• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2016 / 08 / 17

آموزش ساخت گل پارچه ای

در این مقاله ساخت گل پارچه ای بسیار زیبا و پرکاربرد آموزش داده می شود. گل پارچه ای را می توانید سیم مفتولی به آن وصل کنید و چند تا از آنها را در گلدانی قرار دهید و یا این گلها را با سنجاق برای تزیین به کیف، لباس، کلاه، کمربند و غیره بچسبانید. با ساخت گل پارچه ای می توانید جعبه های هدیه خود را تزیین کنید و از این کار لذت ببرید.

gol2

وسایل لازم:
  • تکه پارچه 2 عدد

  • دکمه 1 عدد

  • نخ و سوزن

  • سیم مفتولی در صورت شاخه گل

روش ساخت گل پارچه ای

تکه پارچه هایی که انتخاب می کنید بایستی از نظر شکل و ترکیب رنگ با یکدیگر همخوانی داشته باشند.

دو دایره کاغذی به قطر 10 و 15 سانتی متری ببرید. هر یک از دایره های کاغذی را روی تکه پارچه های انتخابی بگذارید و دور آن را ببرید.

نخ بلندی انتخاب کنید و دور تا دور دایره بزرگ پارچه ای را کوک بزنید. دور دایره بزرگ را به گونه ای بدوزید که چین بخورد به زبان ساده تر، بین هر دو کوکی که می زنید یک شکاف بر روی پارچه مشاهده شود. اگر نخ شما تمام می شد می توانید در قسمتی از کار گره بزنید و مجددا نخ دیگری در سوزن رد کنید.

آموزش گل پارچه ای

همین دور دوزی و چین دوزی را برای دایره کوچک نیز تکرار کنید.

دایره کوچک را روی دایره بزرگ قرار دهید و مرکز آنها را یک دکمه بدوزید. سعی کنید دکمه ای انتخاب کنید که با ترکیب رنگ پارچه های شما هماهنگ باشد. با توجه به پارچه ای که انتخاب کرده اید می توانید دکمه ساده یا گلدار انتخاب کنید.

اگر می خواهید گلدان زیبایی برای تزیین اتاق خود داشته باشید تعدادی از این گل های پارچه ای را تهیه کنید رنگ گلهایی که در یک گلدان قرار می گیرند بهتر است با یکدیگر همخوانی داشته باشند. با چسب، سیم مفتولی رابه پشت کار بچسبانید. حتی می توانید دو عدد از این گلها را به یک شاخه مفتولی بچسبانید.

gol1

می توانید طرز استفاده از نخ و سوزن را به کودکان خود آموزش دهید و قبل از شروع کار، احتیاط های لازم در مورد استفاده از سوزن را به کودکان گوشزد کنید سپس یک نمونه برای آنها بدوزید تا طرز استفاده از آن را ببینند. بعد اجازه دهید کم کم خود به تنهایی بدوزند. چون ساخت وسایل زیبا و تزیینی مثل گل پارچه ای، برای بچه ها لذت بخش است پس سعی می کنند کار با سوزن را به خوبی و با سرعت بیشتری فرابگیرند.

سمیه مظفری

مطالب مرتبط:

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید