• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2013 / 08 / 17

چند پیشنهاد مبتکرانه برای به نمایش گذاشتن عکس های خانوادگی!

ببینید چگونه می توانید به صورتی خلاق و متفاوت عکس های خانوادگی خود را در خانه در معرض دید قرار دهید و از دیدن آنها لذت ببرید.

به عنوان کسی که به عکاسی علاقه مند است احتمالا تعداد زیادی از خانواده، فامیل، دوستان و کسانیکه به آنها عشق می ورزید عکس گرفته اید تا خاطرات همه لحظات خوش زندگی خود را ثبت کنید. خوب این کار ارزشمندی است. اما اگر همه این عکس های زیبا را داخل آلبوم یا روی هارد دیسک خود نگه دارید خوب کمی باعث شرمندگی است. این خاطرات خوب حق دارند بهترین مکان را در منزل شما داشته باشند. در این مقاله پیشنهادها و طرح هایی معرفی می شوند  که می توانید با به کار بستن آنها فضای دلچسب تری برای خود ایجاد کنید.

قاب عکس طراحی خلاق

یک دیوار از قابها!

خوب قدیمی ترین و معمولاترین کار قاب گرفتن عکس و به دیوار آویختن قاب عکس هاست. دیواری در کانون توجه انتخاب کنید که ساده و تمیز باشد دیواری باشد که مقابل یک پنجره باشد تا نور مناسب به قاب عکس های شما بتابد یا منبع نوری شما  به قاب عکس هایتان نور مناسبی بدهد شاید کل دیوار یا قسمتی از دیوار را به قاب عکس اختصاص دهید اما حواستان باشد که عکس ها را در سطح دید افراد قرار دهید.

قاب عکس

نکاتی برای نمایش عکس با قاب عکس

  • ازیک نوع قاب عکس استفاده کنید در این صورت عکس ها با هم سازگاری بیشتری دارند و متحد الشکل تر هستند. اما از نظر رنگ و احساسی که القا می کنند با یکدیگر متفاوت هستند.

  • ترفند دیگری که برخی استفاده می کنند این است که همه قاب ها را در کنار هم و بدون فاصله اضافی قرار می دهند و به این ترتیب گویی یک تصویر بزرگ ایجاد کرده اند. این کار جاذبه بیشتری به قاب عکس های شما می بخشد.

  • می توانید قاب عکس هایی که به یکدیگر مرتبط هستند به وسیله ای مانند یک روبان یک نوار رنگی یا با رنگ کردن دیوار به هم متصل کنید یا حتی از یک ریل برای اینکار استفاده نمایید.

  • قاب های خود را می توانید به شکل های مختلف سازمان دهی نمایید برای این منظور می توانید ابتدا آنها را روی یک میز به شکل های مختلف بچینید مثلاً یک درخت خانوادگی بسازید و در نهایت می توانید بهترین طرح را روی دیوار پیاده کنید. یا روی دیوار خانه کارهای هنری انجام دهید به گونه ای که برای هر قاب عکس جای مشخصی تعیین کنید می توانید قاب عکس ها را به اشکال مختلف تهیه نمایید یا برای آنها ترتیبی از حروف الفبا قرار دهید می توانید عکس مراسم عروسی خود را در داخل یک قلب قرار دهید یا روی دیوار این طرح قلب را ایجاد نمایید و قاب عکس را درون آن قرار دهید.

قاب عکس

دیوار را با قاب عکس سازگار کنید!

عکس ها را با طرح دیوار در آمیزید می توانید برای آن قسمت از دیوار یک کاغذ دیواری تهیه کنید و قاب عکس را روی آن قرار دهید. اگر از کاغذ دیواری مناسب استفاده کنید و قاب عکس خود را در میان آن نمایش دهید می توانید جلوه زیبایی به قاب عکس های خود بدهید. این کار را می توانید برای ساعت دیواری خود هم انجام دهید. حتی ممکن است بخواهید از یک قفسه خالی کتابخانه استفاده کنید و قاب عکس خود را در آن قرار دهید. اگر در حال انجام طراحی داخلی هستید توجه به قاب عکس های لازم و پیشبینی محل نصب آنها کمک بزرگی در زیبا سازی دکوراسیون داخلی می کند.

ghab1

در طول راه پله

اگر ساختمان شما دارای راه پله های داخلی است می توانید قاب عکس های خود را در طول این راه پله نصب کنید و البته همانطور که قبلا هم گفته شد قاب عکس ها باید در سطح دید نصب شوند.

قاب عکس در راه پله ها

از قاب عکس دیجیتال استفاده کنید

اگر روی دیوار های خانه خود به اندازه کافی جا ندارید و عکس های زیادی وجود دارند که می خواهید به نمایش بگذارید راه حل استفاده از قاب عکس دیجیتال است. امروزه قاب عکس های دیحیتال به شکل ها، اندازه ها و رنگ های محتلفی وجود دارند و می توانید عکس های زیادی را وارد حافظه آنها کنید و این قاب عکس ها معمولا قابل برنامه ریزی هستند و می توانید مشخص کنید که عکس ها را به چه صورت و در چه فاصله زمانی یکی پس از دیگری به نمایش درآورند. اما هنگام خرید این قاب عکس ها توجه داشته باشید که از قاب عکسی استفاده کنید که دارای بالاترین رزولوشن ممکن باشد. شما می توانید از 3 تا 4 اندازه مختلف استفاده کنید عکس های مختلف روی هر کدام قرار دهید و جادوی پویای دیجیتال را در ترکیب رنگ ها مشاهده نمایید و از دیدن آنها لذت ببرید.

از پارتیشن ها استفاده کنید

بعضی مواقع در خانه های بزرگ از دیوایدر ها و پارتیشن ها برای تقسیم فضای اتاق استفاده می شود. هر کدام از این پارتیشن ها می توانند یک قاب عکس بزرگ باشد.

تابلوی اعلانات

می توانید چیزی شبیه به تابلوی اعلانات درست کنید و آنرا با سلیقه خود به زیبا ترین شکل ممکن بسازید می توانید از زه چوبی برای دور آن استفاده کنید، داخل آنرا با مخمل قرمز بپوشانید و.. . این تابلو می تواند محلی برای همه عکس های جدید باشد تا سر فرصت از بین آنها بهترین ها را انتخاب نمایید و موقعیت مناسب را روی دیوار برایشان بیابید یا آنها را وارد آلبوم عکس خود کنید. این تابلویی است که می تواند با هر رویدادی عکس هایش عوض شود و جلوه ای پویا داشته باشد.

تاقچه، یخچال یا پنجره های آهنی

اینها جاهایی هستند که برای نمایش عکس های خانوادگی بسیار استفاده می شوند. برتری این روش عدم نیاز به سوراخکاری روی دیوار هاست.

تاقچه چوبی

وقتی که می خواهید قاب عکس های قدیمی را با قاب عکس های جدید تعویض نمایید سوراخ هایی که روی دیوار باقی می مانند انسان را به یاد میدان جنگ می اندازند! اگر یک تاقچه مخصوص قاب عکس های خود نصب کنید فرقی نمی کند چوبی باشد یا فلزی به راحتی می توانید قاب عکس های خود را جابجا کنید بدون اینکه روی دیوار آثار نامطبوعی باقی بماند.

نوشته: ای. جیتش

ترجمه: علی یزدی مقدم

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - - -



  1. سایت بسیار خوب و مفیدی داری من که استفاده کردم اگه راجع به بورس و سهام هم مطالبی بزاری فکر کنم استقبال بشه. موفق باشی

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید