• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2018 / 01 / 16

نگاهی اجمالی به آنجلینا جولی

آنجلینا جولی هنر پیشه و کارگردان 42 ساله آمریکایی است که در زمینه فعالیت های خود جوایز مهمی از جمله اسکار و گلدن گلوپ دریافت کرده است.

نگاهی اجمالی به آنجلینا جولی

 آنجلینا جولی زندگی پر فراز و نشیبی دارد و چند ازدواج داشته است اولین ازدواج او در سال 1996 با جانی لی میلر بود اما در سال 1999 از وی جدا شد.

آنجلینا جولی و همسر اولش جانی لی میلر

و همسر دوم او بیلی باب تورنتون بود که در سال 2000 ازدواج کردند ولی سرانجام در سال 2003 از وی جدا شد.

همسر دوم آنجلینا جولی بیلی باب تورنتون

سومین همسر آنجلینا جولی، برد پیت است که پس از بازی مشترک در فیلم “آقا و خانم اسمیت” وارد یک دوستی عاشقانه شدند و سرانجام در سال 2014 زندگی مشترکی با یکدیگر داشتند. او پس از ازدواج با برد پیت، از نام “آنجلینا جولی پیت” استفاده می کند. جولی در سال 2016 از برد پیت جدا شد و سرپرستی فرزندانش را به عهده گرفت.

 برد پیت و آنجلینا جولی

آنجلینا جولی و برد پیت سه فرزند دارند و سه فرزند دیگر را به فرزندخواندگی قبول کرده اند که اولین فرزند دختر او به نام شیلو 11 ساله، دو قلوهای 9 ساله اش به نام های ناکس و ویویننال هستند و سرپرستی سه بچه دیگر که به نام های مدوکس 16 ساله پسر بچه یتیم اهل کامبوج، و پکس پسر بچه 13 ساله اهل کامبوج، و دختر بچه 12 ساله اتیوپی به نام زهرا را به فرزندخواندگی قبول کرده اند.

فرزندان آنجلینا جولی

اما در سال 2016 از برد پیت جدا شد و سرپرستی 6 فرزندش را به عهده گرفت.

در سال 2017 برای نمایش فیلم جدیدش در جشنواره فیلم Telluride با فرزندانش حضور یافت! مدوکس در این فیلم به عنوان یک تولید کننده اجرایی شناخته شده است، در حالی که پکس عکاس فیلم بود.

و در اهدای جوایز مراسم گلدن گلوپ 2018 آنجلینا جولی به همراه فرزندش پکس حضور داشت.

گلدن گلوپ 2018 آنجلینا جولی به همراه فرزندش پکس

 آنجلینا جولی متولد سال 1975 در شهر لس آنجلس است که اولین کار خود را با نقش Tosh – Patti’s Daughter در فیلم نگاهی به بیرون (Lookin’ to Get Out) در سال 1982 شروع کرده است. او تا سال 2016 در 37 فیلم در سمت های بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداگذار ایفای نقش کرده است.

جولی ترجیح می داد خود را به کارهای بشر دوستانه اختصاص دهد، محصولات سینمایی او کم بود. فیلم “اول آنها پدر من را کشتند” در سال 2017، نوشته ای است که در طول دوران خمرهای کامبوج تنظیم شده و او را مجددا به علایقش پیوند داد. علاوه بر کارگردانی این فیلم، فیلمنامه را با همراهی دوست قدیمی خود Loung Ung تهیه کرد که خاطراتش در مورد اردوهای کار اجباری کودکان رژیم بعنوان منبع اصلی آن به کار رفته است. به طور عمده برای مخاطبان کامبوجی تهیه شده است.

در ادامه برخی از معروفترین فیلم های وی را می بینید:

ده تا از بهترین فیلم های آنجلینا جولی:
  • کاپیتان اسکای و دنیای فردا Sky Captain and the World of Tomorrow
  • تحت تعقیب Wanted
  • بئوولف Beowulf
  • بچه پریان Changeling
  • سالت Salt
  • قلب قدرتمند A Mighty Heart
  • آقا و خانم اسمیت Mr. & Mrs. Smith
  • چوپان خوب The Good Shepherd
  • دختر از هم گسیخته Girl, Interrupted

جولی در کنار حرفه اصلی طراح جواهر نیز هست.

برای اطلاع بیشتر از بیوگرافی آنجلینا جولی به آدرسهای زیر مراجعه فرمایید:

بیوگرافی آنجلینا جولی 

 بیوگرافی آنجلینا جولی بازیگر زن هالیوود

تنظیم: میترا نامجو

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید