• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2018 / 04 / 05

راهکارهایی برای صرفه جویی در هزینه های سفر به استرالیا

در مقاله های قبلی یاد بگیر دات کام چندین مقاله در مورد استرالیا و گردشگری در استرالیا آورده شده است که یکی از آنها با عنوان “مکان های زیبا و دیدنی استرالیا” به مکانهای گردشگری و زیبایی های این کشور اشاره می کند.

دیگری با عنوان و “دریاچه ی هیلی یر(دریاچه صورتی) استرالیا” در مورد کشف این دریاچه و قسمتهای تفریحی آن اشاره دارد.

مقاله بعدی با عنوان “ملبورن استرالیا، بهترین شهر دنیا برای زندگی” شهرهای مختلف دنیا را از نظر ثبات، بهداشت، فرهنگ و وضعیت آموزش و زیر ساختها مورد بررسی قرار می دهد.

کاهش هزینه در سفر به استرالیا

در این مقاله قصد داریم به مواردی اشاره کنیم که سفر بسیار هزینه بر استرالیا را برایمان به صرفه تر کند. عناوین زیر را در این مقاله می خوانید:

روشهای صرفه جویی در هزینه بلیت هواپیمای استرالیا شامل: آماده شوید، برای سفرتان زمان بندی داشته باشید، مسیر های هوایی سفرتان را در نظر بگیرید.

برنامه ریزی سفر شامل: تمرکز کنید، سفرهای دریایی را از قلم نیاندازید، به دنبال تفریحات کم بها و حتی رایگان بگردید، تهیه کارت های تخفیف.

مدیریت مالی شامل: ارز و تبدیل آن را از یاد نبرید، راهنمای پول رایج خارجی دور باجه های تبادل ارز را خط بکشید، مذاکره برای خرید و معامله ای بهتر، باز پرداخت.

برای توضیح بیشتر هر بند و عنوان با ما همراه باشید.

سفر به استرالیا بسیار هزینه بر است، تنها هزینه بلیت هواپیما می تواند به قیمت تمام شدن همه بودجه و پس اندازتان تمام شود.

مسافت طولانی پرواز به استرالیا اغلب باعث می شود که بازدید کنندگان برای گردشی بهتر، بیش از یک هفته، در این کشور اقامت داشته باشند. این مسافت به حدی زیاد است که باعث جت زدگی (بی خوابی و ناراحتی ناشی از مسافرت طولانی با هواپیما) می شود.

خب سوال اینجاست که چطور می شود از پس هزینه های یک سفر دو هفته ای و یا بیشتر به استرالیا بر آمد؟

روشهای صرفه جویی در هزینه بلیت هواپیمای استرالیا

آماده شوید.

قسمت پر هزینه سفر به استرالیا در واقع تهیه و پرداختن هزینه بلیت هواپیما است. کسانی که بین ایالات متحده و استرالیا در رفت و آمد هستند با تخفیف ها و چارترها آشنا هستند و نام  آژانس هواپیمایی ویرجین استرالیا را شنیده اند.

برای سفرتان زمان بندی داشته باشید.

هزینه های سفر با هواپیما به ویژه در ماه های بین دسامبر و فوریه بیش از هر زمان دیگری است، یعنی فصل تابستان محبوب ترین زمان در میان گردشگران برای سفر به استرالیا و بازدید از سیدنی و ملبورن است. با این تفاسیر مشخص است که در سایر فصول مثل پاییز و بهار می توانید سفری کم هزینه تر داشته باشید.

مسیر های هوایی سفرتان را در نظر بگیرید.

برخی شرکت های هواپیمایی هزینه ای که دریافت می کنند علاوه بر پرواز های داخلی در سطح کشور، هزینه رفت و برگشت سفر به استرالیا را نیز در بر می گیرد.

هزینه ها بیشتر بستگی به فصل سفر دارند و اینکه چه مسافتی در داخل شهر طی خواهد شد.

صرفه جویی در هزینه بلیت استرالیا

برنامه ریزی سفر

تمرکز کنید.

استرالیا کشوری پهناور و تقریبا هم اندازه ایالات متحده است. بی شک نمی توانید تمام استرالیا را در مدت محدود دو هفته بگردید.

اگر برای سفرتان با محدودیت زمانی مواجه هستید، بهتر است یک یا دو ناحیه را مشخص کرده و تمام آن قسمتها را بگردید-در این حالت سفری بهتر و پر از آرامش تجربه خواهید کرد، و در هزینه رفت و آمد و همچنین زمانتان بیشتر صرفه جویی کرده اید.

سفرهای دریایی را از قلم نیاندازید

اگر می خواهید از نقاط متعددی بازدید کرده بدون اینکه بیش از یک بار چمدان هایتان را باز کنید، سفرهای دریایی بی شک گزینه ایده آلی برای شما خواهد بود به ویژه این سفرها راحت بوده و از لحاظ مادی، به صرفه تر نیز هستند.

سفر های دریایی در استرالیا برای هر نفر در هر شب کمتر از 100 دلار هزینه در بر خواهد داشت؛ این مبلغ شامل هزینه محل اقامت، وعده های غذایی، تفریحات، تردد و حمل و نقل میان هر بندرگاه می باشد. شرکت گردش های دریایی رویال کاراییب، پرنسس و تور کشتی p&o استرالیا تعداد اندکی شرکت از میان تعداد زیاد شرکتهای گردشگری در استرالیا هستند که می توانید از خدمات آنها بهره مند شوید.

سفرهای دریایی استرالیا

به دنبال تفریحات کم بها و حتی رایگان بگردید

در استرالیا موزه های ارزشمند و جاذبه های بسیار خوبی وجود دارد که نیازی به پرداخت ورودی به آنها نیست-مثل موزه هنر های معاصر سیدنی و باغ های گیاه شناسی بریسبن.

تهیه کارت های تخفیف

شما می توانید برای مراکز توریستی پر رفت و آمد همچون سیدنی، ملبورن و تاسمانیا، کارت تخفیف تهیه کنید. این کارت ها شامل ورودی های رایگان به بیشتر نواحی پر جاذبه به ویژه تخفیف های ویژه در خیلی موارد می باشد.

در صورتی که بتوانید در مدت زمان اندکی از مناطق و جاذبه های بسیاری دیدن کنید، بی شک می توانید با داشتن این کارت ها در هزینه های سفرتان به شکل چشم گیری صرفه جویی کنید.

مدیریت مالی

ارز و تبدیل آن را از یاد نبرید

نرخ تبدیل ارز بین المللی دائما در نوسان است، و همیشه مطابق میل و سلیقه شما نیست. بهترین راه برای کنترل هزینه ها و ولخرجی نکردن این است که هزینه هتل ها، پرواز ها، و بسته های مسافرتی را از پیش بپردازید-ترجیح بر این است که هزینه ها بر مبنای پول رایج کشور خودتان پرداخته شود- از این رو افزایش بهای ارز در دقیقه آخر دیگر به ضرر شما تمام نخواهد شد.

راهنمای پول رایج خارجی، دور باجه های تبادل ارز را خط بکشید.

بهترین راه برای تبدیل ارز، تبدیل آن با استفاده از کارت اعتباری خود و یا برداشت پول از دستگاه های خود پرداز است. چرا که در این صورت پول خود را بر مبنای بهای ارز بانک بین المللی تبدیل خواهید کرد، که این خود 2 تا 5 درصد بهتر از تبدیل ارز در گیشه های تبادلات ارزی خواهد بود.

امروزه در سرتاسر استرالیا و البته به جز شهرها و روستاهای دور افتاده می توان دستگاه های خود پرداز را پیدا کرد، و در هر فروشگاه و رستورانی نیز می توان برای پرداخت هزینه ها از کارت اعتباری استفاده کرد.

اما حواستان به اجرت ها باشد- اکثر بانک ها طرح هایی دارند که بر طبق آنها وقتی فردی وارد این کشور شده و از دستگاههای خود پرداز آنها استفاده می کند، دستمزد های گزاف و مالیات فراوان از حساب فرد کم شده و باعث به هدر رفتن پول فرد خواهد شد و یا اینکه طبق سیستم های آنها، وقتی فرد از دستگاه خود پرداز استفاده کرد بر اساس پول رایج آن کشور خریدها انجام می شود.

البته بانک مرکزی هر کشوری مستثنا از این قائله است، این بانک ها برای خریدهای خارجی از دارندگان کارت های اعتباری آمریکایی اجرت دریافت نمی کنند.

خودپرداز و تبدیل ارز در استرالیا

مذاکره برای خرید و معامله ای بهتر

چانه زدن و یا مذاکره در بازار های خیابانی استرالیا امری رایج و مرسوم است- شما میتوانید برای جوش دادن معاملات بزرگتان در بازار های سیدنی مثل بازار پدینگتون، بازار راکس و باندی مذاکره کنید.

باز پرداخت

اگر شما از یک خرده فروش، 300 دلار استرالیایی و یا بیشتر خریداری کنید، موظف هستید تا مبلغی را با عنوان مالیات خدمات و کالا، برای کالای خریداری شده تان به وی بپردازید. البته دقت کنید که باید رسید پرداخت مالیات را از فروشگاهی که از آن خریداری نموده اید حتما بگیرید، و هنگام خروج از استرالیا آن را به باجه های مربوطه نشان دهید.

در مقاله بعدی به انتخاب به صرفه ی حمل و نقل، وعده های غذایی و محل اقامت در استرالیا اشاره می شود که چه کنید تا هزینه سفر شما کاهش یابد.

ترجمه: آتنا هوایی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید