• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2014 / 07 / 24

اندروید ال و iOS 8 آیا اپل می تواند از بزرگ ترین آپدیت اندروید پیشی بگیرد؟

هنگامی که ورژن 4.4 کیت کت اندروید معرفی شد همگان بر این باور بودند که بزرگترین تحول را شاهد بوده اند اما پس از معرفی نسل بعدی اندروید یعنی ورژن ال که هنوز نام گذاری نشده، همه چیز را عوض کرده است. گرچه کد نام (احتمالا لولی پاپ) و شماره ی ورژن (5) هنوز مشخص نشده اما گوگل پیش نمایش به روز شده ای به نام «طرح متریال» بسیاری از ویژگی های جدید آن را به صورت دمو منتشر ساخته است. ورژن اصلی این اندروید تا پاییز امسال در دسترس مشتریان نخواهد بود اما اپل برای رقابت با آن قصد دارد نسخه ی جدید خود را به اتمام برساند. حال به روند تحول اندروید و رقابت بین این دو در آینده ی نزدیک خواهیم پرداخت.

اندروید ال

طرح متریال

طرح متریال، نام جدید خطوط راهنمای زبان برنامه نویسی گوگل است؛ چیزی شبیه مایکروسافت و مترو و آن چه قبلا در اندروید استفاده می شده است. رنگ های آن اقتباسی از گوگل است؛ آبی ها، سبز های مات و قرمز اما سپید همچنان رنگ غالب آن است که پرده ی نقش دار دوست داشتنی برای این نسخه ی بروز شده ایجاد می کند.

اندروید همچنان به طرح صاف خود پایبند است که یک رویکرد به شمار می آید اما این طرح، یک فلت لایه لایه است. گوگل این طرح را به شکل برداشتی بر روی تکه های کاغذ می داند اما کاغذهای دیجیتال که قابلیت این را دارند که به شکل های مختلفی در بیایند. این SDK (کیت توسعه نرم افزار)جدید این امکان را به توسعه دهندگان می دهد که نحوه ی لایه لایه شدن المان های user interface را توصیف کنند تا در ارائه ی بخش هایی از یک اپلیکشین به طوری که روی یکدیگر شناور باشند استفاده شوند. اندروید ال سایه ای جزیی در کناره ها دارد تا بدون دستکاری بدنه فرورفته به نظر بیاید. تمام تغییرات دیگر اندروید ال نیز به صورت انیمیشن در ورژن پیش نمایش گوگل آمده است.

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:

صفحه بعد >>



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید