• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2016 / 08 / 11

بهترین بسته های امنیتی سال 2016 – قسمت دوم

اینکه از رایانه برای اجرای بازی ها یا فعالیت در شبکه های اجتماعی استفاده کنید، امری خوشایند است اما آیا در این صورت رایانه شما امن می ماند؟ نه اینطور نیست. یک بسته امنیتی راه حلی برای جلوگیری از هجوم خطرات گوناگون به رایانه می باشد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که دقیقا مشخص کنید که برای اطمینان از امنیت رایانه شخصی تان به چه برنامه یا محصولی نیاز دارید؟

بسته های امنیتی

انتخاب فایروال

یک دیوار آتش شخصی معمولی، در دو حوزه اصلی کار حفاظت را انجام می دهد: از یک طرف، برای جلوگیری از دسترسی های ناخواسته و نامناسب از خارج از شبکه، بر تمام ترافیک شبکه نظارت می کند و از سوی دیگر، برای اطمینان از اینکه برنامه های در حال اجرا، از اتصال شبکه شما سوء استفاده نکنند یک چشم خود را همواره بیدار نگه می دارد و این موارد را رصد می کند.

فایروال درونی خود ویندوز نظارت بر ترافیک شبکه را بر عهده می گیرد، اما حاوی بخشی برای کنترل برنامه ها نمی باشد. تعداد اندکی از مجموعه های امنیتی با اعتقاد به اینکه فایروال خود ویندوز در حال حاضر بسیاری از وظایف ضروری و اصلی فایروال را انجام می دهد، مولفه فایروال را حذف می کنند.

آخرین چیزی که می خواهید یک فایروال است، که از شما پرسش های فراوان در مورد فعالیت های آنلاین می پرسد. سوالاتی نظیر این: آیا به برنامه  OhSnap32.exeاجازه ارتباط با آدرس 111.222.3.4   (ip)  از طریق پورت 8080 داده شود یا نه؟ کاربر اجازه می دهد یا می خواهد مسدود کند؟ فایروال های پیشرفته تر، نیاز به نمایش اینگونه پرسش ها را کاهش می دهند یعنی همان ابتدا، لیست برنامه‌های مجاز برای فعالیت در شبکه را از شما پرسیده و به بقیه برنامه‌ها اجازه فعالیت نمی‌دهند. همچنین بهترین فایروال ها، فایروال هایی هستند که برنامه های ناشناخته را با نظارت نزدیک بر آن ها به منظور رصد نشانه هایی از فعالیت های نامناسب شبکه و دیگر رفتارهای مشکوک کنترل می کنند.

حفاظت از حریم خصوصی

اگر یک وب سایت جعلی کلاهبرداری شما را بوسیله اخذ اطلاعات امنیتی تان فریب دهد، در این صورت حتی بهترین آنتی ویروس موجود در جهان هم نمی تواند به شما کمک کند. سایت های فیشینگ خود را به عنوان سایت های بانکی، سایت های حراج و مزایده آنلاین و حتی سایت های بازی آنلاین، جا می زنند. وقتی که شما نام کاربری و رمز عبور خود را وارد می کنید در هر حال، حساب کاربریتان فورا به خطر افتاده و اطلاعات حساب شما به سرقت می رود. برخی از آن هایی که هوشمندانه عمل می کنند و از الگوریتم پیشرفته‌تری استفاده می‌کنند، حتی برای جلوگیری از ایجاد هرگونه شک و شبهه بعد از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور شما را به صفحه اصلی سایت هدفتان هدایت می‌کنند تا از ایجاد هرگونه شک و تردید برای شما جلوگیری کنند.

دور نگه داشتن کاربران از سایت های فیشینگ، قطعا به محافظت از حریم خصوصی آنان کمک می کند. اما این تنها شیوه ای نیست که بسته های امنیتی برای حفظ اطلاعات خصوصی شما از دسترس افراد سودجو بکار می گیرند. برخی از این بسته ها، حفاظت های خاصی را برای داده های حساس تعریف شده توسط کاربر، کارت های اعتباری، حساب های بانکی و  هر گونه اطلاعات مهم دیگری از این قسم انجام می دهند.

در این بسته ها، هر گونه تلاش برای انتقال اطلاعات حساس از کامپیوتر شما با به صدا درآمدن یک زنگ گزارش داده می شود. تعدادی قرارداد هم با فروشندگان شخص ثالث برای ارائه محافظت از کارت های اعتباری بسته شده است. همچنین برخی از این بسته ها یک مرورگر سرسخت را عرضه می کنند که به شما امکان انجام بانکداری آنلاین را در محیطی ایزوله و مجزا از فرآیندهای دیگر می دهد.

گزینه اختیاری کنترل والدین

یک بسته امنیتی را نباید بخاطر از قلم انداختن و حذف نرم افزارهای کنترل والدین مواخذه نمود. چرا که همه افراد صاحب فرزند نیستند و هر پدر و مادری هم با کنترل و نظارت بر استفاده فرزندانش از رایانه به این شیوه راضی نیستند. با این حال، اگر نرم افزارهای کنترل والدین در بسته ای موجود باشد باید بخوبی کار کند.

مسدود کردن وب سایت های نامناسب و کنترل مقدار زمانی که کودک صرف اینترنت کرده و یا پای کامپیوتر می نشیند، اجزای اصلی یک سیستم کنترل والدین می باشند. برخی از بسته های امنیتی ویژگی های پیشرفته ای همچون: نظارت بر چت زنده از طریق کیبورد و اینترنت، محدود کردن بازی، و ردیابی فعالیت های کودک در شبکه های اجتماعی را دارا می باشند، اما بسته های دیگری هم هستند که حتی نمی توانند اصول اولیه را به طور موفقیت آمیزی مدیریت کنند.

مسئله مصرف بهینه منابع سخت افزاری توسط بسته امنیتی

یک دلیل بزرگ برای استفاده از یک بسته امنیتی به جای مجموعه ای از ابزارهای سودمند مستقل، این است که یک بسته ترکیبی می تواند وظایفش را با استفاده از فرآیندهای کمتر و بخش کوچکی از منابع سیستمی انجام دهد. در حقیقت، معدودی از بسته های امنیتی مدرن اثر قابل ملاحظه ای در عملکرد سیستم دارند و بیشتر آن ها قادرند تمام عملیات خود را بدون آنکه تاثیر منفی بر بهره‌وری رایانه داشته باشد، انجام دهند.

در یک سنجش، اثراتی که نصب یک بسته امنیتی خاص در عملکرد سیستم دارد مورد بررسی قرار گرفت. در این سنجش مدت زمانیکه سه عمل رایج سیستم به هنگام نصب و عدم نصب بسته امنیتی طول می کشد، سنجیده شد. در یکی از آزمایش ها زمان بوت یا همان زمان راه اندازی سیستم و در آزمایش بعدی، مدت زمان انتقال و کپی مکرر یک مجموعه بزرگ از فایل ها بین درایوها و در سومین آزمایش زمان فشرده سازی و از حالت فشرده خارج کردن zips) و (unzips همان مجموعه از فایل ها اندازه گیری شد. بسته هایی که کمترین استفاده را از منابع سیستمی داشتند تقریبا هیچ تاثیری بر روی زمان مورد نیاز برای این سه عمل نداشتند.

پشتیبان گیری و بهینه سازی کارایی سیستم

تا حد زیادی داشتن یک پشتیبان از تمام فایل های شما به معنای امنیت نهایی است و بالاترین حد امنیت را برای شما فراهم می کند چرا که حتی اگر یک باج افزار، داده ها و اطلاعات شما را تخریب کند، باز هم می توانید از طریق نسخه پشتیبان آن ها را بازیابی کنید.

برخی از عرضه کنندگان بسته های امنیتی، ابزارهای پشتیبان گیری را تنها در بسته های مگای خود ارائه می دهند. در حالی که برخی دیگر این ابزارها را در بسته های مقدماتی خود قرار می دهند. بررسی ها نشان می دهد که قابلیت های ابزارهای پشتیبان گیری به سرعت تغییر می کنند.

در پایین ترین سطح در بسته های امنیتی ارزان قیمت و کم کیفیت با امکانات مختصر، برخی از عرضه کنندگان هیچ یک از ابزارهایی را که نمی توانید به رایگان از Mozy, IDrive و یا دیگر سرویس های پشتیبان گیری آنلاین دریافت کنید را در اختیار شما نمی گذارند. در بالاترین سطح در بسته های گران قیمت و با کیفیت، ممکن است در کنار قابلیت پشتیبان گیری محلی و آفلاین حدود 25 گیگابایت فضای پشتیبان گیری ابری را توسط عرضه کننده دریافت کنید.

بهینه سازی عملکرد سیستم شما هیچ ارتباط مستقیمی با امنیت آن ندارد، مگر آنکه بخواهید آن را در خدمت خنثی سازی و ناکارآمد کردن عملکرد مجموعه امنیتی درآورید. با این حال، ماژول های بهینه ساز سیستم اغلب شامل ویژگی های مربوط به حریم خصوصی همانند: پاکسازی تاریخچه وبگردی اینترنتی، پاکسازی فایل های موقت (temporary files) و حذف لیست اسنادی که به تازگی استفاده شده است، می باشند.

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -

صفحه بعد >>



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید