• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 09 / 07

داستان یک مسواک باهوش

این روزها ابزارهای هوشمند سراسر زندگی ما را در بر گرفته‌اند. از ساعت تا انواع و اقسام ابزارها و پوشیدنی‌های هوشمند. بسیاری از این ابزارها جنبه سرگرمی دارند، ولی برخی از آن‌ها اهداف مهمتری را تعقیب می‌کنند.

مسواک هوشمند

مسواک هوشمند یکی از چندین و چند ابزاری است که برای بهتر شدن و کمک گرفتن از تکنولوژی در جهت سلامت به بازار آمده است. در حقیقت شرکت اورال‌‌بی با تولید مسواک «جینیوس» فضای بهداشت دهان و دندان را به سمت هوشمند شدن سوق داد. مسواک جدید شرکت دارای حسگرهای حرکتی و سرعتی است و به همین دلیل همیشه موقعیتش را در دهان شما می داند. همین موضوع به نرم افزار کمک می‌کند، تا عملکرد مسواک در بخش‌های مختلف دهان و دندان را بهتر بررسی کند. همچنین این مسواک جدید مجهز به نوعی حسگر فشار بوده و در صورت اعمال فشار بیشتر از اندازه به بخشی از دهان پیغام اخطار می‌دهد. این عملکرد از این جهت اهمیت دارد که که سایش بیش از اندازه به مینای دندان آسیب می‌زند.

مسواک هوشمند

همچنین بررسی‌‌های شرکت اورال‌‌بی نشان داده اکثر افراد زمان بیشتری را برای مسواک زدن برخی مناطق دهان صرف می‌‌کنند در حالی که بقیه مناطق را مسواک نزده باقی می‌‌گذارند. انتهای دهان و لایه داخلی دندان‌ها از این جمله این نقاط هستند. این موضوع می‌‌تواند باعث ایجاد عفونت و پوسیدگی در دهان شود. برای رفع این مسئله شرکت یک نقشه از دهان در اختیارتان می‌‌گذارد که بر اساس اطلاعات ارسالی مسواک تهیه شده و شما می‌‌توانید نقاط خوب مسواک شده و کم مسواک شده را روی آن ببینید. به این ترتیب مسواک هوشمند اورال‌‌بی می‌‌تواند حتی محل دندان‌‌هایی که احتمالا ممکن است دچار پوسیدگی شده باشند را برای شما مشخص کند. نرم افزار این کار را از روی الگوی مسواک زدن شما انجام می‌‌‌دهد.
این فناوری دارای یک دوربین ثبت حالات چهره در حین مسواک زدن و اپلیکیشن مخصوص تلفن‌‌های هوشمند است.

منبع: خبرگزاری سینا

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید