• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 10 / 04

هلیکوپترهای امداد و نجات ایرباس در ایران

ایران پس از مذاکره با چند شرکت هیلکوپترسازی قرار است بخشی از نیاز خود را از طریق شرکت ایرباس تامین کند و در پایان ماه شهریور دو فروند از هلیکوپترهای این شرکت تحویل ایران داده شده‌اند. این هلیکوپترها از نوع ای سی ۱۴۵ هستند و قرار است در بخش امداد و نجات و آمبولانس هوایی در ایران فعال باشند.

هلیکوپترهای ایرباس امداد و نجات

اصغر فخریه کاشان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل پیش از این در مرداد ۱۳۹۶ گفته بود وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار است ۴۵ فروند هلیکوپتر امدادی خریداری کند.
با تحویل اولین هلیکوپترهای ایرباس، ناوگان هوایی ایران پس از سال‌ها شاهد ورود هلیکوپترهای تازه نفس شرکت‌های غربی خواهد بود. ایران چندین سال است به دلیل تحریم‌های هوایی قادر به تامین نیاز ناوگان هلیکوپتری خود نیست و اکثر نیازهای ایران با هیلکوپتر های دست دوم روسی مانند میل ۱۷ تامین می‌شود.
ایران به دلیل وضعیت و تنوع جغرافیایی نیاز به یک ناوگان گسترده از انواع هلیکوپتر برای عملیات گوناگون دارد. نیازی که برای ناوگان ترابری ایران بیش از ۴۰۰ هلیکوپتر جدید ارزیابی می‌شود.
شرکت ایرباس و زیر مجموعه هلیکوپترسازی این شرکت یکی از بهترین گزینه‌ها برای ایران به شمار می‌رود.
مدل ای سی ۱۴۵ برای شرایط کوهستانی توسعه پیدا کرده‌اند. هم اکنون ایران دارای ناوگان گسترده فرسوده‌ای از هلی کوپتر‌های شرکت بل است که این مدل‌های ایرباس می‌توانند جایگزین آن‌ها شوند.

هلیکوپتر های ایرباس در ایران

در کلاس متوسط هم مدل ایرباس اچ ۱۶۰ و در بخش سنگین هم مدل ۲۱۵ می‌تواند نیاز‌های هوایی ایران را بر طرف کنند. البته در این بخش مذاکرات گسترده‌ای با روسیه برای خرید هلی کوپتر‌های میل ۱۷ انجام گرفته است.
ای سی ۱۴۵ یک بالگرد ساختِ کارخانهٔ ایرباس هلیکوپترز است که تولید آن از سال ۱۹۹۹ آغاز شده است. این مدل یکی از پر کاربردترین هلیکوپترها در اروپا مخصوصا در بحث امداد و نجات است. توانایی این هلیکوپتر تا جایی پیش رفت که حتی یک سریال آلمانی درباره این هلیکوپتر ها و داستان‌های امدادی عجیب آن‌ها ساخته شد.
این هلیکوپتر دارای دو موتور توربو شفت با قدرت ۷۰۰ اسب بخار است که در شرکت فرانسوی سفران تولید می‌شود.
شرکت ایرباس هلیکوپتر در سال ۱۹۹۲ با ادغام بخش‌های هلیکوپترسازی شرکت فرانسوی آئروسپاسیال و شرکت آلمانی دایملر-بنز، تحت نام یوروکوپتر تشکیل شد و در سال ۲۰۱۴ نام آن به ایرباس هلیکوپترز تغییر یافت. دفتر مرکزی این شرکت در فرودگاه بین‌المللی مارسی در جنوب فرانسه قرار دارد و کارخانه‌های اصلی آن در مارسی، دوناوورث در آلمان و آلباسته در اسپانیا مستقر هستند.
رقیب اصلی ایرباس، شرکت های سازنده هلیکوپتر در آمریکا هستند. با وجود اینکه با توجه به شرایط ایران شرکت‌های آمریکایی مانند بل بهترین گزینه‌ها را دارند.

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:









صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید