• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2014 / 11 / 08

تاییدیه دو مرحله ای iCloud اپل پس از جنجال لو رفتن عکس های سلبریتی ها

اپل پس از جنجال عکس های لو رفته، پشتیبانی امنیتی دیگری را برای کاربران اکانت های iCloud ارائه داده است.

این بخش دفاعی که تاییدیه دو مرحله ای نامیده می شود شامل وارد کردن پسوورد عددی است که پس از آن که نام کاربری و رمزشان را وارد کردند، به تلفن همراه کاربران پیامک می شود. اپل فعال سازی این بخش را به کاربران پیشنهاد می کند هرچند اجباری نیست.

اپل پیش از این ها، این تاییدیه را برای اکانت های آی تیونز و فروشگاه اپلیکیشن ها فعال کرده بود اما بنا به دلایلی این سرویس را برای iCloud ارائه نداده بود.

گمان می رود که اکانت های iCloud سلبریتی ها پس از حدس زدن نام کاربری و رمزشان و پاسخ احتمالی دادن به پرسش امنیتی اکانتشان هک شده باشند.

تاییدیه دو مرحله ای iCloud اپل

البته سبک پیشین سیستم امنیتی اپل برای برخی تغییر اکانت های مشخص قربانیان را محافظت می کرد چراکه پیش از دیدن پرسش امنیتی نیز از آن ها یک کد تاییدیه خواسته می شد.

این کمپانی پس از لو رفتن عکس های برهنه ی سلبریتی ها که در بسیاری از وب سایت ها انتشار یافت تحت فشار مضاعفی قرار گرفت. تیم کوک، مدیر اجرایی شرکت به ژورنال وال استریت گفته که طرحی دارد که در آن علاوه بر تاییدیه دو مرحله ای، هنگامی که تنظیمات اکانت ها تغییر یافت پیام هشداری برای کاربر ارسال شود.

اپل همچنین اعلام کرده که اپلیکیشن هایی که از این تائیدیه دو مرحله ای پشتیبانی نمی کنند می توانند همچنان بدون وارد کردن کد عددی به کار خود ادامه دهند.

ترجمه: میلاد خراسانیان

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید