وب سایت آموزشی یاد بگیریادبگیر
  • پرسش و پاسخ
  • تماس با ما
  • آشپزی
  • آموزش اینترنت
  • آموزش زبان انگلیسی
  • آموزش عکاسی
  • بازی فکری و سرگرمی
  • خواندنی ها و سرگرمی
  • دانش و فناوری
  • سلامتی و بهداشت
  • فیلم
  • کسب و کار
  • مذهبی
  • مقالات صوتی
  • موفقیت و خود سازی
  جستجو در یاد بگیر
عناوین تصادفی در دانش و فناوری
نوآوری در دوچرخه گوپنهاگن

نوآوری در دوچرخه گوپنهاگن

پروژه ديگري از گوگل تلفن اختصاصي خود را سفارش دهيد!

پروژه ديگري از گوگل تلفن اختصاصي خود را سفارش دهيد!

پتوی هوشمند با قابلیت تغییر دما!

پتوی هوشمند با قابلیت تغییر دما!

شیوه‌ای ساده برای تشخیص جعلی‌ بودن اسناد کاغذی

شیوه‌ای ساده برای تشخیص جعلی‌ بودن اسناد کاغذی

روبات هلیکوپتر

روبات هلیکوپتر

چاپ سه بعدی رگهای خونی در آزمایشگاه

چاپ سه بعدی رگهای خونی در آزمایشگاه

با 300 دلار يك نمونه سه بعدي خيره كننده از خود بسازيد

با 300 دلار يك نمونه سه بعدي خيره كننده از خود بسازيد

چرا کسب و کارت جایی که باید نیست؟

استفاده از روش زمین گرمایی برای ساختمان ها

انرژی زمین گرمایی در ساختمان ها

در این روش با استفاده از دمای مناسب و معتدلی که در عمق نه چندان زیاد وجود دارد در مصرف انرژی برای سرمایش یا گرمایش با توجه به فصل صرفه جویی می شود. این منبع انرژی هم مانند انرژی خورشیدی یا انرژی باد تجدید پذیر است و در عین حال به محیط زیست صدمه نمی زند و هوا را آلوده نمی کند. در این روش معمولاً از لوله کشی ساختمان استفاده می شود و با گردش آب در لوله ای که در داخل زمین و در عمق چند متری قرار دارد تبادل حرارت به خوبی انجام می شود. شاید فکر کنید در زمستان که آب سرد است مقدار زیادی از این دما تلف می شود و نمی توان از آن به عنوان منبع حرارتی استفاده کرد اما نکته در اینجاست که لوله هایی که در عمق زمین قرار گرفته اند مانع از یخ زدگی و افت دمای شدید می شوند در زمستانی سرد دمای عمق زمین در حدود 15 درجه سانتیگراد است این یک منبع لایزال برای گرما در زمستان و یک منبع مناسب برودت در تابستان است.

مخلوط آب و ضد یخ به داخل لوله هایی که در عمق کم زمین قرار دارند پمپ می شود مایع به دمای مناسب رسیده دوباره به سمت رادیاتور ها و مبدل های دما پمپ می شود و این مبدل ها در زمستان برای گرمایش استفاده می شود و در تابستان برای سرمایش بدون اینکه سوختی از الکتریسیته یا منابع فسیلی استفاده کرده باشید. البته مقدار کمی انرژی الکتریکی برای به جریان افتادن مایع در لوله ها مصرف می شود که قابل چشم پوشی است و انرژی که از داخل زمین زنده می کنید به انرژی که مصرف می کنید واقعا می ارزد.

البته این فناوری یک مشکل دارد و آن این که نیاز به حجم نسبتا زیادی خاکبرداری دارد که هنگام ساخت بنا بسته به شرایط آب و هوایی باید در مورد اقتصادی بودن آن تصمیم گیری شود.

باید توجه داشت که در این روش ولید سرما یا گرما صورت نمی گیرد و فقط انتقال آن انجام می شود.

برتری انرژی زمین گرمایی به انرژی باد و انرژی خورشیدی این است که این منبع انرژی تغییر نمی کند نیازی به باتری برای ذخیره انرژی ندارید شب یا روز در دسترس است و به شرایط آب و هوایی بستگی ندارد.

ترجمه و تحقیق: علی یزدی مقدم

مطالب مرتبط:

  • صرفه جویی انرژی در ساختمان ها به کمک بام خنک
  • حقایق جالب درباره درختان
  • بهترین شهر آمریکا کدام است؟
  • مالدیو شگفتی طبیعت
این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است. استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است.
برچسب ها: انرژی - ساختمان - صرفه جویی

  • ستفاده پلیس هلند از فناوری واقعیت مجازی برای مقابله با جرائم
    استفاده پلیس هلند از فناوری واقعیت مجازی برای مقابله با جرائم
  • پارکینگ جمع شو
    حداکثر استفاده از فضای کوچک منزل
  • بمب الکتریکی
    بمب الکتریکی با استفاده از ابر رسانا ها
  • ترمیم دندان
    استفاده از داروی آلزایمر برای ترمیم طبیعی دندان های آسیب دیده
  • مراقبت از جشم ها
    مراقبت از چشم ها در فصل تابستان
  • در طبیعت از چه تنظیماتی برای عکاسی از حیات وحش استفاده کنیم؟
    در طبیعت از چه تنظیماتی برای عکاسی از حیات وحش استفاده کنیم؟

نظر شما چیست؟

  1. فاطمه اکبری
    28 / 09 / 2013

    سلام، واقعاً مطالب بسیار زیبائی دارید لطفاً عضویت بنده در این مطالب را دائمی نمائید. با تشکر



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنیدصفحه ما را در اینستاگرام دنبال کنیدصفحه ما را در لینکداین دنبال کنید

تماس با ما | پست الکترونیکی یا email ما :

تمامی حقوق برای یاد بگیر دات کام محفوظ است.