• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2016 / 12 / 27

ادویه کاری چگونه باعث مرگ سلول های سرطانی می‌شود؟

به گفته کارشناسان تغذیه، خوردن ادویه کاری می‌تواند به کشتن انواع خاصی از سلول‌های سرطانی بدون نیاز به شیمی درمانی کمک کند.

ادویه کاری

به نقل از یونیورسیتی هرالد، تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که کپسایسین، یک عنصر موجود در ادویه جاتی مانند فلفل قرمز تند و فلفل معمولی می‌تواند به مهار رشد سلول‌های سرطانی و مرگ تعداد زیادی از سلول‌های سرطان پستان کمک کند.

پیشتر نیز محققان طی انجام پژوهش‌های مختلف از خواص شگفت انگیز این ادویه بر روی سلول‌های سرطانی آگاه شده بودند و اکنون به چگونگی درمان سرطان با این ماده اعجاب انگیز خواهیم پرداخت.

در حال حاضر، شیمی درمانی تنها گزینه درمان برای تهاجمی‌ترین نوع سرطان پستان یعنی سرطان پستان سه‌گانه منفی (Triple Negative Breast Cancer)است اما یک تیم از محققان دانشگاه رور بوخوم در آلمان با انجام یک آزمایش بر روی سلولهای سرطانی سه گانه منفی کشف کردند که نوع خاصی از گیرنده‌ها به نامTransient Receptor Potential Channels (TRPV1)  توسط کپسایسین فعال می‌شوند.

آنها کپسایسین را روزانه و در ساعات معینی به این سلول‌ها اضافه کرده و یک سری از واکنش‌هایی را مشاهده کردند که در آن سلول‌های سرطانی به آرامی تقسیم شدند.

تعداد زیادی از این سلول‌ها طی این فرآیند از بین رفته و حرکت و گسترش آنها در سراسر بدن متوقف شد.

به گفته محققان این پژوهش، از گیرنده‌های TRPV1 می‌توان به عنوان یک رویکرد جدید در درمان سرطان استفاده کرد.

سرطان پستان سه گانه منفی (Triple Negative Breast Cancer) یک حالت خاص است که هیچکدام از گیرنده‌های استروژن و پروژسترون یا ژن HER2 را ندارد. این حالت به طور متوسط در 20 درصد موارد سرطان پستان دیده می شود.

متاسفانه سرطان پستان سه گانه منفی سخت‌ترین نوع سرطان بوده که تاکنون درمانی برای آن پیدا نشده است، اما درمان با کپسایسین می‌تواند امید تازه‌ای را برای بیماران مبتلا به این نوع از سرطان بوجود آورد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید