• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 05 / 08

ترکیب چند ماسک حنا برای تقویت مو

از گذشته های دور حنا گذاشتن روی موی سر مرسوم بوده است زیرا استفاده از حنا علاوه بر زیبا شدن مو، باعث تقویت و پرپشت شدن موها نیز می شود. در مقایسه با رنگ های شیمیایی که آسیب زیادی به مو وارد می کنند حنا می تواند گزینه مناسبی برای موهایتان باشد.

حنا

حنا به عنوان ماده‌ای آرایشی در مصر باستان، بخش‌هایی از آفریقای شمالی، آفریقای غربی، شاخ آفریقا، شبه جزیره عربستان، خاور نزدیک، شبه‌قاره هند و آسیای جنوبی استفاده می شده است. همچنین بین زنان شبه‌جزیره ایبری و اروپای قرن ۱۹ رایج بود.

حنا یک ماده همه کاره است زیرا علاوه بر خاصیت زیبایی موجب درمان انواع پوست سر و مشکلات مربوط به مو نیز می شود. از دیگر ویژگی های حنا حالت دادن به مو، درمان موهای آسیب دیده و موهای خشک، تقویت مو، رهایی از شوره و احساس خارش پوست سر و … است. در این مقاله چند ماسک حنا معرفی شده است که به راحتی می توانید در منزل آن ها را تهیه و استفاده کنید.

ماسک حنا و چای سبز

ماسک موی حنا و چای سبز را برای هیدارته کردن پوست سر و جلوگیری از سوزش پوست استفاده کنید. این ماسک مانند یک حالت دهنده (کاندیشنر) عالی عمل می کند، طوریکه باعث افزایش نرمی و ابریشمی شدن مو می شود.

ماسک موی حنا و چای سبز

دو قاشق چای سبز را در یک فنجان آب جوش بریزید و برای چند دقیقه آن را بجوشانید سپس از صافی عبور دهید. عصاره بدست آمده را چند دقیقه کنار بگذارید تا خنک شود. بعد از گذشت چند دقیقه، 2 تا 3 قاشق پودر حنا به آن اضافه کرده و با هم مخلوط کنید و ماسک حاصل را روی پوست سر استفاده کنید. سپس با آب خنک بشوئید.

ماسک حنا و روغن خردل

ماسک موی حنا و روغن خردل را برای کمک به رشد مو و همچنین تقویت فولیکول های ریشه مو استفاده کنید.

ماسک موی حنا و روغن خردل

یک فنجان پودر حنا را با مقداری روغن خردل ترکیب کنید تا خمیر غلیظی بدست آید. یک قاشق آبلیمو و دو قاشق شیر با حنا مخلوط کنید. ماسک حاصل را روی موها استفاده کنید و چند دقیقه منتظر شوید. سپس با آب خنک بشوئید.

ماسک حنا و دانه های شنبلیله

ماسک موی حنا و دانه های شنبلیله برای جلوگیری از شوره های سر می تواند استفاده شود. شنبلیله شامل مقدار زیادی آنتی اکسیدان و خواص ضدالتهابی است که به جلوگیری از شوره سر کمک می کند.

حنا و دانه های شنبلیله

یک فنجان دانه های شنبلیله را به مدت یک شب در آب بخیسانید، سپس آن را بکوبید تا به شکل خمیر درآید. بعد یک فنجان پودر حنا و مقداری از خمیر شنبلیله را با هم مخلوط کنید. مقداری ماست به مخلوط حنا و شنبلیله اضافه نمایید و اجازه دهید مخلوط چند دقیقه بماند. ماسک را روی موها استفاده کنید و بعد از گذشت 15 دقیقه با آب ولرم بشوئید.

ماسک حنا و مایونز

ماسک موی حنا و مایونز را برای درمان موهای خشک و هیدارته کردن پوست سر استفاده کنید.

ماسک حنا و مایونز

مقداری پودر حنا را با سس مایونز مخلوط کنید. مقدار حنا و سس مایونز باید به مقدار مساوی باشد تا خمیر غلیظی بدست آید. سپس 4 تا 5 قاشق آبلیمو به ماسک اضافه نموده و آن ها را با هم ترکیب کنید. ترکیب حاصل را روی پوست سر استفاده کنید. 30 دقیقه منتظر باشید و سپس با آب بشوئید.

ماسک حنا و سفیده تخم مرغ

استفاده از ماسک حنا و تخم مرغ موجب تغذیه شدن پوست سر و تقویت فولیکول های مو می شود. همچنین استفاده از این ماسک به رها شدن از شوره سر کمک می کند.

ماسک حنا و سفیده تخم مرغ

یک فنجان پودر حنا را داخل ظرف مناسبی بریزید و یک سفیده تخم مرغ را به آن اضافه کنید. 10 قاشق ماست و 5 تا 6 قاشق روغن زیتون به آن اضافه کنید. همه این مواد را با یکدیگر مخلوط کنید تا خمیر غلیظی بدست آید. ترکیب حاصل را به مدت 15 دقیقه کنار بگذارید سپس آن را روی پوست سر استفاده کنید می توانید از یک برس یا فرچه رنگ استفاده کنید. سپس با آب ولرم موهایتان را بشوئید. بعد از پاک کردن ماسک از روی موها از یک شامپوی ملایم استفاده نمائید.

ترجمه: زهرا صانعی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید