• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 10 / 07

دانلود رایگان نرم افزار گیاه شناس

PlantNet یکی از برنامه های به اشتراک گذاری و بازیابی عکس برای شناسایی گیاهان است. این نرم افزار جالب برای اندروید می باشد و می توانید به صورت رایگان آن را دانلود کنید.

این برنامه توسط دانشمندان از چهار سازمان تحقیقاتی فرانسه (Cirad, INRA, Inria and IRD) و شبکه Tela Botanica با حمایت مالی از Agropolis fondation توسعه داده شده است.

دانلود نرم افزار گیاه شناس

گاهی برای شما پیش آمده است که در جنگل یا پارک ها گیاهی توجه شما را جلب کرده باشد، ولی نام آن را نمی دانید! می توانید در همان لحظه با گوشی موبایل خود از آن عکس بگیرید و به نرم افزار PlantNet  ارسال کنید تا نام کامل آن را از پایگاه داده نرم افزار ببینید. شما می توانید از برگ گیاه و یا گل و حتی پوسته درختان یک تصویر واضح و با کیفیت بالا بگیرید تا نرم افزار در شناسایی گیاه عملکرد بهتری داشته باشد.

این نرم افزار برای شناسایی گیاهان زینتی مناسب نیست. اگر از کل گیاه تصویری تهیه شود این نرم افزار بهتر می تواند در شناسایی آن اقدام کند نسبت به اینکه تنها تصویر از یک عضو گیاه تهیه شود. تصاویری از برگهای درختان در پشت زمینه یکسان می تواند نتایج مناسب تری را ارائه دهد.  تعدادی از گونه ها و تعدادی از تصاویر استفاده شده توسط نرم افزار با مشارکت نهایی در پروژه تکامل می یابد. این نرم افزار نمی تواند  گیاهان زینتی را به درستی شناسایی کند.

نرم افزار گیاه شناس

اگر گونه ای را به درستی شناسایی کرده اید، می توانید با ارائه نظر خود در قسمت «مشارکت» در پروژه شرکت کنید. این همکاری به صورت مشترک مورد تایید قرار می گیرد.

PlantNet Plant Identification نرم افزاری جالب و کاربردی برای علاقه مندان به گل و گیاه است که علاقه مندان می توانند از گوگل پلی به صورت رایگان دانلود کنند.

لینک دانلود

ترجمه: میترا نامجو

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



  1. barnamsye basyar ali mibashad







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید