• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2016 / 10 / 16

آموزش ساخت کتاب – اریگامی کتاب

اریگامی کتاب بسیار زیبا و فانتزی است که با کمی دقت و حوصله با چند تکه کاغذ می توانید آن را بسازید، افرادی که کلکسیون وسایل مینیاتوری دوست دارند می توانند تعداد زیادی از این کتاب های زیبا را در رنگ های مختلف بسازند و یک کتابخانه کوچک داشته باشند، ابعاد این کتاب را می توان به دلخواه تغییر داد.

برای ساخت کتاب کاغذی به یک کاغذ رنگی طرحدار برای جلد کتاب و چهار کاغذ سفید یا رنگی برای صفحات کتاب نیاز دارید ما در این آموزش از رنگ سبز استفاده کرده ایم. کاغذها باید مربع باشند در صورتیکه مربعی شکل نیستند آن ها را به صورت مربع در ابعاد دلخواه برش بزنید ولی تمام صفحات یک کتاب بایستی هم اندازه باشد ، ابعاد کاغذ استفاده شده در این آموزش 15*15 می باشد.

کتاب کاغذی

برای درست کردن صفحات کتاب ابتدا کاغذهایی که برای صفحات کتاب خود در نظر گرفته اید را به صورت جداگانه از روی قطر افقی آن تا بزنید و باز کنید تا خط تا مشخص شود.

کتاب کاغذی

کاغذهایی که در مرحله قبل تا زده اید را روی یکدیگر طوری قرار دهید که خط تاها روی یکدیگر منطبق شده باشند، سپس با استفاده از یک قیچی تیز کاغذها را از محل خط تا برش بزنید. پس از برش 8 تکه کاغذ ایجاد می شود که برای ساختن این کتاب به 7 تکه کاغذ نیاز دارید، می توانید یکی از تکه کاغذ ها را کنار بگذارید و برای ساخت کتاب دیگری از آن استفاده کنید.

کتاب کاغذی

یکی از تکه کاغذها را بردارید و از روی قطر افقی آن تا بزنید، یک نوار باریک دولایه ایجاد می شود. این نوار را از قطر عمودی آن تا کنید سپس لبه ی رویی و آزاد کاغذ تا شده را روی قطر عمودی و به سمت پشت کار تا بزنید یک مربع ایجاد می شود که اگر از دو لبه کاغذ آن را باز کنید به صورت زیگزاگ دیده می شود. برای 6 تکه کاغذ باقیمانده نیز این کار را انجام دهید.

کتاب کاغذی

سپس همه کاغذها را از لبه آزاد آن گرفته و کمی باز کنید و به صورت عمودی کنار یکدیگر بچینید.

کتاب کاغذی

باید صفحاتی که ایجاد کرده اید را لابه لای یکدیگر قرار دهید چون کاغذها به صورت دو لایه است باید لای آزاد یکی از کاغذها را باز کنید و کاغذ دیگری را داخل آن قرار دهید، مانند شکل زیر. برای تمامی کاغذهای تا شده این کار را انجام دهید. بعد از اینکه همه کاغذها را داخل هم قرار دادید یک مربع چند لایه ای که شبیه به یک فنر است ایجاد می شود.

اریگامی کتاب

مربع مرحله قبل دو لای آزاد در دو طرف خود دارد اگر لایه ها را گرفته و باز کنید یک نوار زیگزاگ ایجاد شده است.

اریگامی کتاب

نوار ایجاد شده از مرحله قبل را باید با چسب محکم کنید برای اینکار نوار را روی سطح هموار مانند میز پهن کنید و از قسمتی که لایه ها را داخل یکدیگر قرار داده اید لایه رویی را باز کرده و چسب بزنید دوباره لایه را به حالت اول برگردانید تا بهم بچسبند، برای تمام کاغذها اینکار را انجام دهید. بعد از اینکه چسب زدید آن ها را مانند قبل روی یکدیگر به حالت زیگزاگ قرار دهید و کمی فشار داده تا خوب به هم بچسبند.

اریگامی کتاب

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - -

صفحه بعد >>



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید