• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2013 / 11 / 03

نگاهی به فیلم “نقشه فرار”

جزئیات

تاریخ اکران: 18 اکتبر 2013

زمان: 116 دقیقه

ژانر: اکشن ماجرایی

بازیگران: جیم کاویزیل، ایمی رایان، آرنولد شوارتزنگ و سیلوستر استالونه، فیفتی سنت

پخش: سامیت انترتین منت

امتیاز IMDB: 7.3  از 10

فروش هفته ی اول در UK Box Office: 961 هزار پوند(رده ی سوم)

فروش هفته اول در :US Box Office 980 هزار دلار (رده پنجم)

نقشه فرار

 

نقش آفرینی شوارتزنگر و استالونه گرچه گیرایی 25 سال پیش را ندارد اما همچنان بهترین گزینه برای تریلرهای فرار از زندان همچون «نقشه فرار» خواهد بود. این دو مطرح فیلم های اکشن، چندی پیش هم در فیلم «بی مصرف ها» دگربار رویاروی هم قرار گرفته بودند و حالا سعی در ارائه ی بهترین نقش خود در فیلم مایکل هافستروم دارند.

استالونه در نقش ری برسلین، کارشناس باهوش سازه های امنیتی است که طبق روش کاری اش، خودش به زندان ساخته دست خودش (نام فیلم بنا به نام همین زندان قبلا قرار بوده «مقبره» باشد) می رود تا نقاط ضعف آن را پیدا کرده و نقص ها را رفع کند. (زندانی که مخوف ترین جنایتکاران همچون چند تن از سران القاعده هم در آن زندانی می شوند)؛ زندانی همچون گوانتانامو که توسط رییسی سادیسمی (با بازی جیم کاویزیل) اداره می شود و تعداد بسیار زیادی نگهبان تا دندان مسلح دور تا دورش دارد.

او پی می برد که برای این کار باید با امیل رات مایر (آرنولد شوارتزنگر) تیم شود تا نقشه ی فراری غیر ممکن را بکشند. بخشی از نقشه ی آنها ایجاد سر و صدای الکی است که قطعا بزرگترها را یاد رامبو و ترمیناتورِ در حال فرار می اندازد.  تصاویر این چنینی و کاریزمای بازیگران این فیلم تنها دلیل تماشای این فیلم می تواند باشد. اما دلیل دیگری که می توان نام برد نگاه هوشمندانه ی هافستروم به پس زمینه ی سیاسی فیلم درباره خط مشی جنجالی تفسیر Age of Terror در آمریکاست.

اما نکته ی تأسف بار آن جاست، فیلمی که یادآور فیلم های پیشین این دو بازیگر موفق است، تمام می شود و ما می مانیم با فیلمی که هیچ کس 25 سال بعد به خاطر نخواهد آورد و یا حتی 25 روز بعد!

ترجمه: میلاد خراسانیان

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - -



  1. متاسفام برای سایتی که اسم خودشو گذاشته یاد بگیر داد کام , ولی خود مدیران این سایت باید برن یاد بگیرن.
    مقاله اختصاصیتون!!!!! تمام داستان فیلم رو به اشتباه بیان کرده. شغل شخصیت اصلی فیلم و داستانی که توشتید کلا اشتباهه.لطفا دقت بیشتری کنید.

  2. راستش را بخواهید این مطلب را آقای مبلاد خراسانیان ترجمه کرده اند که از مترجمین ارزشمند هستند اگر مشکلی در متن هست بفرمایید تا رفع کنیم بنده دوباره آنرا خواندم فیلم را هم دیده ام ولی متوجه منظور شما نشدم!!!

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید