0 دوستدار 0 امتیاز منفی
در بهداشت توسط
دوباره دسته بندی کردن توسط
سلام دخترم شانزده سالش هست وکمبود ویتامین دی داره که آزمایش نشون داده روی17 هست ودکتر قرص ویتاممین دی 500تجویز کردن ودخترم از قرص ژنی تدی که مخصوص پوست هست به تجویز پزشک پوست استفاده میکند آیا ممکنه عوارض اون قرص باشه وهفته ای یک عذ قرص ویتامین دی کافی هست که ده تا تجویز کردن
به نظر شما برای سن دختر من خطر ناک نیست وچه توسیه ای دارید

1 پاسخ

0 دوستدار 0 امتیاز منفی
توسط (14.7k امتیاز)
با سلام
بر اساس مقاله که در ویتامین دی کانسیل منتشر شده است ممکن است مشکلات کمبود ویتامین دی در نوجوانان رابطه مستقیم با مشکلات روحی آنان داشته باشد قبل از هر کاری اگر فکر می کنید فرزند شما چنین مشکلی دارد با مشاور مناسب صحبت کنید.
درباره کافی بودن هفته ای یک قرص باید به پزشک خود اعتماد کنید و حتی برخی متخصصین  پیشنهاد می کنند دوره تجویز قرص به جای اینکه هفتگی باشد 10 روزه باشد. پزشک معالج شما احتمالا بعد از دوره درمان آزمایش ها را تجدید خواهد کرد و در صورت لزوم دز دارو را بالا خواهد برد. توجه داشته باشید که دز بالای ویتامین دی ممکن است به سنگ کلیه منجر شود. پس در درمان عجله نکنید.
درمان فرزند شما در کنار رزیم غذایی مناسب می تواند به این روند کمک کند. توصیه می کنم این مقالات را مطالعه نمایید:
http://www.yadbegir.com/new/?p=315
http://www.yadbegir.com/new/?p=306
 بسیار خوب است که درمان کمبود ویتامین دی را شروع کرده اید چون کمبود ویتامین دی در نوجوانی معمولا به پوکی استخوان در سنین بالاتر به خصوص در خانم ها منجر می شود.
در مورد داروی پوستی که فرموده بودید نتوانستیم مطلبی بیابیم احتمالا نام تجاری دارو است اگر به انگلیسی نام آنرا می نوشتید احتمالا می توانستیم مطالب بیشتری در اختیار شما قرار دهیم.

سوالات مشابه

0 دوستدار 0 امتیاز منفی
1 پاسخ
0 دوستدار 0 امتیاز منفی
1 پاسخ
0 دوستدار 0 امتیاز منفی
1 پاسخ
سوال شده مرداد 13, 1395 در بهداشت توسط رضا
0 دوستدار 0 امتیاز منفی
1 پاسخ
سوال شده آذر 24, 1394 در بهداشت توسط respina
0 دوستدار 0 امتیاز منفی
1 پاسخ
سوال شده مرداد 9, 1395 توسط بی نام
...