• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2016 / 08 / 07

ساخت موشک کاغذی- اریگامی موشک

یکی از کاردستی های کاغذی که کودکان علاقه زیادی به ساختن آن دارند موشک کاغذی است در این مقاله با چند حرکت ساده نحوه ساخت یک موشک کاغذی آموزش داده شده است.

برای ساخت موشک کاغذی به یک کاغذ رنگی مستطیل شکل نیاز داریم پس یک کاغذ رنگی را به دلخواه خود انتخاب کنید ما در این کار از رنگ آبی استفاده کرده ایم و به شکل مستطیل برش بزنید. کاغذ را از سمت سفید رنگ آن مقابل خود قرار دهید. برای اینکه کار دقیق تر انجام شود می توانید دو ضلع بالا و پایین کاغذ را بر هم منطبق کرده و باز کنید تا خط تای افقی وسط کاغذ مشخص شود.

در سمت چپ کاغذ و از محل خط تا، دو خط چین به سمت طول های مستطیل بکشید و گوشه های سمت چپ کاغذ را از محل خط چین ها به سمت داخل تا بزنید طوریکه دو گوشه کاغذ روی خط تا بهم برسند. یک مثلث آبی رنگ در سمت چپ کار ایجاد می شود.

موشک کاغذی

مانند شکل در پایین مثلث یک خط چین عمودی بکشید و مثلث آبی رنگ مرحله قبل را از محل خط چین به سمت راست تا بزنید.

موشک کاغذی

مانند شکل از روی خط چین های مشخص شده در زیر، گوشه های کار را به سمت داخل کار تا بزنید تا دو گوشه ی کار بر روی خط افقی وسط کار به هم برسند.

موشک کاغذی

مثلث کوچکی در وسط کار باقی می ماند آن را به سمت چپ تا بزنید.

موشک کاغذی

قسمت پایین کار را از خط تای افقی مرحله یک به سمت پشت تا بزنید.

موشک کاغذی

از محل خط چین مشخص شده در شکل زیر، بال موشک را به سمت داخل تا بزنید برای بال دیگر نیز از محل خط چین به سمت پایین تا بزنید.

موشک کاغذی

موشک شما آماده است می توانید آن را به سمت آسمان پرتاب کنید، اگر فضای باز بیشتری در اختیار داشته باشید این موشک می تواند مسافت زیادی پرواز می کند و به آرامی روی زمین فرود می آید.

موشک کاغذی

بچه ها شما می تونید تعداد زیادی از این موشک ها را با دوستاتون درست کنید و با هم مسابقه پرتاب موشک بگذارید و مهارت خلبانی خودتون را آزمایش کنید.

زهرا صانعی

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید