0 دوستدار 0 امتیاز منفی
در بهداشت توسط
سلام ی خواهر ۲۷ ساله دارم شهریور ۹۹ قرص تیرویید خورد اردیبهشت و خرداد ولش کرد بعد دوباره خورد رفتیم پیش چن تا دکتر متخصص چون حالش خیلی بد شد و علائمی مث ضربان قلب بالا و لرزش و تنگی نفس داشت اونا گفتن ک خواهرم اصن نباید اون قرصو میخورده چون دفعه اول ۶ دهم بالا بود حالا خواهرم انتی تی پی او اش هست رو ۶۰۴ دوتا دکتر گفتن اگ قرص تیروئید و بخوره انتی تی پی او اش نیاد پایین الان چن هفتس زیر نظر ی متخصصه امروز بزور داره راه میره ایا انتی تی پی او خواهرم پایین میاید ایا خواهرم با وجود انتی تی پی او میتونه با رژیم وزن کم کنه و لاغر شه ممنون میشم جواب بدید داریم از استرس میمیریم

1 پاسخ

0 دوستدار 0 امتیاز منفی
توسط

سلام، متوجه نگرانی شما هستم. مشکلات تیروئید می‌توانند بسیار پیچیده و نیازمند مدیریت دقیق باشند. آنتی‌بادی‌های تیروئیدی مانند آنتی‌تی‌پی‌او (Anti-TPO) نشان‌دهنده وجود خودایمنی تیروئید هستند، که در بسیاری از موارد منجر به کم‌کاری یا پرکاری تیروئید می‌شود.

  1. آیا آنتی‌تی‌پی‌او پایین می‌آید؟

    • کاهش سطح آنتی‌تی‌پی‌او ممکن است زمان ببرد و نیازمند مدیریت دقیق پزشکی باشد. درمان معمولاً شامل کنترل عملکرد تیروئید و علائم مرتبط با آن است.
  2. آیا می‌تواند وزن کم کند؟

    • کاهش وزن با وجود مشکلات تیروئید ممکن است دشوار باشد اما با رژیم غذایی مناسب، ورزش منظم و مدیریت صحیح دارویی ممکن است امکان‌پذیر باشد. مشاوره با یک متخصص تغذیه می‌تواند مفید باشد.
  3. مدیریت استرس و علائم:

    • مدیریت استرس و علائم جسمی بسیار مهم است. مشاوره روانشناسی یا روانپزشکی می‌تواند در کنار درمان‌های پزشکی مفید باشد.

برای اطمینان بیشتر، توصیه می‌کنم که خواهر شما تحت نظر متخصص غدد بماند و درمان‌های پیشنهادی او را دنبال کند. همچنین، پیگیری مداوم آزمایش‌ها و مشاوره با پزشکان متخصص مختلف می‌تواند به بهبود وضعیت او کمک کند. امیدوارم که حالشون به زودی بهتر بشه.

سوالات مشابه

0 دوستدار 0 امتیاز منفی
1 پاسخ
سوال شده اسفند 27, 1398 در بهداشت توسط بی نام
0 دوستدار 0 امتیاز منفی
1 پاسخ
سوال شده مرداد 6, 1399 در بهداشت توسط حمید
0 دوستدار 0 امتیاز منفی
1 پاسخ
...