• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 07 / 12

انواع ماسک هلو، طرز تهیه و مصرف آن

هلو میوه خوشمزه و دلپذیر تابستانی است. چیزی که در مورد این میوه بسیار جذاب است، اینست که نه تنها ویتامین ها و مواد معدنی انباشته در آن برای سلامتی شما مفید می باشند بلکه فواید هلو برای پوست شما نیز شگفت انگیز هستند.

پوست بزرگترین بخش در بدن است، اما شما به راحتی می توانید از آن مراقبت کنید، زیرا به آن دسترسی دارید. به طور خلاصه، هلو یکی از میوه هایی است که باید پوست خود را با آن تغذیه کنید.

انواع ماسک هلو

در مقاله قبلی وب سایت یاد بگیر دات کام در مورد خواص شگفت انگیز این میوه تابستانی برای بدن مطالبی را خوانده اید که در زیر می بینید:

از خواص هلو بیشتر بدانید

با استفاده از هلو با چند دستورالعمل ساده و آسان در منزل، ماسک هایی برای صورت خود بسازید و اثر شگفت انگیز هلو بر پوست خود را احساس کنید.

تهیه ماسک هلو، موز و آرد جو دو سر_ برای تغذیه عمیق پوست

موز کمک می کند تا پوست شما تغذیه شود، در عین حال به از بین بردن پژمردگی پوست کمک می کند. همچنین برای تغذیه عمیق انواع پوست مناسب است. جو دو سر نه تنها تغذیه کننده پوست است، بلکه یک لایه بردار عالی است و باعث می شود تا تمام سلول های مرده پوست، روغن اضافی و دیگر ناخالصی های پوست شما از بین بروند.

ماسک هلو با موز

طرز تهیه و طرز مصرف ماسک هلو، موز و آرد جو دو سر

نصف یک هلو رسیده و موز را درون مخلوط کن بریزید تا کاملا له شوند. برای این مقدار 1 قاشق غذاخوری جو دو سر اضافه کنید و خوب مخلوط کنید، سپس مواد را در لایه ضخیمی روی صورت و گردن خود به غیر از مناطق حساس زیر چشم قرار دهید. و بعد از بیست دقیقه با آب ولرم بشویید.

ماسک  هلو و سفیده تخم مرغ_ برای سفت کردن پوست

سفیده تخم مرغ نه تنها پوست شما را تغذیه می کند بلکه منافذ پوست را سفت و محکم می کند، بنابراین خطوط و چین و چروک را هموار می کند.

ماسک هلو و سفیده تخم مرغ_ برای سفت کردن پوست

طرز تهیه و طرز مصرف ماسک هلو و سفیده تخم مرغ

نصف هلو رسیده را به همراه یک سفیده تخم مرغ در مخلوط کن بریزید و آنها را به صورت خمیر درآورید، و مواد را روی صورت و گردن خود به غیر از مناطق حساس زیر چشم قرار دهید.

اجازه دهید حدود نیم ساعت روی پوست باقی بماند و سپس با آب ولرم بشویید.

ماسک هلو و ماست_ برای آب رسانی و مرطوب کنندگی پوست

ماست حاوی اسید لاکتیک است که به صاف کردن ناهمواری های پوست، خشک کردن، آبرسانی و تغذیه پوست  کمک می کند. همچنین حاوی روی است که موجب بهبود التهاب ناشی از آکنه می شود. ماست حاوی خاصیت سفید کنندگی خفیف است که لکه های تیره، زخم های آکنه و جای جوش ها را کم رنگ می کند و در عین حال باعث روشن شدن صورت می شود.

ماسک هلو و ماست_ برای آب رسانی و مرطوب کنندگی پوست

طرز تهیه و طرز مصرف ماسک هلو و ماست

نصف هلو را با مخلوط کن بزنید تا به صورت خمیر شود. یک قاشق غذاخوری ماست ساده را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا خمیر یکدستی درست شود. خمیر را روی صورت و گردن به غیر از مناطق حساس زیر چشم خود قرار دهید، و به مدت 20 دقیقه اجازه دهید روی پوست شما بماند سپس با آب ولرم بشویید. صورت خود را با یک حوله نرم خشک کنید و از یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.

ماسک هلو، عسل و زرده تخم مرغ_ برای مبارزه با پیری پوست

عسل یک خنک کننده است که به مرطوب نگه داشتن پوست کمک می کند. همچنین حاوی خواص آنتی اکسیدانی، ضد باکتری و ضد میکروبی است که به حذف میکروب ها و باکتری هایی که موجب آکنه می شوند کمک می کند.

زرده تخم مرغ بسیار مغذی است. این محصول مملو از مواد مغذی و پروتئینی است که پوست شما را نرم می کند و در عین حال به رفع نشانه های پیری مانند خطوط و چین و چروک ها کمک می کند.

ماسک هلو، عسل و زرده تخم مرغ_ برای مبارزه با پیری پوست

طرز تهیه و طرز مصرف ماسک هلو، عسل و زرده تخم مرغ

نصف یک هلو رسیده را در یک کاسه تمیز بریزید و با پشت چنگال آن را له کنید طوری که تکه بزرگی در آن دیده نشود. 1 قاشق چایخوری عسل و 1 زرده تخم مرغ را به هلو اضافه کنید و با یکدیگر ترکیب کنید تا خمیر صاف و خوبی به دست آید. خمیر را روی صورت و گردن به غیر از مناطق حساس زیر چشم خود قرار دهید. به مدت 20 دقیقه روی پوست باقی بماند سپس با آب ولرم آن را بشویید.

ماسک هلو، عسل و جو دوسر_ برای لایه برداری عمیق

عسل یک مرطوب کننده طبیعی است که کمک می کند پوست شما از داخل مرطوب و تغذیه شود. همچنین به لطف خواص آنتی اکسیدانی آن، پوست را روشن و درخشان می کند.

ماسک هلو، عسل و جو دوسر_ برای لایه برداری عمیق

طرز تهیه و طرز مصرف ماسک هلو، عسل و جو دو سر

نصف هلو رسیده را داخل مخلوط کن بریزید. یک قاشق غذاخوری عسل و جو را به هلو اضافه کنید، مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست آید.

خمیر را روی صورت و گردن به غیر از مناطق حساس زیر چشم خود قرار دهید. به مدت 20 دقیقه روی پوست باقی بماند سپس با آب ولرم بشویید. با حوله ای نرم به آرامی صورت خود را خشک کنید و یک مرطوب کننده استفاده کنید.

ماسک هلو، روغن زیتون و پماد ویتامین E_ برای داشتن پوستی جوان

روغن زیتون یک عامل تغذیه کننده و مرطوب کننده طبیعی است که به نرمی و رطوبت پوست شما کمک می کند. پماد ویتامین E  پوست های خشک کدر را جوان می کند و همچنین به بافت های آسیب دیده کمک می کند. همین طور هر گونه بافت آسیب دیده را درمان می کند.

ماسک هلو، روغن زیتون و پماد ویتامین E_ برای داشتن پوستی جوان

طرز تهیه و طرز مصرف ماسک هلو، روغن زیتون و پماد ویتامین E

نصف هلو رسیده را داخل یک مخلوط کن بریزید تا به صورت خمیر درآید. خمیر را داخل یک کاسه تمیز بریزید و چند قطره از پماد ویتامین E و یک قاشق چای خوری روغن زیتون به آن اضافه کنید، خوب مخلوط کنید و خمیر را روی صورت و گردن خود، به جز مناطق حساس زیر چشم قرار دهید. اجازه دهید به مدت 20 دقیقه روی پوست بماند سپس با آب ولرم آن را بشویید.

ترجمه: میترا نامجو

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید