• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2014 / 11 / 24

بررسي مشكلات سوخت رساني هنگامي كه خودرو روشن نمي شود.

اگر استارت خودرو كار مي كند و شمع خودرو را هم بررسي كرده ايد و برق به آن مي رسد و جرقه مي زند، به احتمال بسيار زياد مشكل از سيستم سوخت رساني خودرو است. اگر سيستم سوخت رساني خودروي شما انژكتوري باشد آنگاه چندين قسمت از سيستم سوخت رساني شما مي تواند مورد اتهام قرار گيرد.

تعمیر خودرو سیستم سوخت رسانی

براي اين منظور بايد يك كار تعميراتي و عيب يابي جدي روي خودرو انجام گيرد اما براي پيدا كردن عيب سيستم سوخت رساني هنگامي كه در جاده گير كرده ايد يا در گاراژ خانه خود مي توانيد تا حد ممكن عيب را پيدا كرده يا به آن نزديك شويد. حتي ممكن است بدين ترتيب بتوانيد هزينه هاي تعمير را كاهش دهيد خوب برويم سر آنچه كه بايد بررسي شود:

  • اتصالات الكتريكي: درست است كه شما از مشكلات برقي خودرو اطمينان پيدا كرده ايد اما فراموش نكنيد كه سيستم سوخت رساني انژكتوري خودرو مقدار زيادي اتصالات الكتريكي دارد. هر انژكتور اتصالات الكتريكي مختص به خود دارد كه در بالاي آن قابل مشاهده است. اتصالاتي در قسمت سيستم تامين هواي موتور روي سر سيلندر وجود دارد. در حقيقت بايد تمام اتصالات الكتريكي و كانكتور ها بررسي شوند.
  • پمپ سوخت و رله: براي اينكه پمپ سوخت را چك كنيد بايد يك تست فشار انجام شود. البته اين در صورتي است كه تجهيزات مربوطه را داشته باشيد. و از آنجا كه بيشتر ما چنين تجهيزي نداريم بنابراين مي توانيم پمپ را از نظر الكتريكي بررسي كنيم تا مطمئن شويم برق به آن مي رسد. براي اين منظور سمت ولتاژ مثبت را بررسي كنيد مي توانيد از يك مولتي متر استفاده كنيد. قبل از هر چيز از باز بودن سوييچ اطمينان حاصل نماييد. اگر جريان در اين سمت جاري مي شود يعني همه چيز درست است و مي توانيد به مرحله بعد برويد. و اگر در اين مسير برق نداريد بايد سراغ فيوز ها برويد و اگر فيوز مشكلي نداشت مشكل از رله پمپ سوخت است.
  • فيلتر يا صافي بنزين: اگر پمپ سوخت كار مي كند اما سوخت به موتور نمي رسد ممكن است مشكل از فيلتر بنزين باشد و فيلتر شما آنقدر آشغال و كثيفي گرفته باشد كه مسير سوخت را مسدود كرده است. فيلتر سوخت را بايد هر 20 هزار كيلومتر تعويض نماييد و اگر چنين كاري انجام نداده ايد احتمال اينكه مشكل از فيلتر سوخت باشد بسيار زياد است.

اينها كارها و آزمايشاتي است كه مي توانيد آنها را هر روز و با ابزاري بسيار ساده انجام دهيد. البته قسمت هاي ديگري از سيستم تزريق سوخت هستند كه نياز به عيب يابي الكترونيكي دارند. و بهتر است اين بازديد ها را به افراد خبره بسپاريد مگر اينكه تجهيزات لازم را داشته باشيد و براي اين كار آموزش ديده باشيد.

نوشته: متيو رايت

ترجمه: علي يزدي مقدم

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



  1. من یه وانت پیکان دارم سر پیچها و یا دست انداز خاموش میشه بعد از دو دقیقه استارت میزنم روشن میشه پمپ سالم برق و فیوز سالم لطف کنید علت خرابی چیست ؟ضمنا اگه ممکنه بصورت پیامک جوابم بدید خیلی ممنون از زحمات شما

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید