• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 10 / 08

خلاقیت در ساخت جامدادی، برای کودکان

با توجه به قرار گرفتن در روز جهانی کودک (16 مهر، 8 اکتبر) که برای یاد بود و افتخار کودکان نام گذاری شده است، هر ساله در سراسر جهان این روز را جشن می گیرند و بسیاری از مدارس و مهد کودک ها هدایایی برای کودکان در نظر می گیرند. وب سایت یاد بگیر دات کام نیز فیلم آموزشی تهیه کرده است تا کودکان از این فیلم جالب ایده بگیرند و برای خود جامدادی فانتزی زیبایی بسازند.

در بسیاری از مواقع هنگام خرید کردن نایلون ها، پاکت های خرید و جعبه های کادویی یا بسته بندی های مختلفی را به خانه می آورید که طرح های زیبا و فانتزی روی آنها وجود دارند و دوست دارید از آن طرح ها الگو برداری کنید و وسایل زیبایی با آن ها بسازید. و یا نقاشی ای که کشیده اید را مایلید روی وسایل شخصی خود بچسبانید.

این فیلم آموزشی را با دقت ببینید و وسایل مورد نیاز را تهیه کنید و با کشیدن الگوی پاندا، این جامدادی را برای کودکان خود بسازید و در روز جهانی کودک به آنها هدیه بدهید.

وسایل لازم
  • الگوی پاندا
  • قیچی
  • مقوای سفید
  • مقوا یا کاغذ مشکی برای بدن پاندا
  • پارچه نسبتا ضخیم برای درب جامدادی
  • نوار باریک کاغذی
  • چسب مایع
  • خودکار
  • چسب دو طرفه کاغذی

ابتدا با قیچی پاندا را از محل مورد نظر برش بزنید. سپس الگوی پاندا را روی مقوا بگذارید و دورتادور آن را با خودکار روی مقوا بکشید، و با قیچی طرح پاندا را برش بزنید. برای اینکه جامدادی مستحکمی داشته باشید باید 8 عدد پاندا برش بزنید. سپس با چسب مایع سطح یکی از پاندا ها را چسب بزنید و پاندای بعدی را روی چسب ها قرار دهید تا دو لایه شود. به صورت جداگانه دو پاندای دیگر را نیز روی یکدیگر بچسبانید. به همین ترتیب پاندا ها را دو به دو به یکدیگر بچسبانید و دو تای آخر را برای روی کار کنار بگذارید.

بعد از اینکه چسب بین مقوا خشک شد نوار باریکی را بردارید و روی لبه یا دور کار بچسبانید تا مرتب دیده شود.

پارچه مشکی را بردارید و یک مستطیل مطابق فیلم آموزشی برش بزنید سپس دو پاندای مقوایی دولا را در دو طرف مستطیل با چسب مایع بچسبانید. و با خودکار قسمتی که قرار است چسب زده شود را مشخص کنید و با چسب مایع پارچه را به پاندا ها بچسبانید.

دو نوار باریک مستطیلی و هم اندازه، از پارچه مشکی برش بزنید و با چسب به عنوان محل باز شدن درب جامدادی به مقوا بچسبانید.

در اوایل کار دو پاندای مقوایی دولا برای روی کار کنار گذاشته بودید، آنها را بردارید و برای اینکه جامدادی مرتب و مستحکمی داشته باشید هر کدام از پاندا های دولا را به قسمت داخلی کار بچسبانید.

برای قسمت روی جامدادی اعضای بدن پاندا را به صورت جداگانه با مقوا یا کاغذ مشکی برش بزنید و روی جامدادی بچسبانید. دو دایره بزرگ برای چشم پاندا، دو نیم دایره برای گوش هایش، دو نیم دایره برای پاها، بینی و بدن او را نیز با دقت به فیلم آموزشی با کاغذ مشکی برش بزنید و در جاهای مورد نظر بچسبانید. و با ماژیک سفید چشم آن را با دایره کوچکی مشخص کنید.

در ادامه بایستی مکان هایی برای قرار گیری خودکار یا قلم در نظر بگیرید برای این کار می توانید با پارچه ضخیم مشکی استوانه هایی مانند فیلم آموزشی بسازید و داخل جامدادی کنار یکدیگر بچسبانید دقت کنید اندازه استوانه ها باید طوری باشد که مداد یا خودکار داخل آن جای بگیرد.

و برای سمت دیگر جامدادی نیز جای تراش، پاک کن و … بسازید. در مرحله آخر چسب های آماده دو طرفه برای باز و بسته کردن درب جامدادی از لوازم تحریری ها تهیه کنید و روی دو نوار مشکی جامدادی که محل باز و بست آن می باشد بچسبانید.

امیدواریم آموزش این جامدادی برای شما جالب بوده و با دیدن این فیلم آموزشی ایده های جدیدی به ذهن شما خطور کرده باشد و از وسایل دور ریز اطراف خود نهایت استفاده را ببرید.

تنظیم: میترا نامجو

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:









صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید