• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2014 / 05 / 04

سنسور BSI CMOS دوربین دیجیتال

 

فناوری سنسور BSI CMOS هر روز رایج تر می شود و بیش از گذشته در دوربین های دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرد و همچنان سنسور های CMOS در حال جایگزین شدن با BSI CMOS هستند.

سنسور های CMOS در مقایسه با سنسور های CCD قدیمی تر یک نقطه ضعف داشتند و آن میزان نور گیری موثر آنها بود.

در فناوری BSI CMOS یک سنسور معمولی CMOS پشت و رو شده است: در سنسور BSI CMOS لایه های متال زیر پیکسل حساس به نور قرار گرفته است. این ساختار اجازه می دهد نور بیشتری به لایه سیلیکونی حساس به نور برسد و حساسیت به نور دوربین دیجیتال بیشتر شود. برتری دیگر این سنسور ها این است که با سنسور های کوچک مگاپیکسل بیشتری در اختیار شما قرار می گیرد.

در شکل زیر یک پیکسل سنسور BSI CMOS با 1.4 میکرومتر سمت چپ نشان داده شده است. و در سمت دیگر یک سنسور CMOS معمولی یا FSI که مخفف front side illumination با 1.7 میکرومتر دیده می شود و همانطور که می بینید یک پیکسل سنسور BSI با اینکه کوچکتر است نورگیری بیشتری دارد و به نور حساسیت بیشتری دارد.

اساس کار سنسور های بی اس آی سی موس

ساخت سنسور های BSI بسیار پیچیده تر است بنابراین برای ساخت دوربین های با مگاپیکسل پایین مقرون به صرفه نیست و معمولا در دوربین های بالای 8 مگا پیکسل مورد استفاده قرار می گیرد.

امروزه سازندگان معتبر تلفن های همراه هوشمند هم برای دوربین ها خود از سنسور BSI استفاده می کنند.

ترجمه: علی یزدی مقدم

مطالب مرتبط:

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



  1. خیلی عالیه

  2. بسم الله الرحمن الرحیم
    أَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ

    سلام خیلی ممنون
    انشاءالله سربلند باشید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید