سلام ،آیا با داروی امپرازول وکولوفک ومترونیدازول تداخل دارویی دارد ؟من هروقت مصرف میکنم سردردشدید وسرگیجه میگیرم

0 دوستدار 0 امتیاز منفی
سلام ،آیا با داروی امپرازول وکولوفک ومترونیدازول تداخل دارویی دارد ؟من هروقت مصرف میکنم سردردشدید وسرگیجه میگیرم
سوال شده دی 17, 1394 توسط ali

1 پاسخ

0 دوستدار 0 امتیاز منفی
با سلام
دوست عزیز تداخل دارویی بین کولوفک و مترونیدازول در مواردی گزارش شده است و به همین دلیل موسسه ای هلث در این زمینه تحقیقاتی انجام داده است که خلاصه ای از این تحقیقات را برای شما می آوریم:
مصرف این دو دارو با هم در درمان تاثیر کمی داشته است به خصوص metronidazole درصد تاثیر گذاری بسیار پایین بوده است.
تداخل دارویی بین این دو دارو سبب عوارض مختلفی می شود که در مردان و زنان متفاوت است و همچنین با توجه به سن این عوارض متفاوت هستند:
تپش قلب، مشکلات کلیوی، افزایش کراتنین خون، کم خونی ، تار شدن دید و نفخ در مردان و
خستگی و بی حالی، خواب آلودگی، اسهال و استفراغ ، Petechiae، مشاهده خون در ادرار، Mucous Stools و Pseudomembranous Colitis در خانم ها گزارش شده است.
پاسخ داده شده دی 17, 1394 توسط علی یزدی مقدم (13,810 امتیاز)
ویرایش شده دی 17, 1394 توسط علی یزدی مقدم

سوالات مشابه

0 دوستدار 0 امتیاز منفی
0 پاسخ
0 دوستدار 0 امتیاز منفی
0 پاسخ
سوال شده فروردین 20, 1397 در بهداشت توسط ریحانه
0 دوستدار 0 امتیاز منفی
1 پاسخ
0 دوستدار 0 امتیاز منفی
1 پاسخ
سوال شده خرداد 23, 1395 در بهداشت توسط بی نام
0 دوستدار 0 امتیاز منفی
1 پاسخ
تماس با ما | پست الکترونیکی یا email ما : | تبلیغات در یاد بگیر دات کام

تمامی حقوق برای یاد بگیر دات کام محفوظ است.
پرسش و پاسخ یاد بگیر دات کام

...