• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2016 / 08 / 18

کوکوی گوجه فرنگی

در فصل تابستان گوجه فرنگی به وفور یافت می شود کوکوی گوجه فرنگی شام، میان وعده یا عصرانه خوشمزه ای است حتی برای نهار، زمانی که از برنج و گوشت خسته شده اید می توانید در کنار سوپ، این کوکوی خوشمزه و زیبا و خوشرنگ را تهیه کنید. کوکوی گوجه فرنگی تنها چند ماده اولیه برای تهیه آن نیاز دارد که در دسترس همگان نیز می باشد.

کوکو گوجه فرنگی

مواد لازم:
  • گوجه فرنگی 8 عدد متوسط
  • کدو خورشتی 2 عدد
  • تخم مرغ 2 عدد
  • پیاز 1 عدد بزرگ
  • نمک، ادویه به مقدار لازم
طرز تهیه:

اگر دستگاه غذاساز یا خرد کن دارید می توانید تمام مواد اولیه را به ترتیبی که در زیر بیان می شود به دستگاه بزنید و ظروف دستگاه را تا مرحله آخر خرد کردن مواد، نشویید.

ابتدا پیاز را رنده کنید یا به دستگاه بزنید تا ریز و آبدار شود. پیاز را در ماهی تابه بریزید تا آب آن خشک شود سپس کمی نمک و روغن اضافه کنید و آن را تفت دهید تا طلایی شود.

کدو خورشتی را نگینی ریز خرد کنید و یا به دستگاه خرد کن بزنید و بعد از طلایی شدن پیاز، به آن اضافه کنید تا تفت بخورد.

گوجه فرنگی را نیز به دستگاه بزنید تا کاملا آبدار شود و اثری از پوست آن باقی نماند. گوجه فرنگی های رنده شده یا به دستگاه زده را در قابلمه ای بریزید و بگذارید تا آب آن خشک شود.

تخم مرغ ها را در ظرف جداگانه ای بزنید و تمامی مواد بالا را به همراه نمک و ادویه با یکدیگر مخلوط کنید تا یکدست شوند.

وقتی مخلوط یکدستی بدست آمد. داخل ماهی تابه کمی روغن بریزید و مواد را داخل ماهی تابه بریزید. در چند دقیقه اول درب ماهی تابه را نگذارید سپس اجازه دهید تا یک طرف کوکو سرخ شود. کوکوی گوجه فرنگی را برگردانید تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود.

کوکوی گوجه فرنگی را با ترشی، زیتون، سبزی خوردن در کنار سوپ نوش جان کنید.

کوکوی گوجه فرنگی را در میهمانی های عصرانه خود امتحان کنید حتما افراد زیادی دستور پخت آن را از شما خواهند پرسید.

چون این کوکو مواد اولیه کمی دارد و سریع آماده می شود زمانی که مهمان ناخوانده ای دارید می توانید در زمان کوتاهی این غذای خوشمزه را تهیه کنید.

کوکوی گوجه فرنگی رنگ قرمز خوشرنگی دارد که طعم و شکل آن با کوکوهای دیگر متفاوت است. حتما و خصوصا در فصل تابستان این کوکو را درست کنید و نوش جان کنید.

آذر مظفری

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید