• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2016 / 07 / 17

ساخت مسجد شناور در دبی

ساخت مسجد شناور متناسب با تغییرات آب و هوایی در دبی

با گرم شدن کره زمین و ذوب شدن یخ ها سطح آب دریاها بالا می رود و بعضی شهرها یا کشورها به زیر آب می روند و یا قسمت اعظمی از این کشورها به زیر آب می رود. بنابراین عده ای به این فکر افتادند که سازه هایی بر روی آب بنا کنند که علاوه بر کاربرد اختصاصی آن بنا، جنبه توریستی نیز داشته باشد شرکت Waterstudio یکی از این شرکت هاست که در این زمینه حرف های زیادی برای گفتن دارد.

شرکت Waterstudio یک شرکت معماری در کشور هلند  است که متخصص در زمینه سبک معماری در آب  است و تلاش می کند سازه های آبی برای زمانی که سطح آب از حالت عادی آن خارج می شود برای دنیا بسازند. یکی از پروژه های آن ها که امسال کامل خواهد شد ساخت یک مسجد شناور در دبی می باشد.

بر اساس این طرح، این مسجد بدون سقف است و روشنایی و برق آن ازطریق انرژی خورشیدی تامین می شود.

مسجد شناور

اداره امور اسلامی و فعالیت های خیریه در دبی از پروژه بلند پروازانه گردشگری مذهبی که برای تقویت گردشگری اسلامی در امارت طراحی شده است، خبر داده است. ساختار نوآورانه این مسجد شامل سه طبقه است که هر طبقه هدفی منحصر به فرد دارد، طبقه اول یک نمازخانه زیر آب، طبقه دوم یک سالن چند منظوره همه کاره، و طبقه سوم یک نمایشگاه اسلامی است. این پروژه جالب توجه با ظرفیت پذیرایی بین 50 تا 75 نمازگزار، نوید آن را می دهد که چراغی برای آرامش معنوی و غنی سازی فرهنگ اسلامی و تشویق جوانان برای حضور در این امکان باشد.

“پروژه گردشگری مذهبی در دبی” با هدف ارتقای جایگاه دبی به عنوان یک مرکز جهانی گردشگری مذهبی، پذیرای بازدیدکنندگان با هر گرایشی است. ساخت این مسجد یکی از پروژه هایی است که با هدف دستیابی دبی به عنوان پربازدیدترین شهر جهان تا سال 2025 مطابق با چشم انداز 2025 دبی است.
دکتر عبدالله ابراهیم عبدالجبار، رئیس نوآوری های گردشگری مذهبی، می گوید: این پروژه شامل مجموعه ای از ابتکارات، از جمله افطار دبی، گردهمایی منحصر به فرد نمایندگان مذهبی، و بازدید از مساجد تاریخی، جدید و برجسته است. این طرح همچنین شامل برنامه های اجتماعی، ورزشی و آموزشی در ابتکار “حالا رمضان” است که وحدت و تبادل فرهنگی را تقویت می کند.

باغ قرآنی

وی همچنین به جنبه‌هایی از باغ قرآنی، بخش ویژه‌ای که به طب پیامبر (ص) اختصاص دارد، و بازارهای فستیوال واقع در نزدیکی مساجد بزرگ و مراکز ادارات، اشاره کرد و گردشگران مسلمان و غیرمسلمان در طول جشن‌ها در عین حال که تبادلات فرهنگی انجام می دهند، به صورت اجمالی با سنت‌های اماراتی آشنا می شوند  و از جشن ها و برنامه های دیگری که برای توریست ها ترتیب داده شده لذت خواهند برد.  فتوا، مشاوره و موارد دیگر دبی را به مقصدی جذاب برای گردشگران مسلمان و غیر مسلمان تبدیل می کند. با این پروژه تاریخی، دبی ردپای جهانی خود را پر رنگ تر خواهد کرد و انتظار افزایش 3 تا 4 درصدی کردشگری را دارد همچنین ادغام فرهنگی و درک متقابل را تقویت خواهد کرد.

قدرت مالی امارات تا سال 2027 به 1.3 تریلیون دلار می رسد

در سال 2022، 25 درصد از ثروت امارات متحده عربی متعلق به افرادی با ثروث بسیار بالا بود .بر اساس گزارش جدید گروه مشاوره بوستون (BCG) پیش بینی می شود که قدرت مالی امارات متحده عربی شاهد نرخ رشد ترکیبی قوی سالانه (CAGR) 5.5 درصدی در ثروت جدید باشد که از 1 تریلیون دلار به 1.3 تریلیون دلار از سال 2022 تا 2027 افزایش می یابد.

مسجد شناور

مسجد شناور

تصاویر بالا نمایی از بیرون و داخل این مسجد شناور می باشد.

ترجمه: زهرا صانعی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:









صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید