• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 10 / 24

محمد شریفی در بین 60 استعداد فوتبال جهان

محمد شریفی جوان با استعداد و آتیه دار فوتبال ایران که در تیم فوتبال سایپای البرز توپ می زند، در لیست شصت نفره استعدادهای برتر فوتبال دنیا از نگاه نشریه گاردین انگلیس قرار گرفت.
محمد شریفی بازیکن جوان و آینده دار فوتبال ایران در سال 1379 در شهر بوشهر متولد شد. وی در پست هافبک دفاعی و در حال حاضر در تیم استقلال خوزستان بازی می کند.

محمد شریفی فوتبالیست

شریفی در آذر ماه سال 1395 در دقیقه 80 دیدار تیم های استقلال خوزستان و سیاه جامگان مشهد وارد زمین شد تا با 16 سال و 229 روز سن رکود جوانترین بازیکن لیگ برتر ایران را به خود اختصاص دهد. این رکورد پیش از این در اختیار “سعید عزت الهی” قرار داشت.
نام “محمد شریفی” که 17 سال سن دارد در لیست استعدادهای جوان نشریه گاردین در کنار ستارگان جوانی همچون “لینکولن” و “پائولینیو” از برزیل، “یاسین عدلی” بازیکن پاری سن ژرمن، “امبومه” ستاره جوان وردربرمن، “نتو” بازیکن جوان

و پرتغالی لاتزیو، “آنتونیو بلانکو” استعداد آینده دار رئال مادرید، “ویسینیوس جونیور” ستاره برزیلی که به تازگی راهی رئال مادرید اسپانیا شده و بسیاری دیگر به چشم می خورد.

​گاردین با انتشار تصویری از این بازیکن جوان ایرانی نوشت:

“محمد شریفی همین حالا نیز برای استقلال خوزستان در لیگ برتر ایران و لیگ قهرمانان آسیا در سطح حرفه ای به میدان رفته است و نقش مهمی در رسیدن ایران به فینال رقابت های آسیایی زیر 16 سال ایفا کرد.

علی دایی اسطوره افسانه ای فوتبال ایران نقش چشمگیری در پیشرفت محمد شریفی داشته و حالا این بازیکن با توانایی بالا در ارسال پاس و دید مناسب و شگفت انگیز از کاندیدای اصلی کاپیتانی تیم ملی ایران در سالهای آتی است.

باشگاه هایی از ایتالیا و آلمان در حال دنبال کردن شرایط محمد شریفی هستند و در این میان تنها زمان پارامتر مهم برای او در هنگام حضور در این سطح می باشد.”

انتخاب “محمد شریفی” در لیست استعدادهای جوان برتر دنیا

تبدیل شدن به نسل طلایی فوتبال ایران را دارند.
“محمد شریفی” بازیکن جوانی هستش که مورد اعتماد “علی دایی” قرار گرفته و بنظر می رسد که علی دایی بر روی این بازیکن به نوعی سرمایه گذاری کرده باشد، حضور این بازیکن در تیم علی دایی با توجه به سن کم این بازیکن نشان از نگاه ویژه علی دایی به این بازیکن دارد.
تیم ملی نوجوانان ایران دو بازیکن در لیگ برتر دارد که “محمد شریفی” یکی از این دو بازیکن هست.

البته محمد شریفی تا این لحظه هنوز برای تیم سایپا بازی انجام نداده و همچنین فصل گذشته که در عضویت استقلال اهواز بود، حدود 18 دقیقه برای این تیم به میدان رفت که به سن پایین این بازیکن برمیگردد. اما همین که از “شریفی” با این سن کم به عنوان یک بازیکن لیگ برتری شناخته می شود توانایی های این بازیکن و پتانسیل وی برای تبدیل شدن به یک بازیکن موثر برای آینده فوتبال ایران را نشان می دهد.

معیار نشریه گاردین برای انتخاب این بازیکنان

معیار این نشریه خیلی مشخص نیست، اما محمد شریفی با توجه به موفقیت هایی که در تیم های پایه داشته و همچنین عنوان جوانترین بازیکن لیگ برتر ایران در سال گذشته در این انتخاب موثر بوده. محمد شریفی به همراه تیم ملی نوجوانان ایران به قهرمانی آسیا رسید و راهی مسابقات جام جهانی نوجوان شد، به طور کلی در ارزیابی و آنالیزهایی که توسط نشریه گاردین صورت گرفته، “محمد شریفی” هم به عنوان یک بازیکن جوان از قاره آسیا که رده های سنی پایه فعال بوده و قهرمان آسیا شدند و به جام جهانی نوجوانان جهان راه یافته، مورد توجه قرار گرفته.

پیش از این نیز نشریه گاردین در مقاله ای به تمجید از “علیرضا بیرانوند” دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران پرداخت.

گاردین درباره بیرانوند نوشت:

بیرانوند زمانی که در تیم نفت تهران بازی می‌کرد، در بازی برابر تراکتورسازی هنر پاس خود را به نمایش گذاشت. عملکرد خوب او در آن سال برای نفت باعث شد تا او در تیم منتخب سال لیگ خلیج فارس ایران قرار بگیرد ولی این فقط همه چیز را درباره بیرانوند نمی‌گوید. ویژگی‌های منحصر به فرد این دروازه‌بان، بسیار جالب توجه است.
بیرانوند ویژگی خاصی دارد. او می‌تواند توپ را با دست جایی پرتاب کند که خیلی از انسان‌ها با پا نمی‌توانند آن کار را انجام بدهند. اینکه دروازه‌بان بتواند با دست پاس گل بدهد، در فوتبال خیلی کم رخ داده است ولی این دروازه‌بان ایرانی در سال 2015 دو بار این کار را انجام داد.
او یک بار با یک ضربه محکم پا و بار دیگر نیز با پرتاب بسیار بلندش این کار را انجام داد که البته مورد دوم بسیار عجیب و جالب توجه است. پاس گل او به امیر ارسلان مطهری در بازی نفت و تراکتورسازی، یکی از جالب‌ترین صحنه‌های فوتبال است. این دروازه‌بان در حال‌ حاضر در تیم فوتبال پرسپولیس بازی می‌کند.
عملکرد خوب علیرضا بیرانوند باعث شده تا این دروازه‌بان به تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران نیز دعوت شود و در حال‌ حاضر دروازه‌بان شماره نخست تیم‌ ‌ملی ایران محسوب می‌شود.

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید