• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2018 / 12 / 01

آشنایی با میکروبیلدینگ ابرو، خطرات و نتایج آن

هر آنچه که در مورد میکروبیلدینگ باید بدانید

بی شک برای آن دسته از افرادی که ابرو های باریک و کم رنگ دارند و می خواهند ابروهایشان کمی پُر تر به نظر برسد، میکروبیلدینگ، گزینه مناسبی است. در ادامه برای شما هر آنچه که لازم است در مورد میکروبیلدینگ بدانید از جمله حقایقی در مورد این مد تازه و خطرات احتمالی آن را گرد آوری نموده ایم.

واژه میکروبیلدینگ تقریبا واژه نو ظهوری است و حدود چند سال است که نام آن را می شنویم، و اخیرا هم سلبرتی ها و افراد معروفی از جمله مدونا ابروهای خود را میکروبیلدینگ نموده اند.

در واقع میکروبیلدیگ نوعی تتوی آرایشی است که با استفاده از آن، نواحی داخلی و اطراف ابرو های نازک را پر کرده تا به طور کل ابرو پُر تر به نظر برسد.

بر خلاف تتو های قدیمی، که البته دائمی هم بودند، رنگ میکروبیلدینگ تنها سه سال دوام دارد. به این دلیل که برای میکروبلیدینگ از ابزار های دیگری استفاده شده و همچنین رنگ کمتری هم در آن به کار می رود.

هر آنچه از میکروبلیدینگ ابرو باید بدانید

ابزار لازم برای میکروبلیدینگ

برای میکروبیلدینگ از یک تیغه نازک دستی و همچنین چند سوزن استفاده می شود. در میکروبیلدینگ، کار زیر پوست انجام می شود و در صورتی که عمل میکروبیلدینگ توسط افراد بی تجربه و همچنین در محیط و تحت شرایط غیر بهداشتی این عمل انجام شود احتمال ابتلا به عفونت وجود دارد.

میزان موفقیت نتیجه نهایی میکروبیلدینگ در واقع بستگی به مهارت فردی دارد که این کار را انجام می دهد.

میکروبیلدینگ چیست؟

میکروبیلدیگ یک نوع تتوی آرایشی مخصوص ابروهاست.

طی فرایند میکروبیلدینگ، رنگ دانه هایی زیر پوست و در ناحیه زیر ابرو ها و به شکل مو تزریق می شود.

یک میکروبیلدینگ کار حرفه ای با استفاده از ابزار مناسب طوری رنگ دانه ها را تزریق می کند که به شکل موهای ابرو دیده شوند. اثر رنگ به کار رفته با گذشت زمان از بین می رود و یا کمرنگ می شود، از این رو اقداماتی لازم است تا ظاهر ایده آل و مطلوب حفظ شود.

معمولا گفته می شود میکروبیلدینگ ظاهری طبیعی به ابروهای شما می دهد، اما بی شک برای رسیدن به چنین نتیجه ای باید کمی صبور باشید.

شاید این عمل دو ساعتی به طول انجامد، و در همان ابتدا ابرو از آنچه انتظار داشته اید تیره تر به نظر برسد.

البته ممکن است طی گذشت چند هفته رنگ آن کمی روشن تر و کمرنگ شود و یا شاید هم نیاز به ترمیم باشد.

هر آنچه که باید بدانید

تمام عمل ها و اقدامات زیبایی از جمله میکروبیلدینگ و تتو های آرایشی دائمی خطرات و عوارض احتمالی دارند که باید آنها در نظر بگیرید.

همچنین بهتر است بدانید که سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) مواد رنگی افزودنی به رنگ دانه های مورد استفاده در این قبیل عمل ها و تتو ها را تایید و تهیه نمی کند.

از این رو، داشتن آگاهی نسبت به خطرات احتمالی میکروبیلدینگ پیش از اقدام به آن لازم و ضروری است.

تحقیق کنید

یکی از مهمترین نکاتی که باید در مورد انجام عمل میکروبیلدینگ مد نظر قرار دهید، سالنی است که برای انجام عمل میکروبیلدینگ انتخاب نموده اید. فردی که عمل میکروبیلدینگ را انجام می دهد باید گواهینامه معتبر داشته و آموزش های لازم را دیده باشد.

از آنجایی که دستورالعمل های میکروبیلدینگ در هر شهری متفاوت است، لازم است هر فردی که قصد میکروبیلدینگ دارد، برخی نکات را پیش از انجام عمل مد نظر قرار بدهد.

به طور کلی، هر میکروبیلدینگ کار، با تجربه ای در سالن های درجه یک این عمل را انجام می دهد، اما شما به عنوان یک متقاضی لازم است پیش از عمل میکروبیلدینگ سوابق و گواهی نامه فرد مورد نظر را بررسی کنید.

واکنش های آلرژیک

با وجود اینکه بروز عارضه های آلرژیک در این قبیل عمل ها بسیار نادر است، باز هم احتمال بروز آنها وجود دارد. از این رو، لازم است پیش از اقدام به این عمل از میکروبیلدینگ کار خود بپرسید که از چه رنگ دانه ای استفاده می کند و چطور عوارض آلرژیک آن را کنترل می کند.

عفونت

از آن جایی که برای انجام میکروبیلدینگ پوست شکافته می شود، خطر جدی انتقال بیماری های عفونی از جمله ایدز و عفونت های باکتریایی پوستی وجود دارد.

استفاده از ابزار های استریل نشده از جمله عوامل انتقال عفونت ها به شمار می رود. لازم است پیش از انجام عمل میکروبیلدینگ تمام تجهیزات و وسایل مورد نیاز این کار استریل شده تا از بروز هر گونه عفونتی پیشگیری شود.

نیمه دائمی

در صورتی که میکروبیلدینگ به درستی اجرا نشود، پوشش خوبی نخواهد داشت. در صورتی که این اتفاق افتاد، فرد متقاضی باید هزینه های بیشتری متحمل شده تا اشتباهات و نقص های به وجود آمده بر طرف شوند. بهترین روش برای اینکه مطمئن شوید عمل به درستی انجام شده این است که در مورد متخصصی که میکروبیلدینگ را انجام می دهد و همچنین سالنی مورد نظر، بررسی و تحقیق کنید.

معمولا آرایشگران و اسپاکاران پیش از انجام هر عملی خدماتی که ارائه می شود را برایتان شرح می دهند. متخصصین ملزومند که در مورد خطرات احتمالی، اقدامات لازم پیش از انجام میکروبیلدینگ و اقدامات لازم به اجرای پس از آن را به طور کامل برای متقاضی شرح دهند.

بر اساس SPCP، در صورتی که تمام استاندارد های سلامتی اجرا شوند، احتمال بروز مشکلات پس از انجام عمل های آرایشی نادر هستند، به خصوص اگر این استاندارد ها برای استریل ضد عفونی کردن ابزار های مورد استفاده باشد.

شاید پس از عمل برخی مراقبت های پزشکی هم لازم باشد، اما در صورتی که دستورالعمل های پس از عمل را به درستی انجام دهید، احتمال بروز چنین خطراتی به شکل چشم گیری کاهش می یابد.

طی گزارشی  در سال 2014 بر اساس بررسی های درمانی و پزشکی ، ثابت شده است که تتو های آرایشی عوارض و خطراتی مشابه دیگر انواع تتو دارند. این خطرات را می توان با افزایش دانش، تحصیل و آموزش و تمرین بیشتر به حداقل رساند و سلامت مشتریان را تضمین کرد.

آماده سازی میکروبیلدینگ

براساس مشاهدات و بررسی های انجام شده روی سالن پاراداس شهر کارسون واقع در نوادا، اقدامات لازم برای انجام عمل میکروبیلدینگ شامل موارد زیر می شود:

  • پرهیز از مصرف الکل و کافئین درست همان روز انجام عمل میکروبیلدینگ
  • پرهیز از رنگ کردن ابرو پیش از وقت تعیین شده
  • پرهیز از برنزه کردن و یا گرفتن حمام آفتاب از سه روز پیش از وقت تعیین شده
  • پرهیز از لایه برداری و یا سایر درمان های جدی پوستی به مدت حداقل دو یا سه هفته قبل از وقت تعیین شده
  • لازم است پیش از عمل موهای خود را شسته و مرتب کنید چرا که پس از انجام میکروبیلدینگ تا 7 روز نباید آب به ابرو ها برسد.

سایر اسپاها و سالن ها ممکن است توصیه های مشابه دیگری نیز داشته باشند که شامل موارد زیر می شود:

  • پرهیز از بوتاکس و قطع مصرف ویتامین A (رتینول) از حداقل 1 ماه پیش از انجام میکروبیلدینگ
  • عدم مصرف روغن ماهی و دیگر داروهای رقیق کننده طبیعی خون از جمله ویتامین E، از یک هفته پیش از وقت تعیین شده
  • عدم استفاده از آسپرین و یا مسکن ایبوپروفن برای تسکین درد (چرا که این دارو ها خون را رقیق می کنند)
  • پرهیز از ورزش کردن درست روز انجام عمل میکروبیلدینگ
عمل میکروبیلدینگ

لازم است یک روز پیش از وقت تعیین شده برای انجام عمل میکروبیلدینگ، با متخصص میکروبیلدینگ کار خود در مورد تمام سوالات، ابهامات و نگرانی های خود حرف بزنید. میکروبیلدینگ کار هم موظف است در مورد روش کار و سایر موارد از جمله رنگ و مدل ابرو به شما توضیح داده و توصیه های لازم را به شما ارائه دهد.

پیش از شروع میکروبیلدینگ، متخصص احتمالا در ناحیه مورد نظر از پماد بی حسی موضعی استفاده می کند تا از میزان درد حین عمل کاسته شود. البته بر اساس استاندارد های SPCP برای بی حسی موضعی گزینه های متعددی وجود دارد.

هر گاه متقاضی احساس راحتی کرد، متخصص کار خود را شروع می کند. فرایند میکروبیلدینگ بسیار حساس و پر از جزئیات ریز و درشت است، از این رو ممکن است این کار بیش از 2 ساعت به طول بیانجامد. اینکه میکروبیلدینگ کار زمان کافی داشته باشد بسیار اهمیت دارد چرا که نتیجه کار وی تا سال ها بر چهره فرد باقی می ماند، پس لازم است عمل به درستی انجام شود.

ممکن است فرد در ناحیه ابروها احساس بریدگی کند، اما اما به طور کلی فرایند میکروبیلدینگ درد اندکی داشته و قابل تحمل است.

ترمیم و بهبودی میکروبیلدینگ

شستن صورت با ملایمت و به وسیله یک صابون آنتی باکتریال، به طوری که ابرو ها برای مدت طولانی با آب در تماس نباشند، به بهبودی هر چه سریعتر آن کمک می کند.

پس از انجام عمل میکروبیلدینگ، و حداقل تا یک هفته پس از آن، ممکن است ابروها کمی تیره تر به نظر برسند. همچنین به خاطر خراش های به وجود آمده روی پوست و زخم های به وجود آمده، ممکن است رنگ آن شفاف به نظر برسد. همچنین مشاهده برخی خطوط قرمز و ورم های ملایم نیز طبیعی است.

میکروبیلدینگ کار باید به مشتری خود دستورالعمل هایی به عنوان مراقبت های پس از عمل ارائه دهد، که شامل موارد زیر خواهد بود:

  • روی ابرو را با ملایمت و با نوک انگشت شسته، و برای این کار از یک صابون آنتی باکتریال و آب استفاده کرده و ابرو را به مدت ده ثانیه ماساژ داده و سپس با آب روی آن را شسته و در نهایت با ضربات ملایم، آب روی آن را خشک کنید.
  • برای مرطوب سازی آن از مقدار کمی کرم مرطوب کننده استفاده کنید.
  • برای 7 تا 10 روز از تماس ابرو ها با آب جلوگیری کنید، و از حمام های طولانی و شنا کردن بپرهیزید.
  • به منظور تمیز نگاه داشتن ابرو ها، مادامی که جای زخم روی ابروها دیده می شود از آراستن آنها با مواد آرایشی پرهیز کنید.
  • زخم های به وجود آمده را دست کاری نکنید.
  • به مدت 4 هفته پس از عمل، سعی کنید در معرض آفتاب قرار نگیرید و از برنزه کردن پوست بپرهیزید.
  • به مدت 4 هفته پس از عمل به هیچ وجه از اسکراب ها و لایه بردار ها استفاده نکنید.
  • تا 10 روز پس از عمل به هیچ عنوان به صورت نخوابید.
آشنایی با میکروبیلدینگ ابرو، خطرات و نتایج میکروبیلدیگ
نتایج میکروبیلدینگ

هدف میکروبیلدینگ ایجاد ظاهری پر و البته طبیعی در ابرو های نازک و کم پشت است. نتیجه کار، چیزی در حدود 1 تا دو سال و حتی گاهی بیشتر دوام دارد. دوام کار بستگی به کیفیت کار میکروبیلدینگ کار دارد، که این خود لزوم داشتن مدارک لازم، گواهی کار و البته مهارت میکروبیلدینگ کار را تاکید می کند.

وقتی ابروها و زخم های روی آن التیام یافتند، فرد باز هم باید مراقبت از آنها را ادامه دهد، وی با استفاده از کرم های ضدآفتاب در ناحیه میکروبیلدینگ شده می تواند از کمرنگ شدن و محو شدن آن پیشگیری کند. برخی لازم است برای بهتر کردن و تکمیل کار ابروهایشان 4 تا 8 هفته پس از عمل، دوباره به آرایشگاه مراجعه کنند.

ترجمه: آتنا هوایی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید