• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2014 / 11 / 09

ریسک های روت کردن دستگاه های اندروید

روت کردن دستگاه های اندروید، آن ها را در برابر اپلیکیشن های خرابکار که در شبکه های مشترک اختلال ایجاد می کنند، آسیب پذیرتر می سازد و MDM (مخفف mobile device management که نام صنعتی مدیریت دستگاه های سیار مانند تبلت ها و اسمارت فون ها در هنگام روت شدن به شبکه های عمومی است) به تنهایی نمی تواند این تهدیدات را خنثی کند.

کاربران اندروید زمانی که روت می شوند می توانند به فایل های سیستم سرور دسترسی پیدا کنند، تنظیمات خود را بازبینی و اپلیکیشن هایی که به صورتی دیگر نمی توانند را نصب کنند. اما با این همه، روت شدن، ریسک هایی نیز در پی دارد که می تواند داده های مهم را در معرض لو رفتن قرار دهد و منابع شرکت را در خطر بیندازد.

ریسک های روت کردن اندورید

اندروید مشتقی از لینوکس است که سطح خاصی از دسترسی و تنظیم پذیری را ارائه می دهد. اما دستگاه های اندروید عموما با امتیاز های محدودی در اختیار کاربران قرار می گیرند. کاربران اندروید می توانند اپلیکیشن ها را از گوگل پلی بگیرند و برخی تنظیمات سیستم را تغییر دهند اما نمی توانند به سیستم عامل سرور دسترسی داشته باشند یا بخش های زیادی از محافظت های درون ساز را داشته باشند (دست کم نه بدون تلاش). هر اپلیکیشن نیز در کانتینر و با نام کاربری خاص خود اجرا می شود که آن را از دیگر اپلیکیشن ها ایزوله می کند. البته این حالت محدود شده در حفاظت از کدهای خرابکار و دیگر تهدیدها کمک می کند.

اندروید قابلیت روت کردن را هم برای کاربران قرار داده که با آن می توان از گارد های امنیتی معمول گذر کرده و نصب اپلیکیشن های دیگر و ایجاد اصلاحات در سیستم عامل، دسترسی به تمام اپلیکیشن های دیگر و دیگر عملیات ها که در حالت نرمال محدود هستند ممکن می شود. کاربران با روت کردن می توانند هرگونه اپلیکیشن را از هر جا که خواستند دانلود کنند.

دلایل بسیاری برای گرایش کاربران به روت کردن وجود دارد مانند این که می توانند نرم افزارهای پیشرفته ی پشتیبان گیر و اپلیکیشن های امنیتی که نیازمند دسترسی کامل به سیستم هستند را نصب کنند و همچنین می توانند Bloatwares (نرم افزارهایی که ویژگی های بسیاری داشته و حجم دیسک و مصرف مموری بالایی دارند و غالبا به طور معمول نمی توان آن ها را پاک کرد و نیز مصرف باتری را افزایش می دهند) را پاک کنند. همچنین روت کردن، کاربر را قادر می سازد تا ورژن های بروز سیستم عامل را زمانی که کمپانی آن ها به صورت زمان بندی شده و مرتب ارائه نمی دهد (که در مورد اندروید بسیار رایج است) نصب کنند.

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:

صفحه بعد >>



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید