• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2015 / 05 / 30

چگونه يك چتر بازتابنده براي نورپردازي بسازيم؟

چتر هاي بازتابنده كه براي ايجاد يك نور يكنواخت و ملايم در عكاسي مورد استفاده قرار مي گيرد يكي از ابزار معمول نورپردازي است. و بيشترين استفاده آن در عكاسي پرتره يا چهره است. در اين مقاله يك راه ساده براي ساخت چتر نورپردازي با كمترين هزينه به شما معرفي مي كنيم. تا براي نور پردازي به عنوان بازتابنده از آن استفاده كنيد و اگر بخواهيد  هنوز هم می توانید بيرون از منزل هنگام بارندگي از آن استفاده كنيد.

چتر نورپردازی عکاسی

با ساخت يك چتر نورپردازي بازتابنده به چه چيزهاي نياز داريد؟

برای ساخت این چتر به این چیزها نیاز دارید:

يك چتر كوچك تاشو

این چتر ها بسيار عالي هستند چون وقتي كه نمي خواهيد از آن استفاده كنيد جاي زيادي اشغال نمي كند. نيازي نيست چتري گران قيمت خريداري كنيد يا مي توانيد چتر خود را استفاده كنيد و آنرا به چتر نور پردازي تبديل كنيد بدون اينكه به كارايي و زيبايي چتر خود صدمه اي بزنيد.

يك اسپري رنگ

بيشتر افراد رنگ طلايي (گرم) يا رنگ نقره اي (سرد) را انتخاب مي كنند همچنين از رنگ هاي ديگري كه قابليت بازتابش دارند هم مي توانيد استفاده كنيد تا جلوه هايي خاص ايجاد كنيد. سعي كنيد از اسپري مناسب براي بافت چتر خود استفاده كنيد.

مقداري روزنامه قديمي

بايد كمي هم شلوغ كاري کنید به خصوص اگر نمي خواهيد محيط كار و دسته چتر شما رنگي شود.

چتر خود را بسازيد؟

قبل از هر كاري محيط كار شما بايد فضاي آزاد يا جايي باشد كه تهويه هوا به خوبي انجام مي شود. و احتمالاً مي خواهيد آن روزنامه ها را روي زمين پهن كنيد كه رنگي نشود و لباس كار مناسب و به خصوص ماسك ضروري است تا بخاطر اين چتر به ريه هاي خود آسیب نزنيد. مي توانيد دور ميله هاي فلزي و دسته چتر هم روزنامه بپيچيد تا رنگ ظاهر چتر شما را خراب نكند.

اكنون كه همه چيز آماده است با استفاده از اسپري رنگي كه قبلا انتخاب كرده ايد سطح داخل چتر را يك لايه رنگ بپاشيد و بگذاريد تا چتر نورپردازي يا رفلكتور شما خشك شود براي اينكه رنگ خراب نشود چتر را قبل ار خشك شدن در محيط حاوي گرد و غبار قرار ندهيد.

بعد از اينكه رنگ خشك شد اگر لازم بود قسمت هايي دوباره رنگ شود يا لايه ديگر به رنگ اضافه كنيد مي توانيد دوباره داخل چتر را رنگ بپاشيد اما در صورتيكه رنگ مناسب و يكنواختي حاصل شده است کار تمام است و مي توانيد آنرا را بر روي يك پايه قرار دهيد به گونه اي كه نور جهت دار شما رو به چتر بتابد و انعكاسش بر سوژه بتابد. براي پايه مي توانيد از يك سه پايه عكاسي استفاده كنيد كه براي اين منظور كلمپ هايي در بازار يافت مي شود اما اگر وسيله نيافتيد مي توانيد آنرا با سيم مفتولي هم به سه پايه ببنديد كه البته اين روش را در صورت ناچاري استفاده كنيد منبع نور خود را هم مي توانيد روي همين سه پايه نصب كنيد تا به چتر شما بتابد.

علي يزدي مقدم

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -









صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید