• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2019 / 05 / 15

ساخت جاشمعی زیبا با بطری نوشابه

اگر پیش از این، بطری نوشابه را دور می انداختید، اکنون می توانید با یک بطری خالی نوشابه و چند عدد پولک یک کاردستی زیبا درست کنید تا هم زباله کمتری تولید شود و هم از هنر دست خود در اوقات فراغت بیشترین بهره را برده باشید.

این جا شمعی را می توانید بر روی میز نهار خوری قرار دهید و از هنر دست خود لذت ببرید و یا وقتی بر سر مزار عزیزانتان می روید برای این که شمع بر اثر وزش باد خاموش نشود می توانید از این جا شمعی زیبا استفاده کنید.

طرز ساخت این جا شمعی ساده در این مقاله به صورت مرحله به مرحله با شکل آموزش داده شده است.

مواد لازم برای ساخت جاشمعی
  • بطری خالی نوشابه
  • چسب
  • پولک
  • قیچی یا کاتر

ساخت جاشمعی با بطری نوشابه

روش ساخت جا شمعی

دو قسمت از بطری را نیاز دارید، یک قسمت ده تا پانزده سانتی متر پایین تر از سر بطری و دیگری سه تا پنج سانتی متر بالاتر از انتهای بطری برش بزنید.

استفاده بهینه از بطری نوشابه

سپس آن ها را خوب تمیز کنید و بعد از خشک شدن با پولک و چسب بطری را تزیین کنید. در زیر ایده ای برای تزیین داده شده است ولی می توانید به سلیقه خود عمل کنید.

کاردستی زیبا با خلاقیت

در نهایت همانند شکل زیر دو قسمت بطری پولک زده شده را با چسب به هم متصل کنید. به این صورت که انتهای بطری به صورت دَمَر در زیر و سر بطری در مرکز آن قرار بگیرد.

جاشمعی زیبا با بطری نوشابه

امیدواریم از این کاردستی لذت برده باشید. از بچه ها بخواهید در اوقات فراغت خود، در ساخت جا شمعی به شما کمک کنند ولی دقت کنید چاقو یا کاتر را به دست آن ها ندهید. کمک گرفتن از کودکان هم خلاقیت آن ها را پرورش می دهد و هم آن ها را از نشستن مداوم پشت تلویزیون و کامپیوتر و گوشی باز می دارد.

بتول محسنی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:









صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید