• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2019 / 10 / 23

تست هوش 10 _ سطح 5

این تست هوش نیز مانند تمامی تست هوش ها نیاز به کمی دقت و تیزبینی دارد، عددهای متناظر را با یکدیگر جمع و تفریق کنید و حاصل را بررسی کنید تا در کدام بخش کدام دایره قرار می گیرد.

تست هوش زیر از دو ردیف شامل سه دایره در هر ردیف تشکیل شده است. هر دایره به شش بخش تقسیم شده و عددهایی در هر بخش قرار داده شده است. حال در یکی از بخش های دایره پایین در مرکز، علامت سوال قرار داده شده با دلیل بگویید به جای علامت سوال چه عددی قرار می گیرد؟

تست هوش 10_ سطح 5

پاسخ را در انتهای صفحه می بینید.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

پاسخ عدد یک است.

سه دایره ردیف بالا را در نظر بگیرید. همان طور که می بینید دایره بالا سمت چپ از وسط به دو نیم شده و در هر نیم دایره سه عدد قرار گرفته است این عددها را در چپ و راست با یکدیگر جمع کنید و حاصل را در بخش متناظر آن ها در سمت چپ دایره وسط بگذارید. برای مثال در دایره سمت چپ بالا، جمع دو عدد یک و سه می شود 4 که در بخش متناظر آن در سمت چپ دایره وسط نوشته شده، همین طور جمع چهار و دو در دایره سمت چپ بالا، می شود 6 که در بخش متناظر در سمت چپ دایره مرکزی نوشته شده و بالاخره جمع پنج و شش می شود 11 که در سمت چپ دایره وسط قرار گرفته است.

حال دایره بالا سمت راست را در نظر بگیرید. همانند بالا دو عدد دو نیمه دایره را با هم جمع کنید و در بخش متناظر در دایره وسط بگذارید. جمع دو و سه می شود 5 که در سمت راست دایره وسط نوشته شده، جمع یک و هفت می شود 8 و جمع دو و یک می شود 3 که در بخش های متناظر سمت راست دایره وسط نوشته شده است.

از روش بالا برای سه دایره پایین نیز استفاده کنید فقط با این تفاوت که تفریق اعداد دایره سمت راست پایین در بخش سمت راست دایره مرکزی پایین قرار می گیرد و همین طور تفریق اعداد دایره سمت چپ در بخش سمت چپ دایره مرکزی پایین قرار می گیرد. همان طور که ملاحظه می کنید علامت سوال در بخش سمت راست دایره مرکزی پایین است پس باید اعداد دایره پایین سمت راست از یکدیگر تفریق شود تا جواب به دست آید بنابراین پنج منهای چهار می شود 1 که پاسخ این سوال است.

سمیه مظفری

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید