• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 01 / 07

آموزش نقاشی سنجاب برای کودکان

سنجاب ها جانوران زیبایی هستند که در جنگل ها روی درختان زندگی می کنند و از میوه هایی مثل گردو، فندق، بلوط و دانه ها تغذیه می کنند. سنجاب ها دم های بلند و پرپشتی دارند و دست و پاهای آنان نسبتا کوچک است. آن ها حافظه قوی دارند و در طول تابستان گردو و فندق ها را در زیرزمین یا در تنه درختان مخفی می کنند و در زمستان با وجود برف فراوان آنها را به راحتی پیدا می کنند و از آنها تغذیه می کنند.

برای نقاشی سنجاب ابتدا یک بیضی اریب و متمایل به چپ بکشید و بدن آن را به شکل یک بیضی عمودی بکشید که قسمت بالای آن مقداری باریک و کوچکتر است.

برای دست های سنجاب یک بیضی باریک کوچک بکشید که قسمت پهن این بیضی داخل بدن قرار گرفته باشد. بنابراین قسمت مچ دست باریکتر باشد.

برای پاهایش یک مستطیل باریک افقی در زیر بدن بکشید. سنجاب ها دم های بزرگ و پشمالویی دارند مطابق شکل آن را از پایین بدنش به طرف بالا بکشید.

آموزش نقاشی سنجاب

در این مرحله یک قارچ در دستان سنجاب هست که بایستی آن را نقاشی کنید. ابتدا یک استوانه که پایین آن کمی پهن و بالای آن باریکتر است را بکشید، سپس یک بیضی متوسط بالای استوانه نقاشی کنید که در مرکز قرار گیرد و یک نیم دایره بالای بیضی بکشید. برای سنجاب دو تا گوش کنار هم بکشید. بدن سنجاب را باید کامل کنید و قسمت هایی که منحنی دارند را بکشید و خطوط اضافی را پاک کنید، تا نقاشی زیبا تر دیده شود، نوک بینی سنجاب را با مداد تیره کنید و مچ دست او را نیز کامل کنید، بعد نوبت به ران و پاهای آن است آنها را طبق شکل مشخص کنید و خطوط اضافی را پاک کنید.

آموزش نقاشی سنجاب

در این قسمت برای سنجاب چشم و دهان بکشید. برای کشیدن چشم یک دایره نوک تیز داخل صورت بکشید و داخل آن را یک دایره کوچک دیگر که قسمتی از آن برش خورده شده را با مداد مشکی نقاشی کنید. سپس دهان آن را با یک خط عمودی به طرف چشمانش بکشید و بالای آن را خط کوچکی بکشید، با دو خط کوچک انگشت سنجاب را مرتب و کامل کنید. در ادامه و بالای گوش های سنجاب دایره کوچکی بکشید.

سپس در قسمت بدن آن خط های باریک و کجی را به عنوان موهای بدن سنجاب نقاشی کنید، همچنین اطراف دم آن را با شیار مشخص کنید. پاهایش در کنار یکدیگر جفت شده و انگشتان پاها را با یک خط از یکدیگر جدا کنید.

آموزش نقاشی سنجاب

نقاشی سنجاب به پایان رسید و حالا نوبت رنگ آمیزی آن است، بدن و دم آن را با مداد نارنجی رنگ بزنید و قسمت شکم و زیر گردن و دهان آن را کرمی رنگ روشن بزنید و داخل گوشهایش و اطراف چشمش نیز روشن است. با مداد زنگی مشکی یا قهوه ای تیره روی پاها و مچ دست سنجاب را مثل شکل رنگ کنید و انتهای گوشش نیز مشکی رنگ کنید. و بالای قارچ را قهوه ای رنگ بزنید. با مداد رنگی زرد زیر قارچ را رنگ کنید و قسمت لپ ها و دم  سنجاب را مقداری زرد رنگ کنید مثل شکل. ساقه قارچ را می توانید با رنگ سفید یا نقره ای رنگ بزنید. نقاشی خود را با شکل زیر تطبیق بدهید تا جایی را از قلم نینداخته باشید.

آموزش نقاشی سنجاب

نقاشی سنجاب بسیار ساده و زیبا است، شما می توانید برای سنجاب خود گردو، فندق و قارچ های زیادی نقاشی کنید که زیر پاهایش افتاده است!

میترا نامجو

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید