• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2014 / 02 / 02

ویندوز 9، آوریل 2015

ویندوز 9

زمزمه هایی به گوش رسیده که مایکروسافت قصد دارد ویندوز 9 را حدود آوریل 2015 رونمایی کند اما اعلام رسمی ریلیز آن را به کنفرانس توسعه دهندگان build 2014 موکول کرده است. این موضوع بخشی از طرح های آستانه ای کمپانی است. طرح هایی که به گفته ی پاول توروت بخش هایی از آپدیت های بسیاری است که از مایکروسافت انتظار می رود.

گرچه اطلاعات چندانی درباره ی تغییرات اعمال شده در ویندوز 9 نداریم اما این احتمال می رود که مایکروسافت با استفاده از برندینگ توجهات را از دیدگاه های منفی موجود درباره ی ویندوز 8 منحرف کرده باشد. آن طور که از گزارش ها بر می آید در سیستم عامل جدید، مایکروسافت با استفاده از زبان برنامه نویسی پیشرفته تر Metro 2.0 طراحی تایل ها و دنیای نرم افزاری خود را بهبود بخشیده است. زمزمه های دیگر حاکی از برگشتن دکمه ی استارت می باشند گرچه در آپدیت 8.1 ویندوز 8 هم این کار انجام شده بود.

مایکروسافت ظاهرا در مراحل پایانی کار بر روی ویندوز 9 است و احتمالا در کنفرانس یادشده تاریخ ریلیز آن را مشخص خواهد نمود و شکی نیست که برخی از تغییرات اعمال شده در آن را هم در همان کنفرانس رونمایی کند.

مطمئنا این تغییرات به همراه دیگر نو آوری های ویندوز 9 مورد استقبال قرار خواهد گرفت و بار دیگر مایکروسافت پس از بازخورد های منفی درباره ی ویندوز 8 به موفقیت برسد. هرچند آپدیت 8.1 عرضه شده اما همچنان چشم ها به سیستم عامل بعدی مایکروسافت یعنی ویندوز 9 دوخته شده است.

دیگر ویژگی های ویندوز 9
  • ارزان تر بودن تبلت های دارای ویندوز 9 اریژینال
  • یکپارچه سازی اپلیکیشن های windows phone و windows RT
  • بهبود ویژگی های power options از جمله ذخیره ی انرژی نسبت به نسخه های پیشین ویندوز
  • افزوده شدن Kinect-based 3D gestures به کارت های سیستم و ریلیز نوت بوک هایی دارای دوربین های 3d
  • گزینه ی احتمالی: ارائه ی Direct Experience در ویندوز 9 که طبق گزارش ها نو آوری است که فایل های صوتی تصویری را در سیستم عاملی خاص پخش خواهد کرد.

ترجمه: میلاد خراسانیان

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



  1. رایگان بودن برام مهم نیست مهم کارایی اون هستش درست نمیگم

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید