• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2013 / 11 / 30

پوست خود را برای زمستان آماده کنید.

محافظت پوست در سرما

با افت دما پوست شما همانند دیگر اعضای بدنتان نیاز به توجه و رسیدگی بیشتری دارد. سرما و خشکی هوا در هوای آزاد و گرمای داخل خانه می تواند سبب خشکی بیش از حد طبیعی پوست شود که سبب می شود پوست خشک، ترک خورده و آزرده شود.

اما شاید زمستانی که در راه است فرصت دارید تا به پوست خود ثابت کنید که چقدر به سلامتی اش اهمیت می دهید. سارا تاترسال متخصص بیماری های زمستانی در موسسه 3M کانادا توصیه هایی برای داشتن پوستی شاداب و سالم در زمستان توصیه هایی کرده است که در ادامه به آن می پردازیم:

به صورت منظم پوست خود را مرطوب کنید

به طور منظم از کرم های مرطوب کننده قوی استفاده کنید و این کار را چند بار در روز انجام دهید. بهتر است از مرطوب کننده های با پایه روغنی استفاده کنید تا با لایه ای که بر روی پوست خود تشکیل می دهید ترک هایی پوست را بپوشانید و مانع از دست رفتن رطوبت پوست شوید.

پوست ترک خورده اما تکه تکه نشده است

اگر پوست شما در اطراف دست ها و ناخن های زودتر دچار ترک خوردگی می شود استفاده از پلیمر هایی مانند Nexcare مانند رساندن کمک های اولیه به پوست است در ضمن از یک لایه نازک حفاظتی استفاده کنید تا پوست شما در عین حال که ترمیم می شود بتواند نفس بکشد.

مراقبت در برابر سرما خوردگی و آنفولانزا

در بیشتر موارد ابتلا به سرما خوردگی و آنفولانزا در اثر تماس مستقیم رخ می دهد بنابراین بسیار مهم است که هر روز چند بار دستان خود را بشورید. ژل های آنتی باکتریال نسبت به آب و صابون، برای مبارزه با میکروب ها و باکتری ها کارایی بیشتری دارند.

کرم ضد آفتاب و عینک مناسب را فراموش نکنید

سرمای زمستان ممکن است ما را از محافظت پوست خود در برابر نور آفتاب غافل نماید اما بازتاب شدیدی که نور خورشید روی برف دارد اثر تخریبی نور خورشید را دوچندان می کند. بنابراین استفاده از عینک آفتابی مناسب و استانداراد و همچنین کرم ضد آفتاب در چنین شرایطی توصیه می شود.

در خانه از دستگاه بخور استفاده کنید

سرمای بیرون و گرمای داخل در زمستان، دست به دست هم می دهند تا هوای خشکی را در داخل خانه ایجاد کنند بنابراین استفاده از دستگاه بخور در خانه برای حفظ رطوبت پوست توصیه می شود.

ترجمه: علی یزدی مقدم

مطالب مرتبط:

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید