• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 02 / 26

خلاقیت در ساخت ماهی هفت سین

با قرار گرفتن در ماه اسفند و نزدیک شدن به عید نوروز، زندگی رنگ و بوی جدیدی به خود گرفته است و خانواده ها در تدارک سال نو، هفت سین و تحویل سال می باشند.

تزئین سفره هفت سین یکی از جذابترین کارهای عید می باشد، در این مقاله چند نوع ماهی آموزش داده شده است تا کودکان نیز در تزئین هفت سین نقشی داشته باشند و با استفاده از وسایل دور ریز ماهی های زیبایی را بسازند.

در تصویر اول از تعدادی گوش ماهی کوچک و بزرگ و تعدادی چشم عروسک که از خرازی ها می توانید تهیه کنید، استفاد شده است.

ابتدا یک مقوای آبی برای پشت زمینه کار خود انتخاب کنید.

یک گوش ماهی بزرگ را انتخاب کنید، مطابق شکل سه گوش ماهی کوچک را به عنوان باله های ماهی، یکی بر روی آن و یکی بالا و زیر گوش ماهی و دیگری را زیر شکم ماهی در پایین گوش ماهی بچسبانید. یک گوش ماهی متوسط درانتهای گوش ماهی بزرگ به عنوان دم ماهی بچسبانید. سپس چشم را بر روی گوش ماهی در مقابل باله ی کوچک بچسبانید.

شما می توانید از گوش ماهی های رنگی استفاده کنید تا ماهی های متنوع و زیبایی داشته باشید.

خلاقیت در ساخت ماهی هفت سین

در تصویر بعدی همان گوش ماهی ها را می توانید با رنگ روغن یا گواش رنگ کنید و یا روی آنها خطوطی بکشید که اشاره به آبشش ماهی داشته باشد. در جایی که از چشم آماده استفاده نکردید می توانید با گواش، چشم ماهی را نیز روی آن نقاشی کنید.

در رنگ آمیزی ماهی به این نکته دقت کنید که بعد از این که رنگ گوش ماهی بزرگ (بدنه ماهی) خشک شد، گوش ماهی های کوچکتر را به عنوان دم بچسبانید. از طرفی چون ماهی ها طرحدار هستند، احتیاجی به چسباندن باله نیست.

خلاقیت در ساخت ماهی

در آموزش بعدی با استفاده از پیش دستی یکبار مصرف می توانید ماهی های زیبایی بسازید. ابتدا یک پیش دستی را بردارید و از یک سمت آن تا مرکز برش بزنید. اندازه برش دلخواه می باشد با توجه به تصویر می بینید که ماهی ها دهان خود را به سایز های مختلفی باز کرده اند. هر چه برش شما بیشتر باشد ماهی دهان خود را بازتر کرده است.

لبه حاشیه دار ظرف را از قسمتی که در مرحله قبل بریدید، جدا کنید و به عنوان دم ماهی پشت ظرف بچسبانید.

شما می توانید به سلیقه خود پیش دستی را رنگ آمیزی کنید یا از تصاویر زیر ایده بگیرید یادتان نرود با ماژیک مشکی برای ماهی چشم هم بکشید.

خلاقیت ماهی با ظروف یکبارمصرف

این آموزش بسیار ساده است و با یک بطری آب معدنی به راحتی می توانید یک ماهی بزرگ بسازید.

برای ساخت این ماهی کودکان از بزرگترهای خود کمک بگیرند. یک بطری را بردارید و با قیچی یا کاتر مقداری از انتهای آن را برش بزنید تا کف آن کاملا برداشته شود.

سپس مقداری بالاتر از کف بطری را در نظر بگیرید و روی حرارت نگه دارید. بطری را در همان ناحیه بچرخانید تا از دو طرف به داخل متمایل شود و حالت کمر باریک به خود بگیرد. مطابق شکل قسمت هایی از دم ماهی که اضافه است را با قیچی مرتب کنید.

نوبت به رنگ آمیزی بطری می رسد برای این کار می توانید از گواش، رنگ روغن یا آبرنگ استفاده کنید. با استفاده از رنگ های سبز و سبزآبی و قرمز بطری را رنگ کنید، رنگ ماهی سلیقه ای است و با توجه به گونه دلخواه خود آن را رنگ کنید. و یک چشم که از قبل تهیه کرده اید را بالای بطری بچسبانید.

ساخت ماهی با بطری آب معدنی

در تمام آموزش هایی که داده شده برای رنگ آمیزی ماهی، با توجه به نزدیک شدن به عید نوروز می توانید آن ها را به رنگ ماهی قرمز که محبوبیت خاصی دارد و سر سفره تمام ایرانیان می باشد رنگ آمیزی کنید.

میترا نامجو

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید