• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 01 / 24

معرفی ورزش کوراش

کوراش ورزشی از ورزش های کشتی است که نظم و قانون خاصی برای آن تعریف شده است. خاستگاه اولیه این ورزش مناطقی از آسیای مرکزی می باشد. هدف این ورزش گرفتن کمر حریف با کمربند و انداختن آنها با پشت بر روی زمین می باشد.

ورزش کوراش

مسابقه کوراش با وضعیت سلام کردن دو بازیکن که به آن تعظیم (Tazim) گفته می شود شروع می شود.

سه روش برای امتیاز دهی در این ورزش وجود دارند:

Halal: هنر انداختن حریف به پشت با سرعت تمام و نگهداشتن او. بازیکنی که (فنHalal) را مستقیما اجرا می کند مسابقه را می برد.

Yambosh: انداختنی که بطور کامل یک فن Halal نیست اما وضعیتی نزدیک به آن است که Yambosh نامیده می شود. هر دو فن یامبوش یک هلال محسوب می شود.

Chala: انداختنهایی که نزدیک به فن یامبوش است Chala گفته می شود. این حرکات مستقل بوده و شمار مشخصی از آنها بعنوان یک یامبوش یا یک هلال محسوب نمی شوند.

مسابقات کوراش

پنالتیها (جریمه ها) بر روی حرکاتی که قوانین را نقض می کنند اعمال می شوند.

حداکثر 2خطا (پنالتی) ( TambikوDakk ) مجاز هستند و نتیجه انجام سومین خطا(Girrom)  رد صلاحیت (بازیکن) می باشد.

در پایان مسابقه کشتی گیری کسی که امتیازات بیشتری را بدست آورده، برنده است.

تنها رویداد بزرگ برای ورزش کوراش مسابقات قهرمانی جهان است که بعنوان بخشی از مسابقات جهانی کشتی فیلا (فدراسیون جهانی کشتی) می باشد.

مصطفی دلیریان عضو تیم ملی کوراش کشورمان که سال گذشته موفق به کسب دو مدال طلا از رقابت های معتبر سال ۲۰۱۶ شده بود به عنوان بهترین کوراش کار دنیا انتخاب و معرفی شد. این کوراش کار بجنوردی در سال ۲۰۰۹ نیز عنوان بهترین ورزشکار جهان در این رشته را کسب کرده بود.

ترجمه: سلام علی پناه

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید