• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2016 / 08 / 22

راههايي تضمینی برای گردني زيبا و متناسب

کاهش چربی زیر گلو و گردن

با افزايش وزن و به خصوص در افراد مسن تر چربي كه دور گردن جمع مي شود مي تواند دلسرد كننده باشد. با افزايش سن متابوليسم بدن كند تر از دوران جواني خواهد بود و از سن 25 سالگي افراد تمايل به از دست دادن عضله دارند كه نتيجه آن افزايش چربي در اندام هاي مختلف از جمله گردن است. اما اين مشكل بزرگي نيست كه نتوانيد آنرا حل كنيد و نبايد سبب شرمساري شما باشد. در اين مقاله راهكارهايي ارائه مي دهيم كه به شما كمك مي كند علاوه بر اينكه گردني زيبا داشته باشيد از شر اين چربي هاي اضافه هم خلاص شويد. هر چند اين راهكارها در عرض يك يا دو روز عمل نمي كنند اما به تدريج و با تغيير سبك زندگي و رعايت اين نكات مي توانيد گردن زيبايي مانند جوانان داشته باشيد. و مهمتر از همه اينكه مي توانيد سلامتي خود را حفظ كنيد و با نشاط و قدرت بيشتري زندگي كنيد.

از بین بردن چربی گردن

براي وزن خود يك تصميم جدي بگيريد!

اکثر افرادي كه مشكل چربي گردن دارند در حقيقت از اضافه وزن رنج مي برند و در وهله اول بايد اين مشكل را برطرف كنند. و در برخي افراد هم فقط چند كيلو اضافه وزن خود را در چربي گردن نمايان مي كند. اين مشكل حتي در برخي افراد هم وخيم تر است چون ممكن است منجر به خفگي آنها در خواب شود!

اگر اضافه وزن داريد يا حتي فقط چند كيلو اضافه وزن داريد و خيلي هم چاق نيستيد براي كاهش حجم چربي گردن نيازي نيست كه خيلي لاغر و استخواني باشيد. ادامه مقاله را مطالعه كنيد تا روش هايي را براي داشتن گردن و حتي اندامي زيباتر به كار گيريد.

رژيم غذايي شما چگونه است؟

مصرف خوراكي هاي صنعتي و فست فود ها بزرگترين ضربه را به زيبايي و سلامت شما مي زند اين خوراكي هاي براي اينكه طعم خوبي داشته باشند مقدار زيادي قند و چربي هاي مضر دارند. كه در تحقيقاتي كه انجام شده است با تجمع چربي در اطراف ناحيه گردن ارتباط مستقيم دارند. سعي كنيد از خوراك سالم، تازه، غلات كامل و ميوه هاي تازه استفاده كنيد به عنوان مثال مي توان مرباي توت فرنگي (كه مقدار زيادي شكر دارد) را با توت فرنگي خنكي كه در يخچال نگهداري شده است جايگزين كرد. خوردن مواد غذايي سالم را به عادت تبديل كنيد.

براي كاهش وزن نياز به فيبر و ويتامين هاي ضروري داريد اين فيبر ها بايد از طريق ميوه ها و سبزيجات تامين شود كه كالري بالايي هم ندارند. به اين ترتيب جذب ويتامين ها و مواد معدني و آنتي اكسيدانت ها را افزايش داده ايد، به سلامت بدن خود كمك كرده ايد و در روند زيبايي اندام خود یک گام مهم برداشته اید. فراموش نكنيد بهترين و پايدار ترين روش كاهش وزن و زيبايي اندام روش طبيعي است.

مصرف اين همه مواد قندي را متوقف كنيد!

شرط مي بندم كه نمي دانيد چقدر مواد قندي اضافه بر نياز خود مصرف مي كنيد حتي ماست كم چرب مي تواند مقدار قابل توجهي مواد قندي داشته است. بهتر است هر چه خريداري مي كنيد برچسب هاي آنرا چك كنيد و ببينيد چقدر قند دارد. مصرف بالاي مواد قندي يكي از دلايل تشكل چربي بدن و دور گردن است. همچنين مصرف مقدار زياد مواد قندي مي تواند خطر ابتلا به بيماري ديابت نوع 2 را افزايش دهد و يكي ديگر از عوامل خطر در اين بيماري اضافه وزن است. شكر به پيري پوست شما كمك مي كند و مي تواند در تشكيل چروك ها در پوست و البته پوست آويزان در گردن تاثير گذار باشد.

وقتي صحبت از شكر مي شود كم آن هم زياد است. رژيم غذايي خود را مورد بررسي قرار دهيد و هر جا كه مي توانيد آنرا حذف كنيد. در عوض بدن شما به كربوهيدرات هاي سالم نياز دارد كه از غلات كامل تهيه شده اند. تا مي توانيد از آرد سفيد و نان ها و كيك هايي كه با آن تهيه مي شوند دوري كنيد اين آرد ها نه فيبر دارند و نه مواد غذايي و خيلي زود در بدن تبديل به چربي مي شوند. نان سبوس دار را جایگزین نان هایی که با این آرد ها تهیه می شوند کنید.

مقدار زيادي آب بنوشيد

شايد اين را بارها شنيده باشيد اما آب كافي بخش جدايي ناپذير هر رژيم غذايي سالم است. در حدود 75 درصد بدن شما را آب تشكيل داده است. براي زنده ماندن به آب نياز داريم. فكر نكنيد مايعات ديگر مي توانند كار آب را انجام دهند آب نوشابه و ميوه (كه مقدار قابل توجهي شكر دارند) نمي توانند جايگزين خوبي براي آب باشند آنهم براي كسي كه مي خواهد اندامي زيبا داشته باشد. در روز بايد حداقل بايد 2.7 ليتر آب به بدن خود برسانيد كه معادل 11.5 فنجان آب است.

نوشيدن آب به شما كمك مي كند احساس پر بودن داشته باشيد بدن شما به كمك آب مي تواند سموم را دفع نمايد و به همين دليل است كه افرادي كه آب زيادي مي نوشند پوست شفاف تر و زيباتري دارند. بد نيست بدانيد كه 64 درصد از پوست شما را آب تشكيل مي دهد. نوشيدن آب بيشتر نه تنها به شما كمك مي كند بيشتر وزن كم كنيد، بلكه پوست را زيباتر نشان مي دهد و چربي گردن شما را كاهش مي دهد. كسي كه آب بيشتري مي نوشد گردن زيباتري دارد.

ورزش!

آخرين باري كه ورزش كرديد كي بوده است؟ ورزش و نرمش بايد بخشي از برنامه زندگي شما باشد. حتي چند دقيقه در روز يا يك ساعت و هفته اي سه بار ورزش منظم به اندازه كافي در تناسب اندام و زيبايي پوست شما تاثير گذار است اينكه به چه مقدار ورزش نياز داريد به سن و شرايط بدني شما بستگي دارد.

براي اينكه گردن زيباتري داشته باشيد در ورزش هاي گردن زياده روي نكنيد به خصوص ورزش هاي قدرتي اين ورزش ها سبب ستبر شدن گردن شما مي شوند كه ظاهر زيبايي به گردن شما نمي دهد و بهتر است ورزشي متعادل روي تمامي قسمت هاي بدن انجام دهيد.

چه نوع ورزش هايي براي كاهش چربي گردن موثرترند؟

ورزش هاي كارديو مي توانند به كاهش وزن كمك كنند و نتيجه آن كاهش چربي در کل بدن است که در گردن هم ديده خواهد شد. ورزش هايي مانند دويدن آهسته، پياده روي، شناكردن يا حتي رقصيدن جزء ورزش هاي كارديو هستند. همچنين اين ورزش ها از بسياري بيماري هاي مزمن پيشگري مي كنند. ممكن است به ورزش هاي قدرتي علاقه مند باشيد اين ورزش ها شامل بلند كردن وزنه، ايست ورزي و يوگا هستند. این ورزش ها هم می تواند در کاهش حجم چربی بدن شما تاثیرگذار باشد. با پزشک خود صحبت كنيد تا بدانيد بهترين ورزش براي شما كدام است!

با گردن خود مهربان تر باشيد!

گردن نقش مهمي در بدن بازي مي كند – سر پنج كيلويي انسان را نگه مي دارد! نخاع از میان آن می گذرد! بنابراين بد نيست اگر كمي با گردن خود مهربانانه تر رفتار كنيد. مي توانيد اين كار را به روش هاي زير انجام دهيد:

  • براي گردن خود از كرم ضد آفتاب استفاده كنيد در زمستان و در مقابل نور شديد برف و آفتاب گردن خود را با لباس مناسب بپوشانيد و از آن در مقابل اشعه ماورا بنفش محافظت كنيد چون سبب ايجاد چروك هاي بيشتري مي شوند.

  • گردن خود را هم بشوريد. بسياري از مردم توجه زيادي به پوست صورت خود دارند اما از گردن خود غافل هستند و فقط در حمام گردن و زير گلوي خود را مي شورند. با رعايت نظافت و شستشوي مرتب پوست چرك و كثيفي و سلول هاي مرده پوست را از كردن خود مي شوييد و در  كنار تغذيه مناسب گردن زيبايي خواهيد داشت .

  • نرمش های گردن را انجام دهید تا با درد های ناحیه گردن مواجه نشوید چون این درد ها شما را وادار خواهند کرد سر خود را به سمتی متمایل کنید که به گردن شما ظاهر زیبایی نمی دهد.

نوشته: جين رايان

ترجمه: علي يزدي مقدم

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید