• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2019 / 02 / 17

بیو گرافی و عکس های رولی وین کالار قهرمان پرورش اندام جهان

رولی وینکلار

رولی وینکلار  از قهرمانان  پرورش اندام جهان است که عنوان ها و فیزیک منحصر به فردش او را تبدیل به یکی از محبوب ترین های این رشته ورزشی کرده است. رولی متولد  1977  میلادی است که هلندی الصل می باشد.

در این مقاله خلاصه ای بیوگرافی و تمرینات این غول پرورش اندام را برای شما همراه با یک فیلم انگیزشی گردآوری و ترجمه کرده ایم به امید اینکه از دیدن آن لذت ببرید.

رولی در کوراسائو متولد و بزرگ شده است ، پدرش در زمان تصادف موتورسیکلت درزمانی که رولی  چهار ساله بود فوت کرد و همراه با مادرش زندگی کرد.

رولی بدنسازی را به عنوان حرفه اصلی خود انتخاب نکرده بود اما بعد از یک تصادف خطرناک و مصدومیت شدید مسیرش تغییر کرد او بهترین دوست و مربی اش را یافته بود و وارد دنیای فیتنس و بدنسازی شد.

او کارت حرفه ای خود را در سال 2010 دریافت کرد  و اجازه ورود به معتبرتین مسابقات حرفه ای پرورش اندام دنیا یعنی مستر المپیا را دریافت کرد.

رولی بعد از مرخص شدن از بیمارستان تصمیم گرفت که وارد دنیای حرفه ای ها شود او یک تصمیم جدی داشت و آن ورود به  رقابت های مستر المپیا بود. پس از آن بود که 5 سال بعدی را به سختی تمرین کرد تا عضلات کم حجم خود را تبدیل به عضلات یک ابر قهرمان کند. هر چند دانش ضعیف او درباره تمرینات و رژیم غذایی حرفه ای سبب شد که پیشرفت محدودی داشته باشد. و به همین دلیل تصمیم گرفت یک مربی حرفه ای بدنسازی بیابد تا او را در این مسیر راهنمایی کند.

او بعد از تحقیق و پرس و جوی فراوان مربی حرفه ای خود را یافت، او یک زن تغییر جنسیت داده بود مردی به نام سیبیل. او رولی را زیر پر های خود گرفت و به گونه ای او را پرورش داد که پیشرفت شگفت انگیزی داشت.

دریافت کارت حرفه ای

بعد از اینکه او در سال 2009 در مسابقات آرنولد آماتور به قهرمانی رسید وارد دنیای حرفه ای پرورش اندام شد.

این مرحله به رولی انگیزه مضاعف داد تا گام بعدی را در دنیای حرفه ای ها بردارد.

فیگور رولی وینکلار

در سال 2010 رولی بزرگترین پیروزی خود را کسب کرد او عنوان چهارمی را در مسابقات مستر المپیا کسب کرد و از قهرمانانی مانند یاماگیشی و دنیس ولف پیشی گرفت و آن زمان بود که توجه همگان به سوی او جلب شد. و او به عنوان مرد هلندی که در رده خود بی نظیر بود شناخته شد.

رولی با وزن 130 کیلوگرم و قد 170 به چنان حجمی از عضله دست یافته است که حتی در مسابقات مستر المپیا کمتر کسی مانند او می توان یافت. او را به گاو نر تشبیه می کنند. و عنوان هایی مانند غول بدنسازی و هیولا در مورد او توسط منتقدین و روزنامه نگاران مورد استفاده قرار می گیرد به هر ترتیب رولی به عنوان یک قهرمان در دنیای حرفه ای ها حضور دارد که توانسته است احترام همگان را به خود جلب کند.

رولی وین کلار در توصیه به جوانتر ها می گوید:

دوست دارم قسمت‌های ضعیف را به سطح قسمت‌های قوی بدنم برسانم مثل بازوها و چهارسر. خیلی از بدنسازان دوست ندارند نقاط ضعفشان را تمرین دهند ولی من از این بدنسازها نیستم. تمرین کردن بر روی عضلات ضعیف‌تر به معنای بهتر شدن و پیشرفت در بدنسازی است. اگر عضلات ضعیف را نادیده بگیرید، ضعیف‌ تر می‌شوید. بدنتان تقارنش را از دست می‌دهد. تقارن در ورزش ما بسیار مهم است مخصوصاً زمانی که در کنار بهترین‌ها در صحنه‌ی مسابقه رقابت می‌کنید.

باید باهوش باشید تا برنامه‌ی تمرینی خود را زیرکانه طراحی کنید. باید به این فکر کنید که چگونه کارکرد یک گروه خاص از عضلات بر سایر گروه‌های عضلانی دیگر اثر می‌کند.سعی کنید روز قبل از تمرین بر روی عضلات ضعیف، استراحت کنید. مثلاً اگر یکشنبه‌ها استراحت می‌کنید و عضلات پاهایتان ضعیف هستند، برای هر دوشنبه وقت ملاقاتی را با جایگاه اسکات در باشگاه تنظیم کنید! عضلات مکمل را در روز یکسان و و یا دو روز متوالی تمرین دهید تا زمان استراحت را بیشینه کنید.

مثلاً وینکلار در برنامه‌های تمرینی قبل از مسابقه هر قسمت از بدنش را هفته‌ای دوبار تمرین می‌دهد. او در روز پا، چهارسر را در صبح و همسترینگ را در عصر تمرین می‌دهد. هم چنین در روز تمرین‌های پرسی، سینه را در صبح و سرشانه را در عصر تمرین می‌دهد. در روز تمرین‌های کششی، پشت و زیربغل را صبح و جلوبازو را در عصر تمرین می‌دهد. ( هم‌چنین وینکلار بر روی پشت‌بازو و جلوبازو با هم تمرین می‌کند.) او این چرخه را دوباره تکرار می‌کند. ما به شما توصیه نمی‌کنیم هفته‌ای چندین بار به باشگاه بروید زیرا این برنامه‌ی شلوغ وینکلار فقط جهت نمایش بر روی استیج مسابقه، برای رسیدن به بیشترین رشد عضلانی و بیشینه کردن زمان استراحت عضلات است.

فیگور رولی وینکلار

رولی به غیر از مربی اش سیبیل که دانش تغذیه و بدنسازی را به او آموخته بود از برادرش کوئینسی وین کلار به عنوان منبع بزرگی از الهام و انگیزش یاد می کند کوئینسی هم بدنساز بود و به همین دلیل او را مرتب تشویق می کرد که پیش برود و ناامید نشود.

مشخصات فیزیکی رولی وین کلار

رولی وین کلار قهرمان حجیم پرورش اندام

قد: 170

وزن: 140 کیلوگرم

وزن در زمان مسابقه: 130 کیلوگرم

دور بازو: 61 سانتی متر

دور ران: 71 سانتی متر

دور کمر: 35 سانتی متر

دور ساق 51 سانتی متر

دور گردن: 48 سانتی متر

 

مقام ها و افتخارات کسب شده

  • 2018: مقام اول فدراسیون جهانی حرفه ای ها در پراگ
  • 2018: چهارم مسابقات آرنولد کلاسیک اوهایو
  • 2018: آرنولد کلاسیک استرالیا اول
  • 2017: ارنولد کلاسیک اروپا
  • 2017: مقام اول فدراسیون جهانی EVL پراگ
  • 2016: آرنولد کلاسیک افریقا دوم
  • 2015 : آرنولد کلاسیک اروپا پنجم
  • 2013: آرنولد کلاسیک اروپا ششم
  • 2013: مسترالمپیا هفتم
  • 2012: آرنولد کلاسیک اروپا سوم
  • 2012: مسترالمپیا دوازدهم
  • 2011: جایزه بزرگ انگلیس دوم
  • 2010: مسترالمپیا چهاردهم

گردآوری و ترجمه: علی یزدی مقدم

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید