• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 04 / 24

خلاقیت در ساخت کاردستی هویج

امروزه کودکان بیشتر اوقات فراغت خود را صرف بازی رایانه ای، گوشی، تبلت، کامپیوتر و تلویزیون می کنند که استفاده بیش از دو ساعت در طول روز از این وسایل الکترونیکی برای سلامت جسم و روحیه آنها توصیه نمی شود.

در این مقاله سعی شده است کاردستی زیبای هویج را به کودکان آموزش دهیم تا کمی از وسایل الکترونیکی فاصله بگیرند و با خلاقیت و ایده گرفتن از وسایل دور ریزی که دیگر به کار ما نمی آیند و قابل استفاده نیستند، کاردستی زیبایی را برای تزئین و بازی کودکان بسازند. این کار خلاقیت آنها را شکوفا می کند و هنر دستی آنها را تقویت می نماید.

بسیاری از این خلاقیت و کاردستی ها فقط جنبه تزئینی ندارد بلکه کارایی نیز دارد مانند ساخت لوستر و جا شمعی هایی که در مقاله های قبلی یاد بگیر دات کام و وسایل دیگری که طی مقاله های مختلف ارائه داده ایم.

وسایل مورد نیاز:

قیف مقوایی، کاغذ کشی سبز رنگ، مروارید یا شن رنگی (سبز)، چسب حرارتی، نخ ضخیم یا کاموای نارنجی و قیچی.

اگر قیف مقوایی در منزل ندارید می توانید یک مربع از روی مقوا برش بزنید از قطر مربع ببرید تا دو مثلث مثلث متساوی الاضلاع (که سه ضلع آن با یکدیگر برابر است) به دست آید. سپس حول یک راس مثلث، مقوا را لوله کنید بعد محل اتصال را چسب حرارتی بزنید و در نهایت گوشه های اضافی که از دهانه قیف بیرون زده است را ببرید تا دهانه قیف گرد شود.

با چسب حرارتی نوک قیف را مقداری چسب بزنید و کاموا را همانند شکل زیر به آن بچسبانید.

خلاقیت در ساخت هویج

کاموا را از قسمت پایین و نوک قیف، مرتب شروع به پیچیدن کنید، به گونه ای که در سطح بیرونی قیف، هیچ قسمتی از مقوا دیده نشود و کاملا روی قیف را بپوشاند. برای اینکه نخ ها محکم شوند بین هر دوری که می خواهید بپیچید مقداری چسب حرارتی بزنید.

وقتی که سطح قیف را با نخ پوشاندید آن را قیچی کنید و برای محکم کاری قسمت قیچی شده را چسب بزنید.

خلاقیت با وسایل دور ریز

حال نوبت به برگ های هویج می باشد، با استفاده از کاغذ کشی سبز خوشرنگ آن را درست کنید. کاغذ را بردارید و به صورت مستطیل متوسطی برش بزنید. یک ضلع بزرگ مستطیل را به صورت زیگزاگ باریک و بلند یا 7 و 8 برش بزنید. برای راحتی کار و زیباتر شدن برشها می توانید مطابق شکل زیر، مستطیل را مانند بادبزن تا بزنید یعنی برشهای بلند و باریک مستطیل روی یکدیگر بنشینند. سپس یک برش زیگزاگی یا مثل 7 روی آن ایجاد کنید. وقتی مستطیل را باز کنید می بینید که تمامی برشهای شما یکسان و هم اندازه هستند.

کاردستی و خلاقیت

خلاقیت در ساخت هویج

برای چسباندن برگ های هویج داخل قیف، دور تا دور دهانه قیف را چسب بزنید.

ساخت هویج یا نخ بافتنی

سپس مطابق شکل زیر، کاغذ کشی زیگزاکی را رول کنید و از ضلعی که برش نخورده و صاف است، داخل قیف بگذارید و کمی فشار دهید تا به دهانه قیف بچسبد.

هویج بافتنی

برگ ها را به طرف بیرون و خوابیده حالت دهید.

کاردستی هویج کاغذی

با استفاده از مروارید یا شن رنگی سبز رنگ، داخل برگ یعنی دهانه قیف را پر کنید.

خلاقیت در ساخت میوه

خلاقیت در ساخت هویج فانتزی

سپس با استفاده از یک نوار باریک از برگه سبز رنگ، از قسمت پرشده و نزدیک دهانه قیف، گره ای محکم بزنید. بقیه برگها را به سمت بالا حالت دهید تا هویج شما واقعی تر به نظر برسد.

کاردستی های زیبا سبزیجات

ساخت این هویج زیبا به پایان رسید. می توانید تعداد زیادی از آنها را درست کنید و داخل یک ظرف شیشه ای مستطیلی (شبیه آکواریوم) که کف آن را مقداری شن و سنگ ریزه رنگی ریخته اید بگذارید، تا یک باغچه مصنوعی و فانتزی زیبا برای خود داشته باشید.

خلاقیت در ساخت هویج فانتزی

ساخت این هویج زیبا و ساده را به دوستان خود نیز آموزش دهید تا آنها نیز مانند شما لذت ببرند.

میترا نامجو

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید