• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2016 / 09 / 04

سریعترین حیوانات جهان کدامند؟

انسان مغز شگفت انگیزی دارد که توانسته است سریعترین وسایل نقلیه جهان را برای سفر خود ایجاد کند. ما ماشین های سریع، کامپیوتر و اینترنت سریع را دوست داریم. تحقیقات نشان داده است انسان می تواند با سرعتی بالای 64 کیلومتر بر ساعت حرکت کند. اما این سرعت در مقایسه با سریعترین حیواناتی که می توانند با حداکثر سرعت خود حرکت کنند خیلی کم است. تعدادی از افراد به سرعت حیوانات علاقه دارند. خداوند سریعترین سرعت را به انواع مختلفی از حیوانات داده است. شاید تصور همه بر این باشد که یوزپلنگ سریعترین حیوان است اما حتی بعضی از پرندگان سرعتی بالاتر از یوزپلنگ دارند که می توانند با این سرعت شکار خود را بربایند. در این مقاله به چند مورد از سریعترین حیوانات جهان اشاره شده است.

قوش تیز پر فالکون (شاهین)، 321 کیلومتر بر ساعت

شاهین یکی از سریعترین و خشمگین ترین مخلوقات جهان است. این جانور با سرعتی بین 321 تا 389 کیلومتر در ساعت سریعترین حیوان کره زمین است و در تمام مناطق جهان به جز قطب جنوب زندگی می کند. آن ها بال های بزرگی دارند که کمکشان می کند تا سریعتر در هوا پرواز کنند طول بال های شاهین در حالت باز، بین 80 تا 120 سانتی متر است. ارتفاع پروازش بستگی به موقعیت شکارش دارد، شاهین قدرت بینایی خوبی دارد و به سرعت شکار را از ارتفاع بالا حس می کند. شاهین لانه اش را در ارتفاعات نزدیک مناطق اقیانوس می سازد و از پرندگان کوچک تغذیه می کند.

شاهین

مرغابی دریاهای گرمسیری (لاشخور دریایی)، 152 کیلومتر بر ساعت

یک پرنده اقیانوسی است که بیشتر در آمریکای جنوبی زندگی می کند. این پرنده بال هایی به بزرگی بال هواپیما دارد که وزن بدنش را نگهداری می کند. آن ها می توانند با سرعت 152 کیلومتر در ساعت پرواز کنند. این سرعت ایده آل به آن ها کمک می کند تا غذایشان را از دیگر پرندگان دریایی به سرقت ببرند. شکار مورد علاقه آن ها ماهی مرکب و انواع ماهی ها است و زمانی که آن ها را روی سطح آب می بینند به سوی شکار حمله ور می شوند. آن ها بیشتر وقت خود را به پرسه زنی در آسمان می پردازند و به ندرت پیش می آید که روی زمین باشند. این پرندگان آشیانه های محکمی نزدیک اقیانوس می سازند.

مرغابی دریایی

بادبان ماهی (شمشیر ماهی)، 109 کیلومتر بر ساعت

شمشیر ماهی دندانه دار یکی از سریعترین حیوانات روی زمین و سریعترین حیوانات اقیانوس است. این ماهی می تواند با سرعت 109 کیلومتر بر ساعت شنا کند و بیشتر در اقیانوس اطلس، هند و اقیانوس آرام زندگی می کند.شمشیر ماهی بدن درازی دارد که کمکش می کند تا سریع شنا و غواصی کند.

شمشیر ماهی

یوز پلنگ وحشی، 98 کیلومتر بر ساعت

یوز پلنگ چهارمین حیوان سریع جهان است که با سرعتی معادل 98 کیلومتر بر ساعت دارد. این حیوان متعلق به خانواده گربه سانان است و در آفریقا زندگی می کند. پاهای بلند و قوی کمکشان می کند تا سریعتر بدوند و آن ها  دمشان را نگه می دارند تا در مسیر مستقیم حرکت هدایتشان کند. با گذشت زمان جمعیت گربه سانان کاهش یافته است. سرعت این حیوان چهار برابر سرعت انسان است.

یوزپلنگ

 بز کوهی (شاخ چنگالی)، 94 کیلومتر بر ساعت

بز کوهی آمریکای شمالی یکی از سریعترین حیوانات روی زمین است. آن ها می توانند با سرعتی بالای 94 کیلومتر بر ساعت حرکت کنند، آن ها خز سفیدی در دو طرف بدن، شکم، سینه و قسمت انتهای بدن خود دارند. بز کوهی یکی از سریعترین شکارچیان ساکن در آمریکای شمالی می باشد. این حیوان می تواند ساعت های طولانی بدون اینکه خسته شود سفر کند، نوک انگشتان پاهایش به تشک بادی مجهز است که باعث شوک می شود و اندام فوق العاده بزرگش یکی از ویژگی های منحصر به فردی است که به او کمک می کند تا سریعتر بدود.

بز کوهی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -

صفحه بعد >>









صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید