• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 10 / 07

گوشی مخصوص سلفی گوگل، “پیکسل 2”

نسل دوم گوشی موبایل گوگل (پیکسل ۲) می‌تواند با دوربین جلو و پشت، عکس “پرتره” بگیرد. منظور از “پرتره” عکس‌هایی است که در آنها پس‌زمینه نسبتا تار است و تأکید بر چهره شخص است.
گوشی‌های دیگر هم چندی است این قابلیت را دارند، اما فقط با دوربین پشت که دو عدسی دارد و می‌تواند حس واقعی پرتره را ایجاد کند. حالا گوگل اعلام کرده با دوربین تک‌عدسی همین کار را می‌کند و به این ترتیب جای بیشتری برای باتری و بلندگوی گوشی می‌ماند.

گوشی گوگل پیکسل ۲، مخصوص سلفی

در عوض، پیکسل دو، جای هدفون ندارد. کسی که می‌خواهد چیزی گوش کند باید هدفون بی‌سیم داشته باشد یا شارژ یواس‌بی-سی (USB-C) .
نسل قبلی گوشی پیکسل جای هدفون داشت. مسئولان گوگل حتی شرکت اپل را مسخره می‌کردند که هدفون سیم‌دار را کنار گذاشته. اما حالا می‌گویند یواس‌بی-سی “جوابش را پس داده” و می‌شود از آن استفاده کرد.
طبق گزارش شرکت آی‌دی‌سی (که تحقیق بازار می‌کند)، گوگل در یک سال گذشته حدود ۲/۸ میلیون گوشی پیکسل فروخته – که چیزی حدود نیم درصد بازار گوشی‌های هوشمند است.
یکی از علل کم بودن سهم پیکسل از بازار این است که گوگل نتوانست بیش از این تولید کند. اما مقام‌های گوگل اعلام کرده‌اند از گوشی‌های پیکسل ۲ و مدل بزرگ‌ترش، پیکسل اکس‌ال، “بیشتر” تولید می‌کنند.
با این حال، برخی کارشناسان معتقدند افزایش سهم بازار در رقابت با دیگر تولیدکنندگان گوشی‌های اندروید آسان نیست.

گوشی جدید گوگل مخصوص سلفی

فرانسیسکو جرونیمو از شرکت آی‌دی‌سی می‌گوید: “عرضه گوشی در بازاری مثل اروپای غربی دست‌کم ۵۰ اوپراتور و بالای ۷۰ نماینده فروش می‌خواهد. اگر گوگل بخواهد با امثال سامسونگ و هواوی رقابت کند، باید یک دستگاه عریض‌وطویل بازاریابی و فروش راه بیاندازد”.
یکی از وعده‌های گوگل این است که صاحب گوشی پیکسل دست‌کم تا سه سال آخرین نسخه اندروید را – به محض اینکه گوگل منتشر کند – خواهد داشت. طبعا این امکان در مورد گوشی‌های دیگر اندروید (که تولید گوگل نیستند) صادق نیست.
قابلیت دیگری که گوگل امیدوار است توجه مشتری‌ها را جلب کند، همان عکس “پرتره” با دوربین تک‌عدسی است. در گوشی پیکسل ۲، هر پیکسل تصویر می‌تواند به جز ثبت تصویر، تاری یا شفافیت تصویر را هم تعیین کند – به جای اینکه یکی از این دو کار را بکند.
البته بعضی گوشی‌های سامسونگ هم این قابلیت را دارند. اما گوگل به این فن‌آوری نرم‌افزاری مخصوص اضافه کرده که عمق را در نقاط مختلف تصویر نشان می‌دهد، در نتیجه می‌شود با آن افکت‌های مختلف به عکس اضافه کرد.
حسن این ابتکار گوگل این است که با دوربین جلوی گوشی (دوربین “سلفی”) هم می‌شود عکس “پرتره” گرفت. گوگل قصد دارد در ماه‌های آینده قابلیتی به پیکسل ۲ اضافه کند که مردم بتوانند به عکس‌هاشان کاراکتر‌های واقعیت افزوده اضافه کنند.
یک امکان دیگر پیکسل ۲ این است که می‌توان با فشردن کناره‌های گوشی نرم‌افزار هوش‌ مصنوعی گوگل را راه انداخت. مهندسان گوگل معقتدند این تغییر کوچک استفاده از “دستیار” (Google Assistant) را به مراتب ساده‌تر می‌کند – ضمن اینکه می‌گویند نرم‌افزار طوری طراحی شده که فشار عمدی برای راه انداختن “دستیار” را از برخورد اتفاقی دست تشخیص بدهد.
علاوه بر این، اگر در محیط موسیقی پخش بشود، نمایشگر او.ال.ای.دی (OLED) پیکسل ۲ به طور خودکار نام آن را می‌نویسد – چیزی شبیه اپلیکیشن معروف “شزم” (Shazam)، با این تفاوت که بانک داده‌های ده‌ها هزار آهنگ‌ از پیش روی پیکسل ۲ ذخیره شده که نرم‌افزار سراغ اینترنت نرود و کمتر باتری مصرف کند.
گوشی جدید گوگل بین ۴ تا ۱۱ درصد از مدل قبلی گران‌تر است. مدل ۵ اینچی (۱۲/۷ سانتی‌متر) از ۶۲۹ پوند شروع می‌شود و مدل ۶ اینچی (۱۵/۲ سانتی‌متر) از ۷۹۹ پوند.
ماه گذشته، گوگل پذیرفت ۱/۱ میلیارد دلار به شرکت اچ‌تی‌سی (HTC) بدهد و ۲۰۰۰ مهندس این شرکت را استخدام کند. بسیاری از این نیروی کار جدید در تولید پیکسل ۲ نقش داشته‌اند.
بعضی کارشناسان معتقدند این تحولات می‌تواند در ادامه راه برای گوگل مشکل‌زا باشد.
مثلا بن وود، از کارشناسان شرکت سی.سی.اس اینسایت (CCS Insight) می‌گوید: “مشکل گوگل این است که اگر اولویت را به امکانات و قابلیت‌های تازه در محصولاتش بدهد، ممکن است رو در روی شرکای مهمی مثل سامسونگ قرار بگیرد. ضمن اینکه تصمیم‌گیرندگان گوگل باید نهایتا تصمیم بگیرند که چه چیز به نفع امپراتوری گوگل است؟ گسترش و همه‌گیری اندروید، یا تولید سخت‌افزار؟

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید