• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2017 / 09 / 25

معرفی چند دستگاه جمع کننده گردو و گردوشکن

با فرارسیدن پایان تابستان و اوایل پاییز باغداران به این فکر می افتند که گردوهای خود را از روی درختان سر به فلک کشیده جمع کنند و سپس آنها را پوست و مغز کرده و برای فروش یا مصرف آماده سازند. یکی از دغدغه های باغداران هزینه بالای کارگران است که برای برداشت محصول بایستی پرداخت شود از طرفی به علت ارتفاع بالای این درختان، همیشه کارگران را خطر سقوط از درخت تهدید می کند و در مواردی وقتی کارگران می بینند درخت خیلی بلند است از رفتن به روی آن و چیدن محصول امتناع می کنند. در موارد دیگر گردوهایی که از روی درخت به زمین می افتند بر روی زمین قل می خورد و به هر سویی می رود و لای شاخ و برگ زمین مدفون می شود.

پس از برداشت محصول نیز کندن پوست سبز گردو و مغز کردن آن از دیگر مواردی است که هزینه کارگری بالایی می طلبد. همه ی این موارد باغدار را به فکر راه چاره می اندازد تا چه کند تا بهترین محصول و به موقع با حداقل هزینه بتواند برداشت کند.

در این مقاله بر آن شدیم که تعدادی از دستگاههای بروز دنیا را برای جمع آوری و مغز کردن گردو و دانه های مشابه را معرفی کنیم.

دستگاه جمع کن گردو Nut Wizard

این دستگاه Nut Wizard برای جمع کردن گردو و دانه هایی مشابه آن بسیار مناسب است. دستگاه Nut Wizard با اصطلاحات دیگری مثل جمع کننده گردو، غلتک گردو، توپ چسبانکی جمع کننده، غلتک باغ، رباینده گردو، ابزار گردو و چنگک گردو نیز نامیده می شود.

          دستگاه جمع کن گردو Nut Wizardترکیبی از چند سبد

غلتک گردو از ردیفهایی از سیمهای فلزی تشکیل شده که ابتدا و انتهای آن به یکدیگر و به میله متصل به دسته وصل می گردد که شکل یک سبد گرد یا بیضی شکل را می دهد. این دستگاه بر روی زمین حرکت داده می شود و به سادگی گردوها را از میان سبزه ها و زمین جمع آوری می کند بدون اینکه گردوهای از قبل جمع شده، بیرون بریزد.

سبد این دستگاه به راحتی قابل تعویض است. فاصله سیم ها در سبد این دستگاه با توجه نوع میوه یا دانه ای که جمع آوری می شود متفاوت است و مثلا برای دانه های ریزتر از گردو می توانید سبد با فاصله سیمهای ریزتر را انتخاب کنید.

کدام سایز سبد غلتک برای شما مناسب تر است؟

غلتک مینی غلتک خیلی کوچک غلتک کوچک غلتک متوسط غلتک بزرگ
سه هشتم اینچ سه هشتم اینچ یک دوم اینچ سه چهارم اینچ یک اینچ

دستگاه جمع کن گردو Nut Wizard

قابل ذکر است که سایزهای بزرگتر سبد این غلتک حتی برای جمع آوری میوه هایی مثل سیب و گلابی نیز موجود است.

قیمت غلتک گردو یا Nut Wizard حدود 56.95 دلار می باشد.

دستگاه جمع کن گردو Nut Picker Upper

دستگاه غلتکی زیر با نام Nut Picker Upper عملکردی ساده برای برداشت و جمع آوری گردوها دارد!! کار با این دستگاه شبیه دستگاه چمن زنی است و با حرکت آن گشت و گذاری در زمین و باغ خود خواهید داشت!

شانه های دستگاه جمع کن گردو Nut Picker Upper

غلتک 36 اینچی به دسته متصل می شود. غلتک با حرکت چرخشی بر زمین، گردوها را با چنگالهای جادویی خود جمع می کند و سبدی که در مقابل غلتک قرار دارد خالی می کند. علت دوبل کردن سبد و افزایش طول و عرض آن در برخی غلتکها، به این علت است که بتواند گردوهای بیشتری را در زمان کمتری جمع آوری کند! این طراحی ساده نتیجه بسیار موثری داده است.

دستگاه جمع کن گردو Nut Picker Upper

سه سایز چنگالهای غلتک وجود دارد:

سایز کوچک برای گردوهای 1 و 2/1 تا 2 اینچی.

سایز متوسط برای گردوهای 2 و 4/1 تا 3 اینچی.

سایز بزرگ برای 3 و 4/1 تا 4 اینچی.

قیمت این دستگاه، 693.00 دلار می باشد.

ربات سیب چین

نمونه اصلی و اولیه این ربات برای چیدن سیب به کار می رود. رباتها در آینده نزدیک جانشین کارگران مزارع و باغها خواهند شد.

در کالیفرنیا این ربات برای چیدن سیب به طور خودکار اختراع شده است که عملکرد آن با سیستم خلا برای مکش مستقیم میوه از روی درخت است.

از بچگی ابزاری مثل کمباین، پنبه جمع کن و تراکتور را در مزارع و باغها دیده ایم اما اکنون این ربات اختراع شده است. ربات سیب چین هم می تواند سیب را تشخیص دهد و هم رسیده بودن آن را ارزیابی می کند بدون اینکه به میوه صدمه بزند. برای این کار سنسورها و دوربین های ویژه ای دارد. بنابراین بهترین سیبهای مشتری پسند در زمان اندکی برداشت می شود.

دانشمندان در تلاشند مکانیزم هایی برای چیدن دیگر میوه ها نیز کشف کنند. این رباتها در زمانی که کمبود نیروی انسانی برای چیدن محصول وجود دارد بیشتر اهمیت پیدا می کند.

ربات سیب چین

همان طور که می دانید شکستن گردو به طور کامل و نیمه مرسوم است و در بازار نیز مغز آماده به همین شکل به فروش می رسد بنابراین برای باغداران کسانی که گردو را مغز می کنند مهم است که گردو به طور کامل مغز شود و پودر شدن یا خرد شدن آن با اینکه در برخی کسبها مانند قنادی کاربرد دارد ولی قیمت محصول به علت خرد کردن ناقص بسیار پایین می آید بنابراین دستگاههایی ساخته شده است تا کار باغدار را راحت تر کند در این قسمت تصویر و توضیح مختصری از انواع گردوشکن ها را در زیر می بینید:

دستگاه گردو شکن MacNutcracker

دستگاه گردو شکن MacNutcracker بهترین گردو شکن برای شکستن انواع گردوها در جهان است. در انواع دستی و برقی موجود است. این دستگاه می تواند بادام، فندق و آجیل های پوست سخت را نیز بشکند. 65 تا 70 % مغز دانه ها به طور کامل از پوسته جدا می شوند و بقیه به حالت دو نیم یا تکه بزرگ خارج می شود.

دستگاه گردو شکن MacNutcracker

نوع دستی این گردوشکن می تواند پوست 22 کیلوگرم گردو را در مدت یک ساعت از مغز آن جدا کند.

این گردو شکن دستی با طراحی زیبا و سینی چوبی با قیمت 119.95 دلار می باشد.

یک نوع برقی غول پیکر این دستگاه اگر به درستی استفاده شود تا 15 سال مشکلی برای دستگاه پیش نمی آید و قدرتمند کار می کند! با تمام لوازم جانبی بدون هزینه حمل و نقل، 3,879  دلار می باشد.

گردوشکن برقی Electric Pecan Nutcracker

گردو شکن زیر که برای شکستن گردوی آمریکایی کاربرد دارد و یکی از بهترین های جهان است که می تواند 1500 گردو را در مدت یک ساعت به طور کامل یا نیمه بشکند!

گردو شکن قدرتمند

دستگاه Deluxe Automatic Nutcracker

دستگاه گردو شکن دلوکس که برای شکستن گردوی سیاه به صورت اتوماتیک عمل می کند و برای انجام کارهای سنگین و بزرگ گردوشکنی است.

دستگاه گردو شکن

گردوشکن Hard Nuts to Crack

گردوشکن Hard Nuts to Crack بهترین نوع برای شکستن دانه های سخت و حتی سخت ترین دانه هاست که به صورت دستی انجام می دهد و برای شکستن گردو، گردو سیاه، هسته زدآلو، هسته هلو، گردوی سفید و انواع گردو، بادام و فندق و انواع دانه های سخت به کار می رود.

وزن سبک این دستگاه، جنس استیل دستگاه و جنس چوبی سینی زیر آن، سرهم بندی و مونتاژ آسان، از طرفی کیفیت و کار سنگین آن از مزایای این دستگاه می باشد. این دستگاه ساخت آمریکا می باشد.

قیمت این دستگاه 98.95 دلار می باشد.

گردو شکن همراه با سینی چوبی

گردو شکن Hard Nuts to Crack برای یک عمر استفاده ساخته شده است! گیره های آن از سخت ترین جنس استیل و محور روی توپ فلزی کوچکی قرار دارد تا عملکرد راحت و ساده ای داشته باشد. همه قسمتهای استیل آن به طوری متمرکز شده اند که از خوردگی ممانعت شود و در عوض قدرت شکنندگی گردو در آن بالا رود. کاربرد این دستگاه بر روی میز نیز بسیار ساده است. حتی بچه ها نیز از این دستگاه فوق العاده می توانند به صورت ایمن استفاده کنند

سینی چوبی گردو

سینی چوبی برای جمع آوری دانه های شکسته شده می باشد و آنها را توسط چهار سطح یا پایه لاستیکی حفاظت می کند همچنین سطح میز را از ضربه یا آسیب حفظ می کند. هیچ میخی در زیر دستگاه وجود ندارد که سبب آسیب به میز شود بلکه از چوب پنبه های لاستیکی برای زیر دستگاه و جلوگیری از حرکت استفاده شده است.

سطح چوبی با چندین لایه از شکستگی و خوردگی محافظت می شود و جلا داده شده است.

گردو شکن های Black Walnut Nut Cracker

نوعی دیگر از بهترین گردو شکن های دستی در جهان با نام Black Walnut Nut Cracker  را در زیر می بینید که در هر جایی قابل استفاده است.

تصویر دستی و برقی نوع دیگری از گردوشکن را در زیر می بینید که برای دیگر دانه های آجیل نیز مناسب است.

گردوشکن دستی و برقی Electric Pecan Nutcracker

امیدواریم بتوانید در مزارع و باغات خود از این دستگاهها استفاده بهینه کنید و هزینه های کارگر، بیمه، خوراک کارگر و خطراتی که کارگران را در انجام این امور تهدید می کند به حداقل برسانید.

ترجمه: سمیه مظفری

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

  1. با سلام
    این دستگاه فندق شکن آخری رو از کجا میشه تهیه کرد
    خیلی ممنون میشم راهنمایی کنید
    باتشکر

  2. با سلام گردو شکن دستی و برقی را کجا میتونیم تهیه کنیم ؟ با تشکر

  3. سلام ودرود ببخشید یه دستگاه هس ک گردو جمع اوری میکند خاستم ببینم باهاش میشود انجیر هم درپای درخت جمع اوری کردممنون

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید