• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2018 / 01 / 04

مثلث ثروت

نسخه صوتی

همیشه بسیاری می خواهند ثروتمند شوند اما نمی دانند از کجا و چگونه شروع کنند در این مقاله به شما مثلثی را معرفی می کنیم که « دَن لاک» کارآفرین و مشاور گرانقیمت دنیای کسب و کار آنرا ارائه کرده است!

او مثلثی را معرفی می کند که مدعی است خود آنرا به تجربه و با سالها کار و تلاش سخت کشف کرده است. و اما مثلث ثروت:

مثلث ثروت

اولین ضلع: مهارت های پول درآوردن به مقدار زیاد!

او می گوید هر مهارتی که به شما کمک کند در سال صد هزار دلار به دست آورید در این زمره قرار می گیرد.

یا شما این مهارت را دارید یا اینکه باید مهارتی بدست آورید که شما را به چنین سطحی از درآمد یا بیش از آن برساند.

در اینجا شما زمان خود را برای بدست آوردن پول بیشتر می فروشید! در حقیقت زمان خود را برای درآمد بالایی می فروشید. شما مهارت ها، تجربه ها، استعدادها و زمان خود را در مقابل پول عرضه می کنید. پس شما در حال فروش زمان خود هستید.

به روش های مختلف و متعدد می توان چنین درآمدی داشت. برای این منظور باید به چنان مهارت و تجربه ای دست یابید که کمتر کسی را یارای رسیدن به آن باشد. و البته کار ساده ای نیست.

کار کردن روی این مهارت و رسیدن به چنین سطح درآمدی به شما پایداری و آرامش خاطر می بخشد.

ضلع دوم: کسب و کار قابل توسعه!

دَن می گوید یک رستوران را نمی توان شغلی با قابلیت بالای توسعه دانست چون هر بار باید مکان جدیدی پیدا کنید باید دوباره مجوزهای زیادی بگیرید، باید پول زیادی خرج کنید، باید برای بهینه سازی فضای جدید هزینه کنید، افراد جدیدی استخدام کنید. اما کارهایی مانند تجارت الکترونیک که برای توسعه، نیاز به استخدام افراد زیادی ندارند نیازی نیست همه چیز را دوباره از ابتدا بنا کنید.

تجارت الکترونیک را می توان یک کسب و کار با قابلیت توسعه بالا دانست.

اما چرا قابلیت توسعه یک کسب و کار اینقدر مهم است؟

چون مهارتهای ارزشمند شما برایتان پولسازی می کنند و کسب و کار قابل توسعه شما برایتان جریان نقدینگی ایجاد می کنند. و به این ترتیب می توانید با توسعه کسب  و کار خود از نظر مالی رشد کنید.

ضلع سوم: سرمایه گذاری پرسود

سرمایه گذاری ای پر سود است که حداقل 10 درصد سود سالیانه داشته باشد. (با احتساب یک پول با تورم کم مانند دلار)

سرمایه گذاری منبع درآمد شما نخواهد بود. اما برای ثروت و دارایی خالص، شما را خواهد ساخت

با سرمایه گذاری باید پول برای شما پول سازی کند. به خاطر داشته باشید که این ضلع مثلث است که شما را ثروتمند می کند، هر چقدر هم که منبع درآمدی بالایی داشته باشید با سرمایه گذاری نادرست و بدخرج کردن، خیلی راحت پول ها را به باد خواهید داد. پس باید مهارت های سرمایه گذاری خود را تقویت کنید.

در ادامه دَن به یک سری سوالاتی که از او پرسیده شده بود پاسخ می دهد.

سوال: چه کسب و کاری را آغاز کنیم؟

پاسخ: هیچ کسب و کاری! وقتی که دانش و مهارت راه اندازی یک کسب و کار را نداریم چرا باید این کار را انجام دهید؟

در مرحله اول شما باید با تقویت مهارت های خود آغاز کنید به خصوص مهارت هایی که پول زیادی برای شما به ارمغان خواهد آورد. ابتدا باید پول درآوردن را آغاز کنید برای پول کار کنید وقت خود را برای درآمد بالا صرف کنید.

این بسیار مهم است چون شما را در وضعیت پایداری نگه می دارد!

بسیاری از کسانی که می خواهند کارآفرین باشند بدون اینکه ضلع اول مهارت های درآمد زایی خود را تقویت کنند روی ضلع دوم مثلث می پرند! پول زیادی قرض می گیرند! خانه خود را می فروشند! وام و … .

به هزار بدبختی پول بدست می آورند و روی ایده خود هزینه می کنند در حالیکه دانش و مهارت کافی ندارند! و آنگاه زمین و زمان را مقصر می دانند که شکست خورده اند!

شما نمی توانید خانه ای از فولاد و بتن گرانقیمت را بدون پی بنا کنید! پی کسب و کار شما مهارت و دانش شما در کسب درآمد است. کسب و کار هر کسی ممکن است دچار بحران شود و باید کسی باشد که همیشه بتوانید به او تکیه کنید.

او کیست؟ خودتان هستید، خود شما مهارت، دانش و تجربه شماست که در روزهای سخت بزرگترین تکیه گاه شما خواهد بود!

پرسش: دَن، من مهارت لازم را برای درآمدزایی بدست آورده ام آیا این می تواند کسب و کار قابل توسعه من باشد؟

پاسخ: سوال خوبی است! بله می تواند.

کمتر از 6 درصد جامعه می توانند به درآمد بالای 100 هزار دلار در سال دست یابند و کمتر از یک درصد از جامعه می توانند به درآمد بالای 325 هزار دلار در سال دست یابند. نمی دانم آن چیست اما وقتی به این سطح از درآمد می رسید (100 هزار دلار در سال) چیزهایی را خواهید دید که افراد عادی نمی بینند.

آنها تغییر کرده اند. طبق تجربه من کسی که به این سطح درآمد رسید به ندرت عقب گرد می کند و درآمدش در آینده مانند یک انسان معمولی نخواهد شد! من نمی دانم چگونه چنین می شود و اهمیتی هم نمی دهم ولی می دانم که این پدید ه در آنها رخ می دهد!

وقتی به این مرحله رسیدید می شود چیزهایی را در مورد آنها حدس زد:

آنهایی که درآمد فوق العاده بالایی دارند احتمالا با مردم رابطه خوبی دارند. و به احتمال زیاد تعهد بالایی به کار خود دارند و احتمالا به راحتی می فروشند. و در حال افزون ارزش جدیدی به بازار هستند. اگر چنین نبود آنها نمی توانستند در ماه بیش از 10 هزار دلار درآمد داشته باشند! و وقتی که به این سطح از توانایی و دانش رسیدید آماده هستید که کسب و کار جدید خود را آغاز کنید.

ولی اگر دلیل شما برای آغاز کسب  کار جدید این است که از شغل فعلی خود ناراضی هستید باید بگویم این همان دلیل شکست شماست!

توجه داشته باشید که نیازی نیست حتما یک کسب و کار قابل توسعه خیلی پولساز داشته باشید همه برای چنین کاری آماده نیستند. واقعا احمقانه است اگر فکر کنید همه باید چنین کسب و کاری داشته باشند. می توانید درآمد بالایی داشته باشید و سرمایه گذار خوبی باشید و کسب و کاری را هم اداره نکنید ولی باز هم ثروتمند باشید.

علی یزدی مقدم

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید