• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2014 / 12 / 16

رنگ دود خروجي از اگزوز به چه معناست و چه بايد كرد؟

همانطور که بيماري هاي موجودات زنده را مي توان از علايم ظاهري تشخيص داد از رنگ دود خروجي از اگزوز خودرو هم می توان درد موتور آنرا فهمید. هنگامي كه سوخت  در موتور محترق می شود و توليد دود مي كند رويداد هاي مختلفي مي تواند پيش آيد كه متاسفانه بسياري از آنها قابل پيش بيني نيستند. حوادث ناخوشايندي مانند سوختن روغن در موتور، تبخير آب خنك كننده در موتور و ورود سوختي كه در فرايند احتراق شركت نكرده به داخل مسير اگزوز. در اين هنگام است كه بايد به گازهاي خروجي از اگزوز بيشتر توجه شود تا بتوان مشكل موتور خودرو را تشخيص داد و در صورت لزوم تعميرات لازم را انجام داد تا مانع از خسارت هاي جدي تر شد. من در اين مقاله مشكلات معمول و نشانه هاي آن را ذكر كرده ام تا بتوانيد با استفاده از رنگ و بوي دود خروجي از اگزوز موتور را عيب يابي نماييد و هر چه زودتر مشكل آنرا حل كنيد.

رنگ دود اگزوز

 

دود سياه

اگر هنگام استارت خودرو مشاهده كرديد كه دود سياه رنگي از اگزوز خارج مي شود اجازه دهيد كمي موتور گرم شود اگر مشكل جدي نباشد پس از مدت بسيار كوتاهي دود سياه برطرف مي شود و احتمالاً مشكل قابل توجهي وجود ندارد اما اگر اين روند ادامه پيدا كرد به احتمال بسيار بالا يا در سيستم جرقه زني خودرو مشكلي وجود دارد يا موتور بد كار مي كند.

دلايل احتمالي:
  • اگر خودروي شما از نوع خودرو هاي كاربراتوري قديمي باشد به احتمال زياد ساسات كاربراتور مشکل دار است. كه براي حل مشكل مي توانيد آنرا تعمير تعويض نماييد.
  • احتمال نشتي در انژكتور ها وجود دارد. براي حل مشكل بايد انژكتور ها را تعويض نماييد.
  • اگر مدت زيادي است كه فيلتر هوا را عوض نكرده ايد و در منطقه اي پر گردو غبار يا آلوده زندگي مي كنيد بايد فيلتر هوا را تعويض نماييد.
  • ممكن است در سيستم جرقه زني و شمع ها مشكلي باشد كه منجر به احتراق ناقص مي شود. براي اين منظور بايد واير ها، دلكو، كويل و شمع ها بررسي شوند.
دود آبي يا خاكستري

اگر هنگامي كه موتور خودرو را استارت مي كنيد متوجه شديد كه دود آبي يا خاكستري از اگزوز خارج مي شود و با گرم شدن موتور پس از مدت كوتاهي اين رنگ برطرف مي شود احتمالا مشكل جدي وجود ندارد و در صورتي كه اين روند ادامه داشت احتمالا يكي از اين مشكلات وجود دارد:

دلايل احتمالي:
  • احتمالاً رينگ پيستون موتور خودروي شما خورده شده است و روغن به داخل سيلندر نشت مي كند. براي حل مشكل بايد رينگ پيستون تعويض گردد. بهتر است اين كار را خودتان انجام ندهيد و از يك تعمير كار با تجربه كمك بگيريد.
  • سيل سوپاپ هاي موتور خورده شده است و روغن به داخل سيلندر يا مسير دود نشت مي كند. براي حل مشكل بايد اين سيل ها تعويض گردند. بهتر است اين كار را خودتان انجام ندهيد و از يك تعمير كار با تجربه كمك بگيريد.
  • گايد سوپاپ خورده شده يا معيوب است. براي حل مشكل بايد آنرا تعويض كنيد. بهتر است اين كار را خودتان انجام ندهيد و از يك تعمير كار با تجربه كمك بگيريد.
يا اوضاع بدتر است :

موتور بيش از معمول روغن مصرف مي كند، و در خروجي اگزوز دود مشاهده مي شود. موتور به مرور و بعد از مدتي كاركرد روغن كم مي كند و هنگام تعويض روغن متوجه مي شويد كه سطح روغن كمتر از آن است كه بايد باشد و به نظر مي رسد روغن در حال سوختن در موتور است. ممكن است متوجه شويد كه از قدرت موتور كم شده است.

دلايل احتمالي:
  • سيستم PCV درست كار نمي كند و بهتر است ولو PCV تعويض گردد. (توضیح مترجم: PCV یک ولو یا شیر یک طرفه است که در محفظه میل لنگ نصب می شود و به گازهای داخل محفظه میل لنگ اجازه می دهد خارج شوند. به این ترتیب با خروج گاز هایی که از رینگ کمپرس نشت کرده اند مانع از بالا رفتن فشار در این محفظه می شود.)
  • ممكن است موتور مشكل مكانيكي داشته باشد. براي اين منظور بهتر است كمپرس موتور چك شود تا شرايط عمومي بررسي گردد.
  • رينگ پيستون خورده یا ساییده شده است و باید تعويض گردد. بهتر است اين كار را خودتان انجام ندهيد و از يك تعمير كار با تجربه كمك بگيريد.
  • سيل سوپاپ ها خورده شده است و بايد تعويض گردد. بهتر است اين كار را خودتان انجام ندهيد و از يك تعمير كار با تجربه كمك بگيريد.
بوي سوخت مصرفي خودرو در اگزوز ديده مي شود يا قطراتي از آب در اگزوز وجود دارد.

در اين شرايط مصرف خودرو بالا مي رود و بوي شديدي از اگزوز مشاهده مي گردد. و موتور به اندازه اي كه سوخت مصرف مي كند نمي تواند توليد توان كند.

  • اگر خودروي شما كاربراتوري است به احتمال بسيار زياد كاربراتور آن مشکل دار شده است و بايد آنرا تعويض نماييد.
  • موتور مشكل مكانيكي دارد و بايد كمپرس آن چك شود تا شرايط عمومي موتور مشخص شود.
  • ممكن است زمانبندي جرقه زني مشكل پيدا كرده باشد كه بايد تنظيم شود.
  • ممكن است برای سيستم كنترل كامپيوتري و ميكروكامپيوتر خودرو مشكلي پيش آمده باشد. و بايد سيستم كنترل چك شود و مدار ها بررسي شوند و در صورت نياز قطعاتي تعويض و تنظيم شوند.
  • ممكن است دماي موتور خودرو بسيار بالا باشد، باید سيستم خنك كاري مورد بررسي قرار گيرد و در صورت نياز تعمير گردد.
  • ممكن است سلونيد يا شير برقي انژكتور ها در موقعيت نيمه باز گير كنند و قابليت بسته شدن كامل را نداشته باشند. بايد آنها را تعويض نماييد.
  • ممكن است يك تجهيز كنترل آلايندگي در خودروي شما وجود داشته باشد كه به درستي كار نمي كند.
  • رگلاتور فشار در سيستم تزريق سوخت به خوبي كار نمي كند و فشار سوخت بالاتر از حد نرمال است. بايد فشار سوخت را با يك گيج فشار چك كنيد و در صورت نياز رگلاتور فشار را تعويض نماييد. بهتر است اين كار را خودتان انجام ندهيد و از يك تعمير كار با تجربه كمك بگيريد.
دود سفيد يا بخار آب در دود خروجي اگزوز مشاهده مي شود.

وقتي كه موتور خودرو را روشن مي كنید و موتور خودرو سرد است وجود كمي بخار آب و دود سفيد در در گازهاي خروجي از اگزوز طبيعي است، اما پس از اينكه موتور كمي گرم شد و خيلي زود بايد اين دود سفيد برطرف شود در غير اين صورت مشكلي در موتور خودروي شما وجود دارد.

دلايل احتمالي:
  • ممكن است واسكازين از طريق ماژول خلا وارد مانيفولد ورود هوا شود كه بايد آنرا تعويض نماييد.
  • واشر سر سيلندر مشكل دار است و بايد تعويض شود.
  • سر سيلندر تاب برداشته يا ترك خورده است. بايد كف تراشي شود و در صورت لزوم تعويض گردد. تاكيد مي كنم اين كار را خودتان انجام ندهيد و از يك تعمير كار با تجربه كمك بگيريد.
  • بلوك سيلندر ترك خورده است و بهتر است آنرا تعويض نماييد.

نوشته: متيو رايت

ترجمه: علي يزدي مقدم

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

  1. سلام ماشینم موقی که سرده دود ابی و سفید میده میشه بگید از چیه؟

  2. سلام ماشینم موقی که سرده دود ابی و سفید میده میشه بگید از چیه؟

    سلام معصومه خانم باید عرض کنم وقتی موتور خودروی شما سرد است مقدار کمی بخار آب در خروجی اگزوز وجود دارد که طبیعی است و در هوای خیلی سرد به شکل دود سفید غیر غلیظ قابل دیدن است و خیلی زود با گرم شدن موتور این دود سفید ناپدید می شود اما اگر دود سفید و آبی همزمان وجود دارد به احتمال زیاد واشر سر سیلندر مشکل دار است هر چه زودتر باید موتور خودروی شما تعمیر شود.
    و همانطور که در مقاله گفته شد دود آبی نشانه سوختن روغن در سیلندر است که ممکن است از طریق واشر سر سیلندر یا رینگ های پیستون به داخل سیلندر راه پیدا کرده باشد و تا باز نشدن موتور نمی توان به طور قطع اظهار نظر کرد.

  3. سلام ، من یه سمند دارم
    مشکل ماشین من اینه که اگه ماشین حداقل 48 ساعت استارت نخوره و روشن نشه، بعد از روشن کردن به مدت بیست دقیقه موتور خیلی بد کار میکنه و دود خیلی زیادی میکنه ، در حدی که اگزوز توان عبور اون همه دود رو نداره . بعد از 15 یا 20 دقیقه همه چیز عادی میشه.
    بارها مکانیکی رفتم و کلیه قطعات موتوری و سنسورها چک شدند و تعویض کردم اما فایده ای نداره.
    به نظر شما مشکل ماشین من برقیه؟؟ آیا مشکل به باتری ربط پیدا میکنه که مثلا شاید دو روز استارت نمیخوره باتری ضعیف میشه و ….. و یا دینام و ….. دیگه نمیدونم چی بگم
    این در حالیست که اگه ماشین هر روز استارت بخوره ، موتور عین ساعت کار میکنه و هیچ مشکلی نداره
    ممنون میشم کمکم کنید

  4. Salam man ie pejo pars daram ke az parsal iadame too havaie barooni kheili bokhar az egzozesh miad .via taqriban in bokhare qat nemishe hata vaqti mashin garme vali ieho in bokhar napadid via ieho baz zaher Moshe amma mashin na ab kam mikone na roqan .llotfan rahnamaim konid

  5. با سلام.
    ببخشید من 206 تیپ ۵ دارم.هر هزار کیلومتر نیم لیتر روعن کم میکنه.در حالت عدی اگزوز دود نمیکنه ولی وقتی گاز رو زیاد میگیرم از اگزوز دود آبی میده بیرون.میخواستم بدونم مشکلش چیه.
    با تشکر

  6. با سلام.
    ببخشید من 206 تیپ ۵ دارم.هر هزار کیلومتر نیم لیتر روعن کم میکنه.در حالت عدی اگزوز دود نمیکنه ولی وقتی گاز رو زیاد میگیرم از اگزوز دود آبی میده بیرون.میخواستم بدونم مشکلش چیه.
    با تشکر

    دوست عزیز بدون شک موتور خودروی شما روغن سوزی دارد و باید تعمیر شود حتما خودروی خود را به یک مکانیک با تجربه نشان دهید. هر چه زودتر این کار را انجام دهید می توانید از خسارت های احتمالی بیشتر جلو گیری کنید.

  7. سلام من یک رانا دارم وقتی که ماشین رو بعد از گذشت 3 ساعت روشن می کنم دود سفیدی از اگزوز میاد بیرون و مثل دود کبریت تو هوا پخش میشه(به صورت موج تو هوا قابل مشاهده است) و بعد از حدود یک دقیقه از بین میره و بوی بدی هم داره و البته ماشین آب هم کم نمی کنه و شمع ها و روغن هم تازه عوض کردم به نظرتون علت چیه؟

  8. سلام من یک رانا دارم وقتی که ماشین رو بعد از گذشت 3 ساعت روشن می کنم دود سفیدی از اگزوز میاد بیرون و مثل دود کبریت تو هوا پخش میشه(به صورت موج تو هوا قابل مشاهده است) و بعد از حدود یک دقیقه از بین میره و بوی بدی هم داره و البته ماشین آب هم کم نمی کنه و شمع ها و روغن هم تازه عوض کردم به نظرتون علت چیه؟

    پرسش شما به بخش پرسش و پاسخ منتقل گردید و همانجا هم پاسخ داده شد
    http://www.yadbegir.com/porsesh/index.php?qa=102&qa_1=%D8%B9%D9%84%D8%AA-%D8%AF%D9%88%D8%AF-%D8%B3%D9%81%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%DA%AF%D8%B2%D9%88%D8%B2-%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%A7

  9. با سلام من سمند مدل 83 دارم موتورش مشکلی نداره . در زمان استارت و زمان حرکت دودی مشاهده نمیشه فقط زمانی که ماشین روشن وحرکت نمی کنم یه گاز قوی میدم به موتور دود سیاه گاهی اوقات هم ابی میبینم ؟

  10. سلام
    من یه سمند مدل 84 دارم که در دمای زیر صفر صبح که همه جا یخ زده تک استارت روشن میشه و فقط تا گرم شدن دود سفید میکنه و بعد هم برطرف میشه نه دود آبی میکنه نه سیاه و نه هیچ صدای اضافی و نه لرزش داره نه بخار روغن داره نه یک قطره روغن ازش میریزه اما اخیرا آلارم میداد که فشار روغن پایین است رفتم مکانیکی گفت اصلا تو ماشین شما روغن نیست و همه جا رو هم چک کرد ایرادی ندید و گفت احتمالا یا روغنی که تو ماشین ریختی از بین رفته و نامرغوب بوده یا طرف حواسش نبوده در حین که روغن عوض کرده پیچ کارتر رو بسته و دیگه چیزی هم نگفته بشما من روغن توتال 20-50 ریخته بودم. خلاصه رفتم دوباره روغن ماشینو عوض کردم و بهران ریختم به توصیه مکانیک . حالا کلا گیج شدم و نفهمیدم بالاخره چطور شده ایا ماشین من خرابه ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

  11. سلام. من استارت که میزنم به راحتی روشن نمیشه و بعد از 3،4 بار استارت زدن که روشن میشه ماشین لرزش شدید داره و صدای خیلی بدی داره. و دود سفید زیادی از اگزوز بلند میشه و بوی سوختن داخل ماشین میپیچه، مشکل از چیه؟

  12. سلام. من استارت که میزنم به راحتی روشن نمیشه و بعد از 3،4 بار استارت زدن که روشن میشه ماشین لرزش شدید داره و صدای خیلی بدی داره. و دود سفید زیادی از اگزوز بلند میشه و بوی سوختن داخل ماشین میپیچه، مشکل از چیه؟

    با سلام پرسش شما به بخش پرسش و پاسخ منتقل گردید و همانجا پاسخ داده شد:
    http://www.yadbegir.com/porsesh/index.php?qa=219&qa_1=%D9%85%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D8%AE%D8%AA%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D9%85%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D9%88-%D8%AF%D9%88%D8%AF-%D8%B3%D9%81%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%DA%AF%D8%B2%D9%88%D8%B2-%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%AF

  13. سلام،من یک خودروی سمند دارم که دو تا شمع طرف راننده روغن می دهد و هنگام گاز دادن دودسیاه غلیظ از اگزوز خارج می شود لطفا علت دو مشکل را بررسی نمایید با تشکر…

  14. سلام آقای رمضانی موتور ماشین شما ایراد دارد یا از کنار رینگ های روغن رد میکند یا از سوپاپ ها که باعث میشود آن دو شمع با روغن خیس بشه وقتی شمع ها خیس می شوند دیگر عمل جرقه زنی انجام نمی دهد و آن سیلندر از کار می افتد و باعث ریپ زدن مو تور و تولید دود سیاه می شود احتملا وقتی موتور گرم میکند نیز تا حدودی موتور صاف کار می کند و از شدت دود سیاه کاسته می شود .من توصیه می کنم به یک مکانیک ماهر ماشین خود را نشان دهید

  15. با سلام ماشینم پرایده بعد از تعویض روغن خودرو دود ابی از اگزوز خارج میشود بعد از اینکه ماشین گرم میشه البته این دود از اگزوز خارج میشه میخاستم بدونم مشکل کجاس و معمولا چقدر هزینه بردار است؟ با تشکر

  16. با سلام من پراید نیمه انژکتور دارم وقتی ماشینو یه ذره پر گاز میرونم یه بویه بدی میاد تو و دود سیاه میده علتش چی هست؟ با تشکر

  17. سلام من یه 206 تیپ دو دارم هر وقت که موتوری سرد استارت میزنم و میخوام شروح به حرکت کنم گاز نمیخور و موتور نرفته به لرزیدن خاموش میکن ضمنا دود سیاه میگن و روی احتراق بنزین بشدت میشه احساس کرد ولی هرجا بردم گفتم هیچ مشکلی نداره لطفا راهنمایی کنید

  18. سلام
    دوستان لطفا راهنمایی کنید
    یه پراید هاچ بک مدل 76 کاربرات دارم که صدای موتور خیلی خیلی عادی هست و خوب کار میکند اما وقتی در حالت درجا گازمیدم انتهای گاز دود آبی میکنه و درب موتور(جایی که روغن میریزند هنگام تعویض)باز میکنم بخار میکنه و بارها و بارها به فاصله2 روز هم شده صبح ها گیج روغن رو چک کردم حتی یک قطره هم کم نشده نزدیک به سه ماه هست اینجوریه و توی این مدت دوبار روغن عوض کردم یک بار ایرانول ریختم و بار بعد الوند هردو بار بعد از کمتر 10 روز روغن سیاه سیاه شده و خود تعویض روغنی هم گفت که کسری نداشته و اینم بگم وقتی سرعت بالا میرم بوی دود داخل ماشین میاد یا مخصوصا وقت سربالایی ها فکر هم میکنم یکمی شتابش کم شده کاربرات رو تازه سرویس کردم لطفا نظرتون رو بگید و اینکه حدودا چقدر خرج داره

  19. سلام دوست عزیز بنده یه پراید141نیمه انژکتور مدل82دارم تازه روغن سوزی شو گرفتم یک میلیون چهارصد هزار تومن هم خرج کردم ولی از همون روز اول هم که از مکانیکی اومدم بیرون ماشین داره دود میکنه دود ابی البته فقط وقتی بهش گاز میدی نه در حالت درجا پیش مکانیکم بارها رفتم ولی هر دفعه میندازه گردن یه چیزی میگه از موتور نیست انژکتوره پیش انژکتوری هم میرم میگه این مدل ماشین نه دیاگ میخواد نه تمیز کردن استپر توروخدا کمک کن مشکل شو پیدا کنم والله دعات میکنم به بخدا ممنون میشم برادر

  20. ی بنز دارم وقتی عقبو جلوش میکنم ی چیز سفید ازش در میاد میشه بدونم چیه

  21. سلام.اينجانب مزدا3دارم وهنگاميكه پرگازميشود دود ابي ازاگزو بيرون ميايد وبوي بدي هم داخل اتاق مي پيچد .لطفا ايراد انرا بفرماييد .

  22. سلام ی پارس مدل ۸۶دارم اون قسمته پلاستیکی که روش سورنا قرار میگیره مشکل داشت خودم عوضش کردم تجربه خاصی ام نداشتم وقتیکه ماشینو روشن کردم شدیدا دود آبی میداد بعد از چند ساعت برطرف شد ولی باز یکم فشار رو موتور آوردم دباره دود آبی میده و موتور بد کار میکنه قبل اینکه اونو عوض کنم هیچ مشکلی نداشت میشه راهنمایی کنید

  23. سلام
    خودروی من پراید میباشد ، چند وقت پیش ریپ می زد ، پیش کاربراتور ساز معروفی هم بردم و سرویس کرد ، البته ایشون ظاهرا ژیگلور رو برای پایین آمدن سوخت تغییر دادن ، بعد سرویس تغییری نکرد باز ریپ میزد ، برای تنظیم موتور بردم یکی از وایر ها خراب بود عوض کرد درست شد ، ولی بعد سرویس کاربراتور هم شتاب خیلی کم شد اعتراض که کردم هوار را زیاد کرد ، این بار مصرف به صدی ۱۱ ت ۱۲ در صد کیلومتر در شهر و ۱۰ در خارج شهر رسید ، باز هوارا کم کردن ، شمع ها دوده زده ، دود سیاه هنگام گاز دادن از اگزوز خارج میشود . واقعا خسته کننده شده ، لطفا اگر میشه کاربراتور ساز خوب معرفی کنید ، به غیر از خ گرگان و بهار شیراز ، لطفا

  24. سلام 206تیپ5دارم مدل82 کارکرد200000به دود کردن افتاد البته دود سفید سه تا از شمع ها خیس بودن که نهایتا سرسیلندر باز شدکف تراشی شم گیری تعویق واشر ساق سوپاپ جای سوپاپ ها سنگ خورد البته میخواستم سوپاپ هرو عوض کنم تراشکار گفن نمیخواد بعد از اینکه بستم مجددا داره دود سفید میده لطفا راهنمایی کنید فقط 350000 تومان تراشکاری از من پول گرفت

  25. با سلام
    من يه سمند مدل 82 تيپ ايكس 7 دارم . وقتي دارن با سرعت مثلا 70 تا در اتوبان حركت ميكنم اگر بر فرض مثال از دور به مانعي برخورد كنم پايم را از روي گاز برداشته و كمي از سرعت ماشين كم ميشود وقتي كه احساس ميكنم مشكلي نيست مجدد پدال گاز را به آرامي فشار داده و دوباره سرعتم را افزايش ميدهم . مشكل ينجاست كه در اين مواقع بوي دود اگزوز به داخل اتاق مياد و سرنشينان را اذيت ميكند كه پس از چند لحظه بوي دود از داخل اتاق از طريق پنجره‌ها خارج شده و همه چي عادي ميشود . اگزوز و گلويي آن ، روغن سوزي ماشين ، تعويض فيلترهوا و … را به مكانيك نشان داد و شكر خدا همه چي منفي است ولي مشكل كماكان باقي است . لطفا راهنماييم كنيد .

  26. چاجواب نداديد ؟

  27. سلام.من یه بی ام و 518 کاربراتوری سال 1978 دارم که از نظر موتوری و سلامت رانندگی خوبه.دودش هم رنگ نداره و بوی عادی هم میده ولی توی اگزوز دست میزنی دوده میچسبه به دستت.
    تنظیم موتورش کردم خیلی بهترشد کارکرد موتور.ولی انگار دوده و مصرف سوخت بیشتر شده(قطعی نمی تونم بگم مصرف را).دوباره ببرمش تنظیم موتور و کاربرات؟یا طبیعیه؟

  28. سلام من ماشین ندارم گفتم اگه ماشین خریدم وخواست دود بکنه خلاقیت به خرج بدم یه فیلتر بذارم رو سر خروجی اگزوز که لایه اوزون اذیت نشه طفلکی؟

  29. سلام صبح زود که ماشین رو روشن ی کنم چند تا گاز که می دم دود سیاه از اگزوز میاد بعدش دیگه خوب می شه علتش رو بگید لطفا ممنون

  30. سلام
    پارس 93 دارمموقع معکوس دادن ک دورموتویهوبالامیره گاهی دودابی میده وقطع میشه.درجاکارکردن دودنمیده،
    کسی میدونه چه مشکلی داره؟
    باتشکر

  31. سلام من پراید 86 انژکتور دارم موقعی که ماشین گاز میدم وقتی گاز کم میکنم دود سفید میکنه و بوی سوختگی میده روغن و فیلترها تازه عوض کردم قبل از اینکه روغن عوض کنم فقط بوی سوختگی میداد دود نمیکرد لطفا بگید مشکلش چیه.

  32. سلام
    من تو یه شرکت کار میکنم یه پیکاب دو کابین مدل88 دستمه.موتورش تازه تعمیره.وقتی روغن میریزم تو ماشین سه چار روز اول خوبه.ولی روز چهارم روغن کم میکنه.
    دود ماشین وقتی گاز میدم آبیه.
    ولی اثری از چربی تو اگزوز نیست.فقط دوده ی خشک هستش.
    ممنون میشم راهنماییم کنید.
    اگه بخواد موتور تعمیر بشه هزینه باز و بسته کردنش چقد میشه و اگه رینگ پیستون خورده شده چقد هزینه با باز و بسته کردن و قیمت رینگ میشه؟؟؟؟
    ممنون میشم زود جواب بدید

  33. سلام 3روز پیش لوله کاتالیزور اگزوزو برداشتم یه تیکه انداختم به خاطر شتاب بیشتر اما به محض تعویض دود سفید رنگی از اگزوز خارج شد این داستان وقتی ماشین سرده شدید ادامه داره یه کم که ماشین گرم میشه یه مقدار بهتر میشه لطف کنید راهنمایی کنید واقعا رو مخمه در ضمن ماشین پرشیا ساله ممنون

  34. سلام یه پراید دارم وقتی زیاد گاز میدم دود سیاه وبوی بد خارج میشه علت چیه؟

  35. سلام من یه پی کی 84انژکتوری دارم از اگزوز دود سیاه مثل دود چراغ نفتی میده بعضی وقتا هم دود نمی کنه وقتی بدونه حدکتی دودش بیشتره ولی تو حرکت کمتر دود میکنه علت چی میتونه باشه

  36. سلام وقت بخیر وقت بخیر خودرو من ریو 88است که الان چند وقتی است که اگر خودروپنج دقیقه درجا کار کند وقتی گاز میدم یه مقدار دود آبی میدهد بعدش قطع میشه روغن هم کم نمیکنه فقط در درجا کار کردن این اتفاق میافتد باتشکر

  37. سلام خسته نباشید ماشین پژو 206تیپ5از کاپوت دود میاد مشکلش چی ممنون میشم زود جواب بدهین باتشکر

  38. سلام دوست عزیز. من تیبا 2 دارم وقتی دستم رو جلوی اگزوز می گیرم ذرات ریز آب روی کف دستم مشاهده می کنم. به نظرتون مشکل جدی هست؟ ممنون می شم جواب بدید. با تشکر…

  39. با سلام من یه 206 تیپ 2 دارم ماشینم وقتی تازه روشن میشه یعنی وقتی سرده عادیه ولی بعد یه ساعت که تو خیابونم یه دفعه متوجه میشم دود آبی میده بعد دوباره قطع میشه به نظرتون مشکل چیه ؟ و اینکه نوع روغن مصرفی ربطی به بخار موتور داره؟ ممنون

  40. سلام من 206 اتومات دارم صبح که روشن میکنم دود سیاه میکنه سنسور اکسیژن و همه چیز تعویض شده باز درست نشده میخواستم ببینم مشگل کجاست

  41. سلام وقتتون بخير. من يه ٢٠٦ تيپ دو مدل ٨١ دارم تازگيا وقتي استارت ميزنم موتور بد صدا ميده و كار ميكنه و اونقدر بوي دود ميده كه طي پنج دقيقه تمام لباسم و پاركينگ به شدت بوي دود و روغن سوخته ميده. ممنون ميشم راهنماييم كنيد

  42. سلام
    ماشين بنده سمند موتور پژويي هست . فقط واشر سرسيلندر رو تعويض كردم به علت سوختن واشر . روغن كم نميكرده و در حال حاظر هم كم نميكنه وقتي گاز ميدم يه دود سفيد از اگزوز بيرون مياد البته كم خيلي جزيي هم آب واديات كم ميشه . لطفا راهنمايي كنيد . متشكرم

  43. سلام از اگزوز ماشین من دود بیرون میاید اما گاها خیلی‌کم و گاهی یه کمی به چش‌میاید در برخی‌موارد‌هنگام روشن کردن این دود کمی هست اما بعدا قطع‌میشه اما گاها هم تا انتهای مسیر ادامه دارد میتونین راهنماییم کنین لطفا

  44. سلام. واقعا وبسایت خوبی دارید

  45. سلام سمند ۸۹ ef7 دارم چندروزی است بعضی وقتها دود سفید بسیار زیاد دارد ولی نه آب کم کرده و نه توی رادیتور روغن و چربی است. علت از چی میتونه باشه؟

  46. سلام خسته نباشید.ماشینم پرایده بعد استارت به مدت پنج ثانیه از اگزوز دود سیاه خارج میشه و قطع میشه دوباره مشکلش چیست

  47. سلام
    ببخشید ماشینم ۴۰۵ هستش ۲گانه دستی
    رو گاز مشکلی نداره ولی همین ک میدم رو بنزین البته امشب دیدم تایک بود تقریبا ولی فک کنم دودش سیاه بود رو بنزین ک می نم دود سیاه از اگزوز میاد بیرون اون زمانی ک گازو تخته میکنم داخل اگزوزم چربه
    مشگلش ا چی میتونه باشه
    ۱۷۴ هزار کار کرده شمع و وایر فک کنم فابریک باشه ی چن نفر گفتن شمع و وایره (شایدم موقع گاز سوز کردن عوض شدع باشه)
    میشه راهنمایی کنین لطفن😢😢😢😢

  48. سلام ماشین من موقعی که سرده و تازه روشن میشه گاز که میدم دود سفید و بی رنگی همراه با چند قطره اب از داخل اگزوز خارج میشه و بعد این که موتور گرم میشه دیگه این دود و .. قطع میشه ایا امکان بروز مشکل در خودرو وجود دارد ماشین تیبا ۲ هست مرسی

  49. سلام من یه پژو ۲۰۶ تیپ دو صفر خریدم وقتی ماشین داغ میشه گاز که میدم یه دوده‌ابیزیادی ازش بیرون میادو دوباره قطع میشه این عمل ماهی یه بار اتفاق میفته مشکلش چیه؟

  50. با سلام امروز ۲۷/۰۷/۹۶رفتم معاینه فنی گفت دود آبی دارد روغن کم نکرده علت چیست

  51. سلام من یم 206تیپ دو صفر از ایران خودرو خریدم از همان روز اول دود سفیدغلیظ خیلی زیادی از اگزوزش خارج میشه و بعضی مواقع آخر دودسیاه میشه و بیشتر در سرابالایی این اتفاق می افتد یک بار تعمیر کامل شده سنسور اکسیژن و مپ و کویل و سوزناش عوض شده ولی مشکل رفع نشده لطفا علت را مشخص کنید. با تشکر

  52. سلام پراید انژکتور دارم دوماهه موتور تعمیر اساسی شدهانژکتور تازه شستم وشمع ووایر هم تازه عوض کردم ولی دود سیاه میکنه لطفا راهنمایی کنید

  53. سلام من یه ۱۱۱ دارم .الان دوروزه که صبح روشنش میکنم همه جارو دود برمیداره.بخار اب نیست که همه ماشینا دارن.یجور دیگس سفیده.کمپرسم نداره .به محض گرم شدن دیگه خبری از دود نیست.خواهش میکنم راهنماییم کنین ممنون

  54. با سلام
    ماشین من پارس موتور زانتیاست
    صبح زود موقع روشن کردن در هوای سرد دود سیاه از اگزوز خارج میشه و با گرم شدن موتور دود سیاه محو میشه لطفا کمک کنید.
    در تابستان چنین مشکلی ندارم
    پمپ هوای ثانویه هم سالم است و در هوای سرد کار میکنه

  55. دوستان عزیز
    سلام.
    سوالات متفاوته اما تا جایی که میدونم جوابتون رو میدم.یه مسئله دود که همه سر صبح شکایت دارن ازش.و ابی که از اگزوز میاد بیرون و بویی که همه شکایت دارن ازش.
    1وقتی دود سیاه است و بوی بدی هم میده یعنی نسبت بنزین بهدهوا خیلی زیاده پس هوای کافی به خودرو نمیرسه شماها باید بدونید اینارو و رفتن به درب تعمیرگاه فقط بابت هزینه اضافی و خالی کردن جیبتون میشه.
    2ابی که از اگزوز فقط در زمستان و فقط در حد چند دقیقه بیاد بیرون عادی اما اگر در تابستان بود و همه چی ریلکس بدون ماشینت واشر سر سیلندر سوخته و اب و روغن قاطی میکنه و اگر درست نشه بزودی یاتاقان خواهد زد .اینم بدونیت که مقدار ابی که کم میکنه زیاد نیس مثلا شما شاید هر دوماه منبع انبساط ابش خالی بشه .حالا اون اقا گفت که من واشرم تازه عوض کردم اما اب کم میکنه و از اگزوز میاد بیرون باید بگم که عزیزم برو بچسب یقه تعمیرکار رو شدیدا سرت کلاه رفته
    3خودروهای کاربراتور معمولا مشکل دود بیشتر دارن چرا؟؟؟؟چون اونا مصرفشون بالاتره و همچنین هرچند ماه یکبار باید سرویس کنن کاربراتور رو وگرنه این مشکلایی مثل دود و بو و….. رو دارن پس پیشنهاد من به شما کاربراتورها 1سرویس یادتون نره نذارین ک خودرو دود کنه و شماها دیر متوجه بشین و مثلا سنسور اکسیژن خداب بشه همون اول پیگیری کنید و حتما هزینش خیلی کمتره پس اگ دود سفید اول صبح خیلی زیاد بود براتون و بوی بدی داشتبن1مربوط به یکی از سنسورهاتون شایدم اکسیژن باشه چون بوی بد مربوط به سنسور اکسیژن
    4افرادی که میگن (دود ابی اما فقط چند دقیقس )ببینین خودرو وقتی به روغن سوزی میفته اولش بله همبنجوری اما با ادامه دادن و راه رفتن بیشتر کاملا از موضوع بخوبی اگاه میشین پس خبلی سخت نیست وقتی خودرو داغه چند گاز شدید و یه انگشت کف اگزوز کشیدن مسعله رو باز میکنه براتون و افرادی که گفتن ما بردیم پیش تعمیرکار و انقدم هزینه هزینه دادیم باید بگم کلاه رفته سرشون توسط تعمیرکارشون و شما افرادی ک میگین ماشینمون شاید یه روز درماه دود ابی میکنه باید بگم بهتون که شما در گرفتن معاینه فنی شدیدا مشکل خواهی داشت چون اون دستگاه ها چیزایی رابشمامیگه که چشمان شما هرگز ندیده.
    پس چند پیشنهاد براتون دارم 1فیلتر هوا رو نذارین با روغن عوض کنین بلکه زودتر اعم از دودای سفید ک بدون بوهستن یا دودای سیاه اینا برای دیر عوض کردن فیلتر هوا
    2از رفتن پیش تعمیرکارای غیر وارد و پیر شدیدا جلوگیری کنید چون غیر وارد یا کلاه میذاره سرتون و یاهم بلد نیست و پیرمردها وافراد به اصطلاح قدیمی نمیتونن درک داشته باشن ک مشکل از کجاست چون نمیتونن بفهمن یه سنسور چی هست و چیکار میکنه
    3خودتونم استین بالا بزنین بالا و درمورد اون مشکلتون تحقیق کنید و بعد به تعمیرگاه مراجعه کنین و حتما پیش یه تعمیرگاه نرید بلکه از چند نفر بپرسید تا بمشکلتون رسیدگی کنید.
    هرجا هستین سلامت و خدا نگهدارتون باشه

  56. با سلام
    405 موتور tu5 دارم و در هنگام روشن کردن ماشین ریپ میزنه و چراغ چکم روشن میشه تا وقتی که گرم بشه و ماشین دود سفید از اگزوزش میاد چه در سرد بودن ماشین چه در گرم بودن ماشین این مشکلو داره میخواستم بدونم علتش چیه؟

  57. با سلام
    پژو 2000دارم وقتی روشن میکنم دود سیاه بیرون میده بعضی وقت ها موتور ماشین خود به خود از دور میرفته خاموش میشه استارت میزنم روشن میشه ولی بعضی وقت ها باید 5یا6 بار استارت بزنم روشن بشه یا اصلا روشن نمیشه کمی صبر میکنم بعد استارت میزنم روشن میش میشه کمکم کنیند

  58. باسلام ماشین بنده سمند می باشد در سر پایینی وسر بالاییی دود آبی می دهد ویا در حالت ایست کامل دود آبی می کند ولی درحرکت نه مشکلی ندارد روغن موتور کم نمی کند به هیچ وجه تازه لاستیک گیت سوپاپ تعویض کردم به تشخیص تراشکار بازم مشکل حل نشد از دوستان در خواست دارم اگر با این مشکل روبه رو شدن ومشکل شان حل شد راهنمایی کنن.

  59. سلام 206 تیپ5دارم وقتی ماشین گاز شدید میدم دود میکنه خیلی زیاد حتی تعمیر کار بردم تعجب کرد چرا انقد زیاد دود میکنه گفت روغن عوض کن اگر درست نشد بیا رینگات و واشرها. رو عوض کنم. بنظرتون درسته حدسش؟

  60. سلام پژو٢٠٧دارم مدل٩٦ولي چن روز هست دود سياه و بوي بدي شبه بنزين خام ازش مياد ميشه راهنمايي كنيد مشكل از كجاست

  61. با سلام خدمت اساتید محترم.
    بنده سمند ef7 دارم دوهفته هست تعمیرش کردم واشر سرلیندر پیستون .رینگ .تسمه تایم. تسمه دینام . کاسه نمدها همه تعویض شدن فقط سرسیلندر عوض نکردم که اونم مکانیک گفت سالمه. حالا بعد دوهفته ماشین که روشن میکنم حتی گرم هم میکنه دود سفیدی ازش بیرون میاد که بخار اب هست و قطره قطره هم اب دارد ماشین هم هیچ مشکلی نداره بنظر شما چه مشکلی برایش پیش امده ؟ ممنون میشم

  62. سلام خسته نباشيد
    من يه پرايد ٨٩دارم موقع اي ك ماشين تازه روشن ميشه يه پنج ثانيه دود ابي ميكنه بعد ول ميشه و موقع اي هم ك ماشين سلو كار ميكنه يي كني دود ميكنه ولي درخالت پر گاز دود نميكنه دليلش چيه ؟

  63. سلام خسته نباشید
    ماشین موقعی که گرم است از اگزوز بخار بیرون می اید ولی اب کم نمیکند.

  64. سلام پیکان انژکتور دارم بعد از گرم شدن وقتی ماشین روشن خاموش میکنم دود ابی از اگزوز میزنه وتموم میشه می خواستم دلیل رو بدونم

  65. سلام من ی پراید مدل ۷۹کاربرات دارم وقتی هوا سرده تا وقتی کاربرات گرم نشده سه کار میکنه و دود ابی میکنه دلیل دود ابیش چیه و کجا مشکل داره

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید