• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2016 / 09 / 03

روش هایی برای جلوگیری از چروک دور چشم

آیا 35 ساله شده اید و اولین نشانه های پیری در شما ظاهر شده است، داشتن پوستی که دقیقا مراقبت نشده و باعث شده سن تولدتان مانند یک راز باشد و به دنبال روش هایی هستید که شاید برای کاهش چروک صورتتان موثر باشد.

چروک دور چشم

 یک متخصص بیماری های پوستی می گوید: بسیاری از خانم ها مانند آقایان عقیده دارند که پیری و چروک پوست اجتناب ناپذیر است اما با این اطلاعات و تکنولوژی هایی که ما امروزه داریم می توانید احساس جوانی بکنید. برای کمک به شما در این راستا از چندین متخصص پوست کمک گرفته شده و آن ها 22 روش معرفی کرده اند که با رعایت آن ها می توانید تفاوت را احساس کنید.

از آفتاب دوری کنید

آفتاب اولین علت چین و چروک است، تحقیقات نشان داده تاثیر نور آفتاب بر روی پوست صورت و ایجاد چین و چروک از وراثت هم مهم تر است.

استفاده از کرم ضد آفتاب

اگر قرار است در مقابل نور خورشید قرار بگیرید حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید چون پوست شما را از سرطان پوست محافظت می کند و هم به جلوگیری از ایجاد چین و چروک در پوست کمک می کند.

سیگار نکشید

بیشتر تحقیقات نشان داده است که کشیدن سیگار آنزیمی تولید می کند که موجب از بین رفتن کلاژن و آلاستین که از اجزای مهم پوست هستند می شود.

به اندازه کافی بخوابید

زمانی که خواب کافی نداشته باشید بدن کورتیزول بیش از حد تولید می کند. کورتیزول هورمونی است که موجب شکسته شدن سلول های پوست می شود. خوب استراحت کنید تا هورمون رشد کافی در بدن تولید شود، استراحت کافی موجب می شود تا پوست ضخیم باقی بماند، تولید آلاستیک بیشتر شود و احتمال چین چروک کمتر شود.

به پشت بخوابید

تحقیقات نشان داده است خوابیدن شب هنگام در برخی موقعیت ها منجر به ایجاد خطوط خواب می شود چروک هایی که روی سطح پوست نقش می بندند و به یکباره ناپدید نمی شوند. خوابیدن به پهلوی راست هم چروک های روی گونه ها و چانه را افزایش می دهد. زمانی که روی صورت میخوابید شیارهایی روی پیشانی ایجاد می شود پس برای کاهش چروک ها به پشت بخوابید.

از عینک مطالعه استفاده کنید.

هر حرکت صورت مانند چپ نگاه کردن فشار بیشتری به ماهیچه های صورت وارد می کند و زیر سطح پوست شیاری ایجاد می کند این شیار سرانجام به چروک تبدیل می شود. از همه مهمتر استفاده از عینک آفتابی است که باعث محافظت از پوست اطراف چشم از آسیب های خورشید می شود و شما را از نگاه کردن با چشم نیمه باز نجات می دهد.

ماهی بخورید.

خوردن ماهی مخصوصا ماهی قزل آلا به حفاظت از پوست کمک می کند. ماهی قزل آلا به همراه دیگر ماهی های پرورش یافته در آب سرد یک منبع آلی پروتئین و یک منبع عالی از اسیدهای چرب ضروری به نام امگا3 است. تحقیقات نشان داده است اسیدهای چرب ضروری پوست را تغذیه کرده و موجب جوان شدن و کاهش چین و چروک در پوست می شوند.

سویا بخورید.

تحقیقات نشان داده است استفاده از سویا باعث بهبود یافتن ساختار پوست شده و موجب محافظت از پوست در برابر خورشید می شود.

 کاکائو

تحقیقات نشان داده است کاکائو شامل سطح بالایی از دو فلاونول رژیم غذایی‌ (اپی کاتچین و کاتچین) است که پوست را از آفتاب محافظت می کند و موجب تقویت گردش خون در سلول های پوست می شود، پوست را نرم و صاف نگه می دارد و از پوست محافظت می کند.

خوردن میوه و سبزیجات

میوه ها شامل آنتی اکسیدان هستند که به نوبه خود به جوان نگه داشتن و درخشان شدن و محافظت در برابر برخی از اثرات پیری می پردازند.

استفاده از مرطوب کننده ها

بسیاری از خانم ها مخصوصا کسانی که از مواد آرایشی استفاده می کنند اغلب قدرت یک مرطوب کننده را نادیده می گیرند. پوستی که مرطوب است بهتر به نظر می رسد و خطوط و چین ها در آن کمتر دیده می شوند.

اسیدهای آلفاهیدروکسی

این اسیدها در میوهها و خوراکی های طبیعی یافت می شوند و باعث می شوند لایه های مرده پوست از بین رفته و  موجب کاهش خطوط و چروک ها مخصوصا اطراف چشمی شوند و به تولید کلاژن کمک می کنند.

رتینوئیدها (شامل رتین A)

تنها درمان موضعی مورد تایید برای چین و چروک ها مورد تایید FDA ترتینوئین است که با نام تجاری رتین A شناخته شده است. از مشتقات ویتامین A هستند.

ویتامین C موضعی

مطالعات نشان داده است ویتامین C می تواند تولید کلاژن را افزایش دهد و از پوست در برابر اشعه UVA و UVB کند، رنگدانه های موجود در پوست را اصلاح کند به طور کلی ویتامین C به بهبود شرایط پوست کمک می کند.

آیدیبنون

این ترکیب شیمیایی وابسته به خانواده ماده مغذی کوانزيم Q10 است که یک آنتی اکسیدان فوق العاده قوی می باشد. اخیرا پزشکان در مطالعات خود دریافتند که استفاده موضعی از آن باعث کاهش 26 درصدی زبری و خشکی پوست، افزایش 37 درصدی آبرسانی، کاهش 29 درصدی خطوط و چرک ها و 33 درصد موجب بهبود سلول های آسیب دیده پوست در برابر آفتاب هستند.

بوتاکس

تزریق یک نسخه تمیز از سم بوتولینوم (بوتاکس)، باعث شل شدن عضله ها در زیر چین و چروک می شود، اجازه می دهد پوست روی خطوط صاف شود و ظاهرا چروک ها از بین بروند.

چین و چروک

پزشکان برای از بین بردن چین و چروک به مواردی اشاره کرده اند که شامل کلاژن، اسید هیالورونیک و سایر ترکیبات مصنوعی. درمانهای دیگر شامل Restylane ،Juvederm و ArteFill است.

لیزر

در اینجا، انرژی از یک منبع نور یا یک لیزر تابیده شده، لایه رویی پوست برداشته می شود شاید کمی باعث زخم شدن سطح پوست شود. این عمل باعث می شود سیستم تولید کلاژن طبیعی پوست بالا برده شود و موجب نرمی و صاف شده پوست و در نتیجه از بین رفتن چروک ها می شود.

لایه بردار شیمیایی

در این درمان یکی از انواع مختلف مواد شیمیایی استفاده می شود تا لایه رویی پوست را بسوزانند که این کار باعث می شود بدن با ساخت کلاژن بیشتر پاسخ دهد و نهایتا منجر به صافی و جوان شده پوست می شود.

برداشت پوست

یک دستگاه مکش که با سیستم خلا کار می کند همراه با یک کریستال شیمیایی ملایم استفاده می شود این عمل باعث برداشته شدن لایه رویی سلول های پوست و رشد پوست جدید شده و بافت پوست صافتر می شود. در این فرآیند خطوط از بین رفته و چروک ها کاهش می یابند.

صورت خود را بیش از اندازه نشویید.

طبق تحقیقات متخصصان پوست در مرکز پزشکی دانشگاه مریلند شستن پوست با آب معمولی چربی پوست و رطوبت آن را حفظ می کند و در برابر چین و چروک محافظت می کند،پس اغلب پوست خود را با آب معمولی شتشو دهید و در صورت استفاده از صابون برای پاک کردن صورت از صابونی استفاده کنید که حاوی مرطوب کننده باشد.

پنتاپپتیدها

نتایج تحقیقات نشان داده است پنتاپپتیدها می تواند تولید کلاژن را در پوست آفتاب سوخته را افزایش دهد، زمانی که پنتا تحریک شود کلاژن تولید می کند و خطوط و چین و چروک را کاهش می دهد.

ترجمه: زهرا صانعی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - -









صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید