• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 11 / 07

آموزش نقاشی سه بعدی M انگلیسی + فیلم

نقاشی های سه بعدی بسیار جالب و خلاقانه هستند و نقاشان با پیروی از برجسته سازی و حجم دادن به نقاشی، آنها را به طور شگفت انگیزی واقعی و مانند یک شیء در حال برخاستن از کاغذ به نمایش می گذارند.

از سبک نقاشی های سه بعدی فیلم های آموزشی دیگری در وب سایت یاد بگیر دات کام برای علاقه مندان قرار داده ایم. این فیلم های آموزشی از ابتدا تا انتهای کار با جزئیات را آموزش می دهند و با دیدن فیلم ها و تمرین زیاد می توانید به راحتی نقاشی سه بعدی را یاد بگیرید.

آموزش نقاشی سه بعدی حروف انگلیسی + فیلم

برای کشیدن حرف M انگلیسی ابتدا برگه مستطیل شکلی را در نظر بگیرید و آن را به صورت افقی رو به روی خود قرار دهید. از سمت چپ کار شروع کنید.

با مداد مشکی یک مستطیل باریک در بالای صفحه و یک متوازی الاضلاع باریک در پایین صفحه بکشید. ضلع چپ مستطیل بالا را به ضلع چپ متوازی الاضلاع به صورت دو خط قوس دار وصل کنید. ضلع سمت راست این متوازی الاضلاع را به صورت خط منحنی به سمت بالا ادامه دهید.

در پایین کار مجددا در راستای متوازی الاضلاع قبلی با کمی فاصله، متوازی الاضلاع باریک دیگری البته کمی کوچکتر از قبلی بکشید و ضلع چپ آن را به صورت دو خط موازی قوس دار متمایل به چپ، مطابق شکل به سمت بالا هدایت کرده و به تک خط منحنی مرحله قبل متصل کنید.

از ضلع راست مستطیل بالا، منحنی وار به صورت تک خط به پایین حرکت کنید. مستطیل باریک دیگری در بالای صفحه بکشید و ضلع سمت چپ آن را با دو خط منحنی تقریبا موازی متمایل به راست به خط قبلی وصل کنید.

از ضلع متوازی الاضلاع دوم با یک تک خط به سمت بالا حرکت کنید.

متوازی الاضلاع سوم را در پایین کار در راستای دو تای دیگر البته کوچکتر از آنها بکشید و مجددا با دو خط منحنی تقریبا موازی به تک خط مرحله قبل وصل کنید. ضلع راست این متوازی الاضلاع را نیز به ضلع سمت راست مستطیل بالایی اش با تک خط متصل کنید.

ملاحظه می کنید که تا اینجای کار حرف M انگلیسی کامل شد و مرحله اول کار به پایان رسید.

در ادامه باید آن را رنگ آمیزی کنید در واقع با سایه روشن های مختلفی که در ادامه کار می بینید به آن حجم دهید تا برجسته به نظر برسد.

از سمت چپ کار با تصور این که نور از روبرو می تابد سایه آن را بکشید. و با مداد به صورت مرحله به مرحله رنگ کنید. سپس با پارچه ای که به سر انگشت خود پیچیده اید، سایه را محو کنید.

برای اینکه همانند فیلم نقاشی کنید، هر مرحله از فیلم را تکرار کنید تا نقاشی شما هم سه بعدی به نظر برسد.

در ادامه با ماژیک دودی رنگ، لبه های کار را کمی تیره کنید.

با مداد مشکی نقاط تیره را دوباره رنگ کنید و سطح کار را همانند فیلم، خطوط افقی کمرنگی بکشید و بار دیگر روی آنها را کمی پر رنگ کنید و سپس این کار را با خطوط عمودی تکرار کنید.

دقت کنید در نقاشی سه بعدی چیزی که مهم است، اینست که از لایه های مختلف استفاده کنید یعنی در یک مرحله رنگ تیره نزنید!

در این مرحله می بینید که ابتدا به صورت افقی کمرنگ و بعد آن را کمی تیره کرده و سپس با خطوط عمودی سطح کار را دارای لایه کرده است و نکته اینجاست که باید به کار حجم دهید تا واقعی تر به نظر برسد. همانطور که تا آخر فیلم می بینید با لایه های مختلفی این نقاشی را رنگ آمیزی می کند تا ظریف و برجسته به نظر آید.

قسمت هایی که روشن است را با استفاده از پاک کن روشن تر کنید، شما می توانید پاک کن را به آرامی روی سطح کار بکشید.

با مداد سفید قسمت های سفید رنگ را کامل کنید.

با دقت به فیلم نگاه کنید و مانند آموزش به صورت مرحله به مرحله پیش بروید.

بعد از این که کار طراحی به پایان رسید می توانید اطراف شکل را با پاک کن تمیز کنید تا خطوطی که احیانا از کادر خارج شده اند پاک شوند.

در مرحله آخر مطابق فیلم با استفاده از کاتر و یا تیغ مخصوص قسمت هایی که در فیلم مشخص کرده است را برش بزنید و جدا کنید تا به صورت سه بعدی دیده شود.

امیدواریم از این آموزش لذت برده باشید و منتظر آموزش های دیگری از این سبک نقاشی باشید.

تنظیم: میترا نامجو

 

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - - -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید