• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2016 / 11 / 08

مراقب باج گیری های اینترنتی باشید

اخیرا یک نوع بدافزار به نام CBT locker از طریق پیوست های ایمیل منتشر می شود که کار اصلی آن رمزگذاری فایل های شماست.

باج‌افزار‌ها گونه‌ای از بدافزارها هستند که دسترسی کاربر را به رایانه شخصی یا تلفن همراه محدود می‌کنند در واقع از طریق کنترل از راه دور، کامپیوتر قربانی را قفل می کنند.

باج افزار

به تازگی یک باج افزار داده ها و اطلاعات حساس کاربران را از طریق پست الکترونیکی مورد هدف قرار می دهد و فایل های اطلاعاتی شما را رمزگذاری کرده و آن ها را با پسوند .CTBL نام گذاری می کند و در آخر برای باز کردن قفل فایل های شما در خواست پول می کند. شرکت های بزرگ امنیتی مانند کسپرسکی این باج افزارها را در رده بدافزارهای خطرناک طبقه بندی کرده اند.

یکی از اصلی ترین کارهای این باج افزار به غیر از آلوده کردن سیستم ها، هدر رفت اطلاعات مهم و حیاتی کاربران است که شاید بازگرداندن آن غیر ممکن باشد. این باج افزار قادر است به تمامی نسخه های ویندوز از جمله  Windows XP, Vista, 7, 8, windows NT, Windows ME, Windows 98, Windows servers  حمله می کند و هر حافظه ای حتی فلش یا هارد دیسک به کامپیوتر متصل باشد را جست و جو کرده و مورد حمله قرار می دهد.

باج افزار

راه هایی برای پیشگیری:

از باز کردن ایمیل های ناشناس و سایت های غیر معتبر خوداری کنید.

نرم افزار های امنیتی معتبر را روی سیستم خود نصب کرده و در موعد مقرر آن ها را بروز رسانی کنید.

از اطلاعات حساس و مهم خود یک بک آپ بگیرید و آن را خارج از سیستم نگه داری کنید.

زمانی که باج افزار به سیستم شما نفوذ کند برای جلوگیری بیشتر از انتشار آن باید از anti spyware‌ها و anti Trojan‌ها استفاده کنید. این دو نرم افزار با پیدا کردن فایل‌ها و مسیرهای آلوده، به حذف آن اقدام می‌کند. البته با این کار نه قفل ها باز می شوند و نه فایل های شما قابل بازگشت می شوند بلکه فقط خود بدافزار غیر فعال یا حذف می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید