• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 07 / 24

کیسه های پلاستیکی دوستدار محیط زیست تولید شد

محققان کشورمان در یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید کیسه اکسازیست تخریب پذیر حاوی نانو ذرات اکسیدی جهت بهبود خواص مکانیکی شدند.

 بررسی محصولات نانو و ارائه تاییدیه نانو مقیاس به آنها از جمله فعالیت های مهم ستاد توسعه فناوری نانو از ۳ سال گذشته بوده است. در واقع بررسی مواد و محصولات تولید و عرضه‌شده در حوزه فناوری نانو، سبب شفافیت بازار محصولات نانو شده و به‌ ارتقای کیفی این محصولات و افزایش اعتماد مصرف کنندگان کمک می‌کند.

کیسه های پلاستیکی دوستدار محیط زیست تولید شد

یکی از این محصولات که توسط یک شرکت دانش بنیان به تولید رسیده است، کیسه اکسازیست تخریب پذیر حاوی نانو ذرات اکسیدی جهت بهبود خواص مکانیکی است.

از سال ۱۹۷۰ و با وخیم شدن مشکل دفن زباله در سطح جهان، موضوع استفاده از پلیمرهای زیست تخریب‌پذیر در ساخت کیسه‌های زباله مطرح شد.

مطابق آمار سازمان استاندارد جهانی ۳۰ درصد از پلاستیک‌های تولیدی برای مصارف یک‌بار مصرف می باشد و این در حالی است که تنها ۲ درصد از آن بازیابی می‌شود لذا بحث پلیمرهای زیست تخریب پذیر به عنوان جایگزین مناسب پلاستیک‌های رایج مطرح شد.

پلیمرها و مواد زیست تخریب پذیر در مقایسه با پلاستیک‌های موجود نه تنها در فرآیند تولید، انرژی کمتری مصرف می‌نمایند بلکه به دلیل مواد مصرفی تجدید پذیر به حفظ محیط زیست نیز کمک می‌کنند.

از این رو محققان در یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید کیسه اکسازیست تخریب پذیر حاوی نانو ذرات اکسیدی جهت بهبود خواص مکانیکی شدند که دارای تاییدیه نانو مقیاس از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

منبع: خبرگزاری مهر

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید