• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2019 / 05 / 18

فروش نقاشی کلود مونه به قیمت ۱۱۱ میلیون دلار

یک نقاشی از مجموعه «خرمن علف» اثر کلود مونه، هنرمند امپرسیونیست فرانسوی در مزایده‌ ای در نیویورک در 15 می 2019 (25 اردیبهشت 1398) به قیمت تقریبی ۱۱۱ میلیون دلار به فروش رفت.

 شکست رکورد نقاشی کلود مونه

صاحب قبلی این اثر آن را در سال ۱۹۸۶ به قیمت ۲.۵۳ میلیون دلار خریده بود.

این مزایده‌ خانه گفته است که این قیمت برای نقاشی‌ های کلود مونه یک رکورد بی‌ سابقه است. این هنرمند بیشتر به خاطر نقاشی منظره‌ ها شهرت دارد. این نخستین نقاشی سبک امپرسیونیسم است که قیمت آن از مرز ۱۰۰ میلیون دلار عبور می‌ کند.

این نقاشی با رنگ روغنی روی پارچه کتانی در سال ۱۹۸۰ تکمیل شد و یکی از چهار تابلو از مجموعه «خرمن علف» است که در قرن حاضر به مزایده گذاشته شده است.

در سلسله نقاشی‌ های «خرمن علف» توده‌های حاصلات گندم در ژیورنی، قریه مجاور کلود مونه، در منطقه نرماندی فرانسه به تصویر کشیده شده است. این آثار او به خصوص به دلیل استفاده از نور بر سوژه‌ها و همچنین تاثیری که بر جنبش امپرسیونیست داشته، مورد توجه قرار گرفته است.

مزایده‌خانه مذکور گفته است که این نقاشی توسط یک خانواده در شیکاگو در دهه ۱۹۸۰ به صورت مستقیم از فروشنده آثار کلود مونه خریداری شده بود و در نزد این خانواده نگهداری می‌شد تا این که این فروشنده، آن را در سال ۱۹۸۶ به قیمت ۲.۵۳ میلیون دلار خریداری کرد.

در مورد شخصی که این اثر را به قیمت 111 میلیون دلار خریداری کرده است، هیچ اطلاعاتی داده نشده است.

اوسکار-کلود مونه متولد ۱۴ نوامبر ۱۸۴۰ در پاریس از بنیان‌ گذاران نقاشی دریافتگری (امپرسیونیسم) فرانسوی بود. او در آکادمی سویس و مدرسهٔ هنرهای زیبای پاریس تحصیل کرد. اصطلاح امپرسیونیسم از یکی از نقاشی‌های او با عنوان دریافتی از طلوع آفتاب گرفته شده‌ است. سبک امپرسیونیسم برگرفته از لغت impress به مفهوم تأثیر آنی و اثر گذاری در ذهن است و نقاشان این سبک معمولاً پشت به سوژه خود نقاشی می‌کنند یا به عبارتی ابژه را آنی می‌ نگرند و در ذهن خود آن را تبدیل به سوژهٔ اثر خود می‌کنند و بر روی بوم نقاشی را رسم می‌کنند.

مونه در ۲۰ سال پایانی عمرش از بیماری آب مروارید رنج می‌برد که به نوبه خود باعث شد تا کارهای وی به دو دوره قبل و بعد از بیماری تقسیم شود.

معرفی کلود مونه نقاش فرانسوی

آثار برجسته او شامل: نیلوفرهای آبی، زاغی، بانو با یک چتر آفتابی، پایان تابستان، کومه های علف (خرمن علف) و ناهار در چمن زار

مونه در ۵ دسامبر ۱۹۲۶در سن 86 سالگی بر اثر سرطان ریه در ژیورنی در گذشت.

خانه، باغ و برکه نیلوفرهای آبی، توسط تنها وارث او، پسرش میشل؛ در سال ۱۹۶۶ به آکادمی هنرهای زیبای فرانسه واگذار شده‌ است.

در سال ۱۹۸۰ خانه و باغ پس از بازسازی و مرمت؛ از طریق بنیاد کلود مونه، برای بازدید افتتاح گردید.

تنظیم: سمیه مظفری

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید