• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2018 / 03 / 10

پنج مدل شکم و نحوه آب کردن چربی های آن

همه ما هر زمان که حس کنیم شکممان کمی بزرگتر از قبل شده، احساس ناراحتی می کنیم و چه همه لباس هایی که در گوشه کمد جا خوش کرده چرا که با پوشیدن آنها شکممان بیش از پیش دیده می شود!

پنج مدل شکم و نحوه آب کردن چربی های آن

تا به حال دقت کرده اید که وقتی می خواهید وزن کم کنید، بخش های دیگر بدن در مقایسه با چربی های اطراف شکم راحتتر درگیر شده و چربی هایشان راحتتر آب می شود؟ فرقی نمی کند خانم باشید یا آقا، به هر حال هیچ کس شکم بزرگ و جلو آمده را دوست ندارد.

با این وجود مشکل اصلی این است که، هر چقدر تمرین ها و رژیم های سختی برای آب کردن چربی های شکم بر گزینیم، باز هم این مشکل دوباره گریبان گیرمان شده و تقریبا همچون کابوسی همیشه همراهمان است. به ویژه وقتی این چربی ها باعث بروز بیماریها و مشکلات جسمی می شود، بیشتر از گذشته ما را آزار خواهند داد.

با این وجود آیا تا به حال به این فکر کرده اید که علت عدم موفقیت ما در کوچک کردن شکم و از بین بردن چربی های آن، ورزش ها و رژیم های غلط نبوده، بلکه عادات زندگی و فردی خود ما علت بروز این چربی ها هستند؟ اولین نکته ای که باید مورد توجه قرار داد این است که ما انواع مختلف چربی شکمی داریم، که هر کدام به علل مختلفی درنواحی اطراف شکم ما به وجود می آیند و اگر علت بروز این چربی ها را ندانیم، واقعا چطور می خواهیم از شرشان خلاص شویم؟

از این رو، آیا می دانید چه چیز هایی باعث بزرگ شدن شکمتان می شود؟ ما همه این موارد را چک کرده ایم. در ادامه لیستی از انواع مختلف چربی شکم، علل به وجود آمدن آنها و نحوه موثر برطرف کردنشان را خواهید دید.

یک: شکم بزرگ ناشی از مصرف الکل

نکته این مورد کاملا مشخص است: هر چه الکل بیشتری مصرف شود، شکم بزرگ تر می شود.

اول از همه؛ الکل مانع از هضم درست غذا می شود، که این امری کاملا ناسالم است.

و ثانیا، الکل محتوای مقدار زیادی کالری است، و همان طور که می دانید کالری، خود از اصلی ترین تهدیدها برای چاقی شکم به شمار می رود.

پس از این به بعد هر گاه وسوسه شدید که آبجو بیشتری بنوشید، به این فکر کنید که کدام برایتان اهمیت بیشتری دارد- یک گیلاس آبجوی دیگر و یا شکمی که خیلی هم بزرگ و جلو آمده نباشد. به عبارت دیگر، شکم الکلی.

شکم بزرگ ناشی از مصرف الکل

دو: شکم بزرگ ناشی از بارداری

احتمالا این شکم بزرگ، نه تنها آزار دهنده نیست بلکه بسیار هم دوست داشتنی است و همچنین گاهی این شکم بزرگ برای مادر و فرزندش اهمیت زیادی هم دارد، چرا که چربی شکم خانم باردار، در واقع از فرزند داخل رحم مواظبت می کند. با این وجود، پس از تولد فرزند، دیگر نیازی به آن چربی ها نیست و شما باید تلاش کنید تا آن شکم برآمده و بزرگ را کوچک کنید.

با این وجود، کوچک کردن این شکم فقط در کلام ساده به نظر می رسد، این طور نیست؟ به هر حال، بهترین راه حل برای کوچک کردن شکم در این حالت، ورزش و شاید انجام تمرین های یوگا در زمان بارداری است، البته بدون مشورت با پزشک ورزش نکنید، چرا که هیچ چیز مهم تر از سلامتی شما و فرزندتان نیست- حتی آب کردن آن چربی های اضافه هم به اندازه سلامتی تان اهمیت ندارد.

شکم بزرگ ناشی از بارداری

سه: شکم به وجود آمده بر اثر استرس

می شود گفت در این حالت با یک تناقض مواجه هستیم، چرا که اکثرا تصور بر این است که استرس باعث کاهش وزن می شود.

اما متاسفانه باید بگویم که استرس خود عامل چاقی شکم است. وقتی که متحمل استرس بسیار زیادی می شویم، بدن به صورت خودکار وزن گرفته و این وزن گیری بیشتر در ناحیه شکم صورت می گیرد. علت این نوع چاقی این است که در این شرایط ما شروع به خوردن خوراکی های ناسالم کرده و به بدن خود زمان کافی برای استراحت و سر حال آمدن نمی دهیم.

بهترین راه برای خلاص شدن از شر چربی های این نوع شکم، تلاش برای کاهش تنش های فردی و البته زندگی سالم است.

همچنین توصیه می شود که روزانه ورزش کرده و تقریبا همه غذاهای چرب و ناسالم را از برنامه غذایی خود حذف کنید. به علاوه باید استراحت خود را تعدیل کرده و شب بیداری ها را به حداقل برسانید، رعایت این نکات نه تنها روی اندازه شکم تاثیر به سزایی داشته بلکه روی کل بدن و همچنین ذهن شما تاثیرات مثبت خواهد گذاشت.

شکم به وجود آمده بر اثر استرس

چهارم: چربی شکمی ناشی از هورمون ها

گاهی چربی شکمی به خاطر کوتاهی های ما نیست. علت برخی چربی های شکمی، مشکلات هورمونی است. هر گاه با شرایطی مثل این مورد مواجه می شویم، کار خاصی از دست ما بر نمی آید. اما، پس از مصرف داروهایی که توسط پزشک تجویز شده، می توان از شر شکم بزرگ خلاص شد، و البته این خود از بهترین راه حل ها برای داشتن یک زندگی سالم نیز است.

چربی شکمی ناشی از هورمون ها

پنجم: شکم بزرگ ناشی از نفخ

هیچ چیز بدتر از یک شکم بزرگ و پر از نفخ نیست. نه تنها این شکم باعث ناراحتی شما شده بلکه بشدت برای سلامتی نیز مضر بوده و ممکن است بعدها منجر به بروز مشکلات جدی مثل زخم معده شود، و اگر به موقع به این مشکل رسیدگی نشود، احتمال ابتلا به سرطان معده افزایش می یابد.

بهترین اقدام جهت بر طرف کردن این مشکل، نخوردن غذای نفاخ و البته تخلیه گازهای معده است. برای نیل به این اهداف بهتر است از خوردن غذاهای ناسالم و چرب پرهیز کرده و غذاهای سالم تر را جایگزین آنها کنید.

شکم بزرگ ناشی از نفخ

کسی را می شناسید که همیشه با شکم بزرگش مشکل داشته باشد؟ این مقاله را با آنها به اشتراک بگذارید. به نظرتان شکم شما از کدام نوع است؟

ترجمه: آتنـا هوایی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید